Brushless 1/8 HPI Savage

is het een 7.2v regelaar? Dan gaat je e-savage maar aan 1/4 van de snelheid kunnen gaan en zal de vertanding veel te hoog zijn...

wat je nu zegt klopt niet als je de motoren in parallel zet en je hangt er een accu aan gaat hij net zo hard, je ene accu is sneller leeg omdat je er dan maar 1 gebruikt i.p.v. 2. het is natuurlijk ook beter voor de gewichtsverdeling om er 2 accu's in te doen

Omdat je met met 1 (540/550) motor nooit geen E-savage aan kan drijven :!::!:

Je hebt de motor nu gigantisch overbelast waardoor de koolborstels verbrand zijn :!:
Met een beetje pech is zelfs de regelaar er niet ongeschonden vanaf gekomen....

Je zal opzoek moeten naar een regelaar die geschikt is voor 2 motoren en 2 accu's in serie , b.v. een Traxxas EVX-2 ;)

@Superboe

Dat je 2 motoren op 1 esc kan aansluiten is niet vanzelfsprekend in de modelbouw en heeft maar gedeeltelijk met natuurkunde te maken!

Ik zie vaak genoeg posts dat je geen 2 motoren op 1 esc kan aansluiten ook al is het een 100 amp esc en 2x 10 amp motoren... en ook die mensen hebben gelijk ;) .

Natuurkunde stelt niets voor, scheikunde is veel mooier! Wat boeit het hoeveel impact een ontploffing voortbrengt... de ontploffing maken is veel leuker :D .

dat snap ik niet: stel 1 motor gebruikt 10A bij 7.2V als je ze dan in parallel zet wordt het toch 20A bij 7.2V als je esc dan 25A door kan geven hoe kan het dan niet lukken want 2 accu's kan wel altijd op een esc (parallel)

en jij denkt dat ik scheikunde niet veel mooier vindt:confused::confused:
wat ben jij een raar mannetje:mrgreen::mrgreen:

Natuurkunde en scheikunde waren beide vakken waarbij ik bij in slaap viel :). Ik zeg niet dat het niet handig is, maar beide konden mijn interesse niet wekken.

Natuurkunde en scheikunde waren beide vakken waarbij ik bij in slaap viel :). Ik zeg niet dat het niet handig is, maar beide konden mijn interesse niet wekken.

Hehe... Nu denk ik meteen negatief over I Xyzyx I :p Het is dat we dezelfde hobby hebben maar anders zou ik toch echt niet de beste vriendjes met je kunnen worden :mrgreen:
Boh ben ik blij dat ik dat klote vak niet meer heb!

Hoezo in slaap vallen? gaskranen in de klas!!!! Ik heb me daar kostelijk vermaakt. Enige minpunt was die man voorin de klas die er voortdurend doorheen aan het kleppen was

dat snap ik niet: stel 1 motor gebruikt 10A bij 7.2V als je ze dan in parallel zet wordt het toch 20A bij 7.2V als je esc dan 25A door kan geven hoe kan het dan niet lukken want 2 accu's kan wel altijd op een esc (parallel)

en jij denkt dat ik scheikunde niet veel mooier vindt:confused::confused:
wat ben jij een raar mannetje:mrgreen::mrgreen:

1 woord dat je hele verhaal ontkracht: Brushless :mrgreen:

Ja ok, je zegt wel dat je het over de esc van de e-savage hebt alleen die was kapot volgens Lex. De rest van je verhaal klopt overigens wel helemaal! Bij 10A 7.2 V brushed motoren kun je ze in serie doen voor 10A 14.4 V of parallel voor 20A 7.2V

Parallel = Ampere/capaciteit optellen
Serie = Voltage

En ja, een bagger leraar staat vrijwel altijd garant dat je het vak saai zal vinden. Geschiedenis is iets dat mij totaal niet boeide maar die leraar die wij er voor hadden was gewoon GE-WEL-DIG en kon zulke mooie verhalen vertellen bij de stof dat ik gewoon "meegezogen" werd.

Ik hoop ieder geval dat ik later geen slechte leraar word.. Moest laatst voor school een paar uur een leraar observeren en toen moest hij opeens weg omdat er wat problemen waren dus vroeg hij aan mij of ik de klas op orde wilde houden... Kreeg de dag er na te horen dat de leerlingen mij geweldig vonden en dat zij vonden dat ik de huidige stagiere daar moest vervangen, haha.

Hehe... Nu denk ik meteen negatief over I Xyzyx I :p Het is dat we dezelfde hobby hebben maar anders zou ik toch echt niet de beste vriendjes met je kunnen worden :mrgreen:
Boh ben ik blij dat ik dat klote vak niet meer heb!

smiley_hammer.gif

Haha, het zou overigens behoorlijk saai zijn op de wereld als iedereen dezelfde dingen leuk vond!

Overigens zou je zonder scheikunde niet eens je hobby kunnen beoefenen ;) Lang leve de scheikunde! :mrgreen:

Scheikundige processen zijn zijn afgezien van de hobby alleen leuk rond oud en nieuw , vooral i.c.m. met dikwandige CV buis en stalen einddoppen :mrgreen:

Ach , dat deed ik vroeger..... En in tegenstelling tot de jeugd die gaat lopen experimenteren en dan de boel dicht slaat met een hamer :hammer: :nooo: , wist ik wel wat ik deed ;) De beschikking hebben over zeer stabiel (vuurwapen) kruit was 1 van de dingen ;)

Het was altijd een sport de grootste knal te hebben , die won ik met gemak ;)

Laatst bewerkt:
Aan stampen :?: Dat was bij de mijne niet eens nodig , ging vanzelf bij het sluiten ;)

Bij aanstampen neem je trouwens onnodig veel risico op vonken/statische electriciteit met vervelende gevolgen........

@Savage

Kijk nog maar eens naar alle dingen om je heen en dan mag jij van mij een lijstje maken van dingen waar je geen scheikunde voor nodig hebt.

Ik kon hier thuis 2 dingen bedenken:

Houten kast die we van oma gekregen hebben
Marmeren beeldje dat op mijn kast staat.

Zelfs die kast bleek later nog ingesmeerd te zijn met synthetische was.

Tja.. pijp bommen..

Ik heb met eigen ogen gezien wat voor ravage een 6 inch shell kan aanrichten in een woonwijk... Ging wat fout met de ontploffing die hem de lucht in moest krijgen... Overal gingen auto alarmen af, in de directe omgeving waren alle ramen met enkel glas geknapt. Op de plek waar die af ging was een kale plek van 2 meter doorsnede waar het gras gewoon helemaal weggeblazen was.

Zelfs een "simpele" lawinepijl richt al ongelofelijk veel schade aan! Volgens zo'n onderzoek bleek dat als hij onder de grond tot ontploffing komt hij een krater van 1,5 meter diep slaat!

Dus ik weet niet hoe jij je pijpbommen maakt en wat voor kruit je er voor gebruikt maar alleen al het feit dat je een metalen omhulsel gebruikt...

Back