En ik weet dat modelbouwers eigenwijze kl... zijn :grin:
Nou, je weet dat ik het in iedergeval wél ben.. ;-)
Mooi samengevat Jacob, maar in dit geval hecht ik toch wel enigsins wat waarde aan de looks. Als ik ga kijken naar mijn Toledo, die heeft de looks én de goede eigenschappen. Als er nou kleppen in zaten was ie helemaal af, maar als je hem gewoon gebruikt als niet sleper heb je ze niet nodig.
Ik had al een top 4 gemaakt, in de prijs range van 335€-700€... Van lelijk naar mooi, waar toch wel toestellen tussen zitten die zeker functioneel zijn wat slepen betreft. Ik ben mij ervan bewust dat er wat functionaliteit betreft betere slepers zijn, maar daar zijn de looks uhhhhhh niet bepaald aantrekkelijk te noemen. Ik moet gewoon een klik hebben net een toestel, anders gaat het ten koste van mijn genot.
In mijn top 4 heb ik een echte klik met de Porter en Cessna, waarbij ik de Cessna wel het mooiste model vind. Het prijskaartje is er ook naar, en dat houd mij enigzins tegen om voor dat toestel de knoop door te hakken. Verder kom ik nog maar weinig info tegen over de Cessna, terwijl het toestel toch wel vanaf 2011 op de markt is. Ik denk mede door het forse prijskaartje...
Verder heb ik nog een dillema, en dat is het antal toestellen wat ik nu thuis heb. Ik overweeg echt om het aantal toestellen drastisch te gaan verminderen. Ik heb er veel, maar vlieg met een handje vol, meestal ook nog dezelfde toestellen. Veel stand stof te vangen, sommige hebben in en jaar tijd amper 1 keer gevlogen. Ik vlieg veel met mijn Toledo, en met zwevers waar en torretje op zit. het zal wel te maken hebben dat op mijn club weinig tot geen sleepactiviteiten aanwezig zijn, terwijl ik mijn best doe om dit te promoten binnen onze club. Vaak wijk ik uit naar Ede (ik kom er eigenlijk te weinig) of Boxmeer waar ze blij zijn met mijn sleper.
1 ding is zeker, als er een grotere sleper komt gaan er hier wat toestellen uit. Anders word het echt te gek...