Typefout Het is de ThunderTiger GP 07
Ah, gevonden, dat is een mooi motortje inderdaad!
Ook nog eens veel goedkoper dan de Norvel, enige is dat de TT bijna 2x zo zwaar is als de Norvel...
Nou wordt Storch B sowieso wel zwaarder dan 250 gram, maar ik ga nog steeds voor zo licht mogelijk.
Ook is de inbouwgrootte van de TT veel groter dan de Norvel, die laatste blijft mooier onder de kap.
Toch bedankt voor de tip
.
Update Storch E (en Storch B):
De staartvlakken van Storch E heb ik anders opgebouwd dan de staartvlakken van Storch B.
De gekromde achterlijsten heb ik niet van 1.5mm balsa plaatstukjes gemaakt zoals op tekening staat.
Ik heb voor Storch E de achterlijsten gelamineerd van twee 2x2mm balsa latjes.
De scharnierlijsten zijn 3x3mm medium harde balsa latjes en de ribben 1.5x3mm zacht balsa latjes:
Totaal gewicht van de kale staartvlakken van Storch B was 8.7 gram:
Totaal gewicht van de kale staartvlakken van Storch E is 5.5 gram:
Voor de bekleding van de staartvlakken van Storch E gebruik ik andere tissue dan bij Storch B.
Deze tissue komt uit een oud KeilKraft bouwdoosje en voelt heel anders aan (zachter/knispert minder tussen de vingers).
Ook kan deze tissue gewoon direct met spanlak opgezet worden, hoefde niet voorgelijmd te worden.
Hier de eerste zijde bekleedt:
Daarna het overtollige tissue afgeschuurd en de andere zijde bekleedt:
Tweede laag spanlak erop:
Op bovenstaande foto zie je ook Storch B weer op de bouwtafel.
De ailerons en flaps waren ietwat kromgetrokken helaas...
De spanlak blijft nog een tijdje natrekken en ik had de ailerons en flaps te snel van de bouwtafel gehaald blijkbaar.
De ailerons en flaps weer ingesmeerd met spanlak waardoor deze weer wat vormbaar werden.
Storch B op de rand van de bouwtafel vastgespeld en een aluminium rij gebruikt voor de andere zijde:
Nu alles goed laten drogen, daarna weer verder met de staartvlakken van Storch E
Groeten, Ramses
.