Brushless 1/8 HPI Savage

Die band past wel maar het is een off-road band. Als je hoge snelheden wilt behalen moet je op de weg gaan rijden en dan zijn die banden in no-time stuk.

Je moet zoals gezegd phaltlines hebben. En ik had over het hoofd gezien dat je een e-savage hebt. Dan heb je misschien inderdaad genoeg aan 14mm hex velgen.

Op 2x2S ga je dat volgens mij niet halen.
Op 2x3S met de juiste banden en vertanding (zou hem ook wat lager leggen) is het misschien mogelijk.

Ook de brushless e-revo haalt het pas met 2x3S, phaltlines en een andere vertanding.

Oh, kijk trouwens eens op de hpi savage flux website.
Daar staat heeeeeel groot 62mph met een heeeeel klein sterretje.
Daaronder staat dan een leuke tekst.

Ze zeggen wel meer zo ook dat de aarde vergaat in 2012!
Vergaat de aarde in 2012???????? :shock:

Laatst bewerkt:
Het is een E-Savage (1/10) mensen!!

100kmph met een E-Savage met offroad banden ... en dan nog vleugels erop dat je kunt vliegen?

100kmph is nutteloos.
Badlands zijn offroad banden, slijten op de weg redelijk
Onroad banden ga je voor dikke foams of Phaltlines ofzo
MMM in E-Savage is ook erg hard

Mijn adives:
E-Savage verkopen en sparen voor een Flux, maar als je graag 100kmph gaat spaar je voor een leuke onroad.

Oh joh, en ik maar denken dat e-savage en savage flux hetzelfde is als e-revo en e-revo brushless. Maar de e-savage is dus kleiner dan de savage flux?

Dan zou ie inderdaad met die motor, de juiste vertanding en 2x2S wel 100 kunnen halen. Maar eerst zien, dan geloven ;)

E-Savage en Savage Flux zijn twee heel andere dingen, dus niet zoals de E-Revo en ERBE.

Waarom zou je 100kmph willen gaan met een Savage, dat slaat gewoon nergens op. Denk dat als je wagen 60 zou gaan je het al hard genoeg vind.

Jah ik vind 60 ook al genoeg maar als je 100 kan is het natuurlijk ook wel eens leuk:D

En deze banden? : MCM Racing

En welke velg moet ik nu eigenlijk nemen? Is deze goed? En moet ik mijn banden vast belijmen aan de velg? : MCM Racing

Of moet ik die nemen maar dan 17MM geen 24mm ?

Groetjes

Ligt het aan mij of doen al die mcmracing linkjes het niet?

Edit, ze doen het net weer.

Laatst bewerkt:
Die banden zijn goed. Die velgen ook. De banden moeten er inderdaad op gelijmd worden. Het mooie aan die velgen is ook dat ze een offset hebben. Daar wordt de wagen breder en dus stabieler door.

Je zou de banden ook kunnen 'tapen'. Dat houdt in dat je aan de binnenkant tegen het loopvlak aan wat ducttape plakt. Daardoor gaan de banden minder bollen bij hoge snelheden.

Ligt het aan mij of doen al die mcmracing linkjes het niet?

Ik denk dat het aan jou licht bij mij werken ze en ik denk bij deejay ook anders kan hij moeilijk andwoorden op mijn vragen...

Oké, dus die banden + velgen en ze moeten belijmt worden ik snap alleen dat offset niet.

Groetjes

standaard offset is hetzelfde als je nu hebt.
1/2 of wide offset betekend dat de velgen verder naar buiten staan.
Betere wegligging, grotere stuur radius.

Ik heb ook al zitten denken om mijn E-Savage gerust te laten en een E-Maxx brushless kopen die zijn er op gemaakt om zo snel te rijden een E-Savage eigenlijk toch niet...

Groetjes

Hoe zo raar? De Flux is er ook niet op gemaakt. Hij kan het wel, maar hij is gemaakt met in het achterhoofd het doel om te bashen, niet om speedruns te doen.

Als een auto iets kan wil niet zeggen dat hij er voor gemaakt is. Ik kan met een onroad ook dikke jumps maken, maar dat zal niet vaak goed gaan aangezien ze er niet voor gemaakt zijn. Ik kan met een drift auto ook door mul zand proberen te rijden maar ook dat zal niet goed gaan.

welke laders gebruiken jullie zo want mn chinees "brol" ladertje van hobbyking heeft het al begeven...

zie hier een ultramat 16 en een tlp xb16 op de site van pk racing maar weet niet goed welke te kiezen.
tlpxb16.jpg

Ik heb de XB16. Werkt prima. Hij heeft alleen een eigenaardigheid. Als je eerst de batterij aansluit en dan pas de stekker erin doet dan raakt hij van slag. Dan gaat de displayverlichting ineens uit en dan is hij de gegevens van de vorige keer kwijt. Opnieuw instellen en het werkt weer.

Ik heb de XB16. Werkt prima. Hij heeft alleen een eigenaardigheid. Als je eerst de batterij aansluit en dan pas de stekker erin doet dan raakt hij van slag. Dan gaat de displayverlichting ineens uit en dan is hij de gegevens van de vorige keer kwijt. Opnieuw instellen en het werkt weer.

Alsje de lader dus eerst in het stopcontact steekt hebje dat probleem nooit? ;-)
Het is de bedoeling dat ik mn lipos telkens per 2 ga opladen met behulp van een verloopkabeltje van pk racing. Voor de rest dus geen noemenswaardige problemen?

Welke lader had je dan uit china? Meeste zijn gewoon prima kwaliteit...

Je kan er eventueel ook voor kiezen om een iCharger uit honkong te halen, die laders zijn gewoon super hoor je nooit (lees: nauwelijks) negatieve dingen over...

Ben je ~100 euro aan kwijt als je geen douane kosten hebt, en dan nog een voeding er bij en je hebt een 300 watt, 20 ampere, 6s lader... voor niet heel veel meer als een ultramat ;)

ACC6%281%29.jpg

zo eentje maar ik krijg telkens een error na een 10 tal succesvolle laadbeurten. Na onderzoek op internet zag ik dus dat die fout constant voorkomt zonder oplossingen ervoor dus wel spijtig want hij werkte dus wel goed tot plots om de onverklaardbare reden die error bleef verschijnen.

ik zal nog es kijken voor die i charger, hebje een linkje?

Back