Brushless 1/8 HPI Savage

wat doet een mens als hij thuiszit...jaja een beetje knutselen natuurlijk :)

1st vond ik dat bij die fibreglass body de bodyholes toch wel al serieus aan het barsten zijn en hier en daar komen er toch barsten in de body dus echt supertevreden emt de body bennek niet wss omdat hij zo onbuigzaam is barst hij sneller dan andere flexibelere bodies dus dacht ik om toch wat meer veerkracht te bekomen in de bodyposts...

b6dh14.jpg

miss helpt dit een beetje :cool:

dan wat alu gaan kopen in de Brico en een skidplate gemaakt:

1z3qjgl.jpg

dan zat ik nog met de electronica die iets netter moest ondergebracht worden en dus begon ik wat extra gaatjes te boren en wat stukjes alu te zagen... ;)

de esc zit nu op een alu mountplate boven de motor en de ontvangerbox zit nu ook netjes en veilig in het midden op 2 alu plaatjes.

voordien:
2uik9w9.jpg

Nadien:

161hmcl.jpg

nee1bq.jpg

9j1t6x.jpg

dan nog wat prutswerk....onderaan zat ik dus met het probleem dat mn servo arm tegen de motorplate wreef en mn servo arm dus tegengewerkt werd. Dat heb ik dus opgelost door de motorplate op die plaats weg te dremelen , zie pijltje ;) nu kan de arm volledig vrij bewegen.

ik bleef me maar vervelen dus begon ik te denken wat ik nog kon "verbeteren" :)

Had er al een paar keer aan gedacht om iets te maken die toch een beetje verhinderde dat er allerhande rotzooi in mn achterste draagarmen/dogbones,.. terechtkwamen door mn voorste wielen dus spatlappen maken leek me wel een ideetje... :)

hier zijn ze :

ixcak6.jpg

2s7w20k.jpg

ve8wux.jpg

de scherpe kanten aan de banden zijn wel verwijderd maar de foto was al genomen , nu nog es testen en de ervaring medelen ;)

cheeriiooowz!

Laatst bewerkt:
Bodypost : hoe stug zijn die veertjes? Wel jammer van het barsten van de kap, maar had het op zich wel verwacht eigenlijk. Heb je foto's van de barsten?

Skidplate : altijd handig omdat er minder zooi je auto in komt. Nadeel is wel dat de zooi die er wel in komt er lekker op blijft liggen. Tenminste dat heb ik met de mijne wel :)

ESC / Ontvanger : netjes gedaan! Ziet er beter uit en zal het chassis wat verstevigen. Ander vraagje, hoe zit het met je motor temps? Zijn die hoger geworden sinds het nieuwe chassis? Hoe veel weegt je roller eigenlijk (zonder banden / lipo / body) ?

Servo arm : praktisch!

Spatlappen, ik vind ze wat groot en lomp uitzien en pas op met neerkomen want dan zullen de banden zich uitzetten neem ik aan. Wil zelf ook zoiets maken maar dan zwart plastic en op de draag armen zelf (zoals de truggy's vaak hebben).

Lekker bezig PieterVds, vast familie van Tim the Toolman Taylor ;)
Ik heb zelf ook al aardig krassen en putjes rondom de gaatjes van de bodyclips. Nog geen echte scheuren, maar zal ook nog wel komen vrees ik.

Castle link heeft nieuwe versie 3.251 online staan. Foutje met de BLUR gefixed. Het was echter geen nieuwe firmware, maar de BLUR die "dacht" dat er nieuwe firmware was....

@ PieterVds Jij heet zeker Creabea? :p

Vraagje? Hoeveel volt staat de cut off standaard eigenlijk?
En hoeveel volt is een 3cell lipo zijn als hij leeg gereden is?

Heb namelijk het idee dat 1 van mn lipo's niet helemaal 100% is..

Even voltages per cel in de gaten houden, dan ben je er zo achter.

Ik zet hem standaard altijd redelijk hoog voor het geval dat een van de cellen ineens uit baland zou raken.

Bodypost : hoe stug zijn die veertjes? Wel jammer van het barsten van de kap, maar had het op zich wel verwacht eigenlijk. Heb je foto's van de barsten?

Skidplate : altijd handig omdat er minder zooi je auto in komt. Nadeel is wel dat de zooi die er wel in komt er lekker op blijft liggen. Tenminste dat heb ik met de mijne wel :)

ESC / Ontvanger : netjes gedaan! Ziet er beter uit en zal het chassis wat verstevigen. Ander vraagje, hoe zit het met je motor temps? Zijn die hoger geworden sinds het nieuwe chassis? Hoe veel weegt je roller eigenlijk (zonder banden / lipo / body) ?

Servo arm : praktisch!

Spatlappen, ik vind ze wat groot en lomp uitzien en pas op met neerkomen want dan zullen de banden zich uitzetten neem ik aan. Wil zelf ook zoiets maken maar dan zwart plastic en op de draag armen zelf (zoals de truggy's vaak hebben).

Wel die veertjes zijn behoorlijk stug, ik kan die op mn werk vinden en die waren ook goed van maat, de veerkracht is net goed om bv een harde klap op te vangen dus ik hoop dat het toch iets helpt....

hier zijn wat fotos van de schade aan mn kap, over gans de body hebje dezelfde kraken zoals hier...

33ehlcp.jpg

en ook aan de voorkant is er al een breuk...

30t5u87.jpg

je ziet ook dat de stukken ervan vliegen watje bv niet hebt bij een flexibelere kap... volgende kap word terug eentje van proline: een XL baja bug (you gotta love the bug!)

de kap is wondermooi maar eigenlijk zijn flexibelere kappen veel degelijker, nuja je moet het eens testen vooraleer je tot die conclusie kan komen he ;) Met een normale body zou ik die schade nog niet gehad hebben.

De skidplate dan, alle rotzooi die er toch in geraakt blijft inderdaad netjes in de wagen liggen dat heb ik ook al gemerkt hehe :mrgreen: nuja het beschermt toch tegen de grootste boosdoeners.

de spatlappen: ik hebze al wat afgezaagd zodanig datze zeker niet tegen mn banden terecht komen.

Kunje es een voorbeeldje tonen van die andere spatlappen op truggies? miss een ideetje voor in de toekomst ;)

De motortemps hou ik eigenlijk niet bij dus ik kan je daar niet bij helpen, ik ga vanmiddag alles es testen en je dan es laten weten hoe warm alles word na 1 setje lipo's en ik zal hem ook es wegen ;)

mijn savage ziet er heel anders uit?:D:D
de mijne ook hehehe!

net achter wat plexi geweest om wat te experimenteren met spatlappen :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

de pret kan niet op! :cool:

Nard of gelijk wie, worden er nu shockcovers besteld? zoja laat me es weten wat en dan doe ik miss mee indien nog niet te laat....

cheerz

Ik heb nog niets besteld aangezien ik nog twijfel (omdat ik zo'n arme student ben moet mijn investering wel goed zijn he).

Ik zal nu eens wat zoeken naar ervaringen e.d.

EDIT :
Shock Socks vind ik eigenlijk maar lelijk en crappy uitzien
SAVAGE SHOCK COVERS ziet er degelijk uit, maar moet ik even contact opnemen over de maten die we nodig hebben.
Bad Horsie heeft goede reputatie en ze hebben de shock maten die we nodig hebben
RC-Skin vind ik zelf nog altijd de mooiste plus je krijgt 1 meter aan sock dus zou er een kapot gaan heb je nog wat over. Maar had jij met dit specifiek merk problemen Pieter??

Ik neig zelf meer naar RC Skin vanwege de looks, de 'protection' en de extra lengte. Pieter had je nog van die spul liggen thuis zei je ?

Laatst bewerkt:
Je gaat toch niet moeilijk doen over 8 euro voor een 9 stuks??
Deze werken ook goed SILVER HPI SAVAGE 21 25 & SS SHOCK COVERS ; SOCKS - eBay (item 370310247060 end time Feb-20-10 07:53:37 PST)

SAVAGE SHOCK COVERSTM are made of Lycra. A tough, durable stretch material which can be washed over and over again without loosing it's color.
They are machine sewn for strength AND OVERLOCKED.

Treated with SCOTCHGARD to prevent staining from fuel build-up.
Does not hinder shock movement in any way. The shock covers are stretched over the spring and tucked in at both ends under the spring retainer.​

Complete set of 9 shock covers

BLACK - GRAPHITE BLUE - DARK PURPLE - NEON GREEN - LIGHT PURPLE - YELLOW - SILVER - BLUE - RED - PURPLE - NEON ORANGE - NAVY - SNAKESKIN - LIGHTNING BLUE - LIGHTNING RED - LIGHTNING GREEN - LIGHTNING PINK - CHECKERED - FOREST GREEN - RAINBOW - FLAMES - RED FLAMES - TURQUOISE - APPLE GREEN - U.S FLAG .

Als je perse die duurdere wil dan moet je navragen her en der, maar denk dat de gem persoon toch voor die goedkope gaat, is het niks heb je 8 euro weggegooid!

Laatst bewerkt:
patrickbaja heeft deze ook en ze passen best, het is lycra he? one size fits most!
Ik heb dezelfde op de e revo zitten, alleen 1 lengte in 2en geknipt voor 2 shocks.

had jij met dit specifiek merk problemen Pieter??

Ik neig zelf meer naar RC Skin vanwege de looks, de 'protection' en de extra lengte. Pieter had je nog van die spul liggen thuis zei je ?

ik kreeg die rotdingen niet over mn veren en heb ze weggeven aan iemand op dit forum maar wie? dat weet ik nietmeer aangezien ze zo vriendelijk zijn om nietsmeer van zich te laten horen na hun aankopen... :mad:

nuja het zullen de bad horsies worden wss

kort filmpje:

http://www.youtube.com/v/Hjm1JmD2CjQ&hl=nl_NL&fs=1&

Laatst bewerkt:
Dikke vingers of niet? Die kerel in het filmpje had ze er binnen 1 minuut helemaal opzitten, veer weer op de shock ready 2 go.

Ander voordeel is dat je die RC-Skins kunt gebruiken als shock boots ipv socks en boots is eigenlijk wat ik in eerste instantie wilde:

ASC89356-450.jpg

associatedrc8t-3.jpg

Denk dat ik de RC Skin versie een kans geef.

euhm ik heb de vingers van een pianovirtuoos :p :mrgreen:

maarja probeer ze maar es en deel u ervaringen, hopelijk lukt het anders is het geld weggesmeten hé arme student :evil:

probleeeem:

stuurprobleem: als ik voorwaarts rijd sturen mn wielen niet, in achteruit perfect. Ik hef alle 4 de wielen van de grond geef gas en stuur ondertussen --> sturen werkt perfect alsook in achteruit, van zodra hij op de grond staat werkt sturen enkel in achteruit...

???????????????????????????

In de baja 5b community doen ze er ook wel eens binnenbanden van een fiets omheen, waterdicht meteen en oersterk. Denk alleen dat die te groot zijn voor de flux ( misschien kinderfietsjes ;-) )

Back