Brushless 1/8 HPI Savage

iemand ervaring met dit (of een gelijkaardig) product?
PDLETBlack.jpg

ze gebruiken dit om circuits waterproof te maken en dus ideaal om je esc waterproof te maken.

heeft iemand dit al gedaan?

er is ook een video over op youtube:

LUSmKAvHyEk[/media] - How to waterproof you ESC/ Mamba Monster-- ProLine Presents!

Ik zal dat wel es proberen aangezien ik al ervaring heb met een ontplofte esc :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Had het inderdaad ook al gezien, zelf ga ik liever het water gewoon uit de weg aangezien lagers enzo ook niet echt van water houden ;) .

Maar op zich moet het prima werken, als hij de warmte maar kwijt kan...

Geweldig idee!
Vraag me alleen af waarom ze dat niet gelijk af-fabriek hebben gedaan :confused:

inderdaad, alsje dan ziet dat de traxxas esc compleet waterdicht is en die andere esc's niet... ik vraagme af waarom dat zo is... en uit de weg gaan van water, waarom hebje dan een monstertruck??? Ik wil overal kunnen rijden, en plassen horen daar ook bij ;)

Ik ga morgen es naar de doe het zelf shop om te kijken of ze dat product hebben of iets gelijkaardigs, ben es benieuwd maar het ziet er toch zeer goed uit!

ik hou jullie op de hoogte :)

inderdaad had ik niet gezien :)

van zodra ik mn nieuwe blur esc heb zal ik hem es behandelen met silicone en hem es testen op zn waterdichtheid, normaal zou het moeten werken.

het kost 5,45 euro voor een tube silicone dus jammer datze het niet doen in de fabriek.

Savage flux is ook niet bepaald bedoelt om onderwater te gaan rijden. Auto is wel zo gebouwd dat je gewoon over een natte ondergrond enz kan rijden zonder dat de esc nat wordt.. althans toen ik tijdens een behoorlijk stevige bui reed was mijn esc nog droog naderhand.

En tja.. in de fabriek doen... tijd = geld... mensen willen alles zo goedkoop mogelijk.

Beetje hobbyen kan ook geen kwaad ;) alleen wel rekening houden dat de savage flux geen auto is die gemaakt is om onderwater te gaan.

inderdaad had ik niet gezien :)

van zodra ik mn nieuwe blur esc heb zal ik hem es behandelen met silicone en hem es testen op zn waterdichtheid, normaal zou het moeten werken.

het kost 5,45 euro voor een tube silicone dus jammer datze het niet doen in de fabriek.

Hoe ga je dat testen? Dmv door een plasje water te rijden of in een bak met water te houden?

En heb je al enig idee wanneer je je ESC krijgt? (Hoezo heb je eigenlijk een nieuwe nodig, andere kapot gegaan?)

Met de aankomende winter zit ik er toch ook sterk aan te twijfelen dit te doen met mijn erbe.
Is toch wel leuk als je een beetje door de sneeuw (als dat nog gaat vallen) kunt knallen zonder je zorgen te maken dat de esc kapot gaat.

Same here, maar weet nog niet met welke ik dat zou willen doen. Als het fout gaat is het namelijk een duur grapje. Denk er daarom ook aan om het op mijn RC18T of zo te gaan doen (wanneer ik die krijg).

Ik zou maar eerst kijken of het uberhaupt nodig is bij jouw rijstijl.. als je gewoon puur door ondiepe plassen en sneeuw rijd dan is het volgens mij niet eens nodig om hem "waterproof" te maken. Bij de savage flux wordt de esc/motor niet eens nat als je door nat gras en plassen rijd (wel mooi overigens die water druppels die ~1 meter omhoog vliegen :D )

Maar aan de andere kant.. als het geen kwaad kan waarom niet doen? Rather safe then sorry.

ja zeer interessant om je blur esc onder water zou houden om een te ''kijken of het water dicht is'' :rolleyes:
dat zou nu wel iets doms zijn hoor..
het zal wel beter beschermd zijn tegen water maar zou hem toch niet onder water duwen voor de lol eh :D

ja zeer interessant om je blur esc onder water zou houden om een te ''kijken of het water dicht is'' :rolleyes:
dat zou nu wel iets doms zijn hoor..
het zal wel beter beschermd zijn tegen water maar zou hem toch niet onder water duwen voor de lol eh :D

Ik zou het anders heel interessant vinden of hij nu wel 100% waterdicht is of maar voor 90%. Als hij voor 90% maar waterdicht is kan je het net zo goed niet doen imo.

Back