Brushless 1/8 HPI Savage

ik moet hem nog es testen maar de kwaliteit is echt subliem en voor dat bedrag moetje het alvast niet laten.

Inderdaad subliem, ik heb m in het XL wit:

fluxxl.jpg

Heb vanmiddag mn flux total los gereden. Dacht dat ik met mijn onderkoelde handen de on/off switch op uit had gezet. Zet met me stomme kop de zender uit en dat had ik niet moeten doen.

en weg was de flux.. ( had helaas net de 4s voor 6s verwisseld) ging er vandoor met vol gas botste uiteindelijk een paar honderd meter veder tegen een deur aan. Gelukkig is de pinion los komen te zitten en stond er geen kracht meer op de wielen.

Gevolg 4 gebroken schokdempers kapotte dif behuizing en nog wat gebroken onderdelen.

Nu is mijn vraag passen die gmp shocks van een nitro savage ook op de flux?
jawel toch?:rolleyes:

Tip : Stap over op 2.4Ghz
GPM : Dat zal wel passen ja, mounting is exact hetzelfde (mits je het over de Savage X hebt).
En een paar honderd meter zal wel meevallen tenzij je in een woestijn bent geweest wanneer het gebeurde :D

Pics ?

helaas heb ik mijn fototoestel deze week uitgeleend aan iemand anders.
Maar ik ben dus al in het bezit van een 2,4ghzz setje van spectrum.

Kennelijk stond de failsave niet goed ingesteld :p

Lol, ja met binden moet je die inderdaad instellen. Zou hem gewoon neutraal zetten. Had hem de eerste keer op brake / full reverse staan, gelukkig had ik de zender binnen een seconden weer aan, maar toch even schrikken.

Kwam er gister ook nog is achter dat 3 kwart van de tanden van het achter diff allemaal afgebroken zijn
& de draag armen voor... kan er ook nog wel bij :nosmile:

Als je zoiets gebeurt, gelijk je zender weer aanzetten. Dat voorkomt vaak de ergste schade.
Omgekeerd kan ook. Gaat je auto rare dingen doen en raakt slecht bestuurbaar, zender uit (moet natuurlijk wel je failsafe goed staan ;) )

flux

vandaag even met de flux wat speedruns gemaakt. ging na 5 min rijden de pinion los. had geen gereedschap bij dus kon naar huis. thuis de pinion vast gezet en na een accu lading moest ik de slipper clutch vast zetten want hij maakte geen wheely's meer. later had ik weer het idee dat ie los liep. is dit een algemeen probleem of moet ik het moertje van de slipperclutch soms ook met locktight vastzetten?

Zie een aantal berichten hier onder. Ik heb hem inderdaad ook vast gezet met locktight. Een andere optie is om de het moertje achterste voren er op te draaien.

Gister royaal met de Flux (en RC8Te en STe) liggen jumpen. Gewichtsverdeling is helemaal niet rear heavy zoals sommige verwachte, vond hem bijna front heavy!!

Gister royaal met de Flux (en RC8Te en STe) liggen jumpen. Gewichtsverdeling is helemaal niet rear heavy zoals sommige verwachte, vond hem bijna front heavy!!

:confused: Niks van gezien...

:mrgreen: Die RC8 reed ontzettend lekker, ik heb nog nooit volgas off-road kunnen rijden, behalve met dat ding! :cool: Misschien toch een Truggy aanschaffen stiekem aanschaffen (wel geen asso hehe)

@ PieterVds, dat is inderdaad wel de gedachte achter het chassis. Maar aangezien de motor en de LiPo's aan de achterkant zitten werd door verschillende mensen (op RC-M) verwacht dat het gewicht meer naar achter zou vallen.

@ Byte, harder dan volgas een schans nemen kan ik niet. M.b.t. je truggy, maak eerst nu eens je andere junk af :D !! Losi is een leuke wagen maar niet geschikt voor aggresiever rijgedrag naar wat ik lees. Ander nadeel zijn de schroefmaten, is niet metric volgens mij.

Back