Brushless 1/8 HPI Savage

lol je moet vooral dat moertje NIET los draaien!!!

gewoon keihard aanspannen anders is je slipper pad in de kortste keren naar de vaantjes...
ik heb mn moertje omgedraaid zodanig je direkt met dat plastiek op je bout zit dan spant ie echt hard.

AANSPANNEN DUS ;)

Dankje ik vond het al heel vreemd... heb er wat threadlock tussen gedaan en hem zo strak mogelijk aangedraaid. dat omdraaien is misschien ook wel een optie. :)

Bedankt iniedergeval!

lol je moet vooral dat moertje NIET los draaien!!!

gewoon keihard aanspannen anders is je slipper pad in de kortste keren naar de vaantjes...
ik heb mn moertje omgedraaid zodanig je direkt met dat plastiek op je bout zit dan spant ie echt hard.

AANSPANNEN DUS ;)

Maar dan is het hele nut van de slipper toch verdwenen of niet? De slipper hoort de grootste klappen op te vangen van het brushless geweld zodat je aandrijflijn en diffs niet onnodig op hun falie krijgen. Met een volledig vast gedraaide slipper kun je net zo goed direct drive nemen.

Ik heb de slipper een kwartje los gedraaid en dat bevalt redelijk al heb ik nog niet echt lang gereden met de Flux dus wie weet dat ik issues krijg bij langere rijtijden.

Yup, volledig aandraaien en dan een beetje los zetten. Kwestie van proberen. Je moet een sweetspot vinden; dus niet dat hij 100% vast zit, maar ook niet dat hij onnodig slipt.

Hij zit nu dus in mijn geval wel 100% vast. Geen idee of dit kwaad kan? Ik doe niet aan bashen oid gewoon lekker toeren met 4 of 6 cell.

Zolang ik de zender in m'n handen hebt beslis ik wat ''hij'' doet. :p

Met een Ferrari kan je ook toeren ;)

Maar om op m'n vraag terug te komen het kan geen kwaad dat vastdraaien?

Zolang ik de zender in m'n handen hebt beslis ik wat ''hij'' doet. :p

Met een Ferrari kan je ook toeren ;)

Maar om op m'n vraag terug te komen het kan geen kwaad dat vastdraaien?

Wel voor de aandrijflijn... Zelf draai ik die dingen altijd zo vast als het maar kan.

Ligt er helemaal aan hoe je rijdt. als je vanuit stilstand vol gas gaat geven, dan is het te vest draaien van de slipper geen goed idee.
maar als je een beetje met beleid rijdt, houd het allemaal best lang vol.
de slipper moet normaal ook alleen maar slippen bij erg harde klappen op de aandrijving. dus bij het landen, terwijl je teveel gas geeft bijvoorbeeld. bij het optrekken hoort een slipper niets te doen.

Ligt er helemaal aan hoe je rijdt. als je vanuit stilstand vol gas gaat geven, dan is het te vest draaien van de slipper geen goed idee.
maar als je een beetje met beleid rijdt, houd het allemaal best lang vol.
de slipper moet normaal ook alleen maar slippen bij erg harde klappen op de aandrijving. dus bij het landen, terwijl je teveel gas geeft bijvoorbeeld. bij het optrekken hoort een slipper niets te doen.

voila gewoon een beetje verstand gebruiken zelf rijd ik ook nietmeer vol gas vooruit, in het begin is dat es leuk maar na een tijdje apprecieer je toch meer het rijden dan achterover vliegen ;)

helemaal vast draaien is niet heel erg.
De enige echte optaters die de aandrijving krijgt is als je neerkomt na een sprong, en de snelheid van de wielen is anders als de snelheid van de auto (t.o.v. de grond)
als je de dragbrake van de regelaar op 0 zet bijvoorbeeld, en je geeft geen gas, en remt niet als de auto neerkomt, is het helemaal geen probleem.

De motor heeft iig genoeg power om de aandrijving te slopen. maar het ligt echt helemaal aan de bestuurder of deze dat ook doet.

mn desertboy 17 conversie is AFGEWERKT met fiberglass XL body :mrgreen:

dyk8w1.jpg

sl74ah.jpg

jammergenoeg nog niet mee gereden wegens het ROTweer.... morgen snel es een ritje gaan maken regen of geen regen :cool:

Sow, dat ziet er helemaal niet verkeerd uit, veel beter dan die van GCM zelf!!

Ben benieuwd naar je ervaring!!

ps. heb je nog altijd de stock steering servo er in zitten ?

Sow, dat ziet er helemaal niet verkeerd uit, veel beter dan die van GCM zelf!!

Ben benieuwd naar je ervaring!!

ps. heb je nog altijd de stock steering servo er in zitten ?

dankjewel! ik vond die body van gcm ook niet mooi en deze past echt perfect, heb +/- 3cm over aan elke shocktower dus das dik in orde vind ik ;)

de body is niet zelfgemaakt maar van Alan Woodall via ebay of rechtstreeks per mail kunje diverse bodies bestellen, gewoon even mailen en hij maaktze in de afwerking die jij kiest.

link naar ebay: eBay.be: WHITE FIBREGLASS BODY SHELL & LIGHTS FOR HPI SAVAGE XL (object 160396688582 eindtijd 18-feb-10 20:43:22 CET)

er zijn er nog die deze bodies hebben besteld op het forum , ik moet hem nog es testen maar de kwaliteit is echt subliem en voor dat bedrag moetje het alvast niet laten.

De servo die erin zit is een team orion vds 2015 die is wel krachtiger en heb ik hier 2de hands gekocht.

Morgen hoop ik echt dat ik es kan gaan rijden want het begin serieus te kriebelen!!!!!!

Ziet er goed uit. Ik heb net zo'n kap maar dan niet de verlengde versie :(. Ik vind dit nog altijd de mooiste kap voor de flux.

Back