Fokker D21 project in Malta

Edwin ik heb het dasbord voor mijn d21 af
mijn vraag aan jou is wat je er van vind
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er mooi uit Jeroen !!
Alleen zie ik volgens mij 2x een hoogte meter: 1 in KM en 1 in FT(feet)
Een hoogte meter heeft ook een knop om de lokale druk in te stellen, die zit bij hoogte meters uit die tijd meestal midden onder het instument.

groetjes
 
Hoi Edwin.
Welke tankinhoud gebruik jij voor de GT 80?

Patrick



Het duurde even maar hier is weer een update:

Verlichting bijna klaar. De brandstof tank heeft ook een plaats gevonden.

80404b1c0f1579278.jpg


Kleine schakelaar is voor de landingslichten. Op het moment vastgezet met 1 schroefje. Het tweede schroefje gaat er pas in als de schakelaar goed is afgesteld.

80404b1c0f1499d9c.jpg


Nu kan de tank erweer uit, om de slangen, viltclunk etc te installeren. Daarna kan de ontvanger geplaatst worden.

Groetjes, Edwin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jeroen,
netjes gedaan. Leuk he zulke details te maken.

Hoi Patrick,
Ik gebruik een Dubro 1200cc tank.

Het vervolg:

Ben bezig met de openklappende gedeelte van de cockpitkap. De binnenkant moet nog voorzien worden van details. Weinig over te zeggen, dus maar wat plaatjes.

80404b408ec0cee5a.jpg

80404b408ec264b67.jpg

80404b408f0a64259.jpg

80404b4090321bb62.jpg

80404b408f096dd9b.jpg


Ook de eerste stap gemaakt voor het maken van een dummy Bristol Mecury. De motor heb ik getekent op 1.5 mm triplex wat de basis wordt voor de dummy. Wel nu vinnentjes plakken....

80404b4090323a792.jpg

80404b409033188d5.jpg


Groetjes, Edwin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De metertjes heb ik gewoon geprint op fotopapier en kloppen niet alemaal
Ik heb gewoon gebruikt wat het meest leek op de meter die er bij de echte op die plek zat :rolleyes:
Nederlandse meters zijn wat lastig te vinden :confused:
Mocht iemand iets weten graag :mrgreen:
Verders ga ik aan de linkerzijde van het onderpaneel nog de witte trek schakolaars maken
die ik ga gebruiken voor de ontvanger en de ontsteking
het is voor mij me eerste
 
Edwin nog eve over de kleuren op jou D21
ik heb ze ondertussen vergeleken met de klkeuren van mijn D21 van hoe i was
en op het beige na lijkt het te kloppen
de kleuren die volgens phantacie gebruikt moeten worden zijn weer anders

dat is als volgt
roodbruin mint groen en zand geel
iets wat volgens yke niet klopte
hij had namelijk van een ex fokker medewerken
een stuk linne van een d21 mogen gebruiken als voorbeeld
en volgens die kleuren de nieuwe ral numers er bij laten zoeken
en daarmee indertijd de D21 gespoten
deeze nummers waren bruin ral8011 groen ral6009 beige ral1001

DE D21 op soesterberg klopt vogens mij helemaal niet met de kleuren
en met nog een ding
aan de rechterzijde in de romp zit in het linne een toegangsluikje
Dat luikje had pal onder het raam horen te zitten
in het alu gedeelte
altans volgens de gegevens die ik ondertussen heb
maarja das lastig te conteroleren


Maar heb jij iets waarmee is fs nummers kan omzetten naar ral ik wil dat graag vergelijken met de nummers die ik heb
ik vind het apart dat er in het boek over de d21 over fs nummers word gesproken terwijl fokker sins jaar en dag gebruik heeft gemaakt van ral


Ik hoop dat i kwa schoonhijd in de buurt van de jouwe gaat komen
Die van jou word echt heel erg mooi
 
Laatst bewerkt:
hoi Jeroen,

toevallig ben ik vanavond ook aan het instrumentenpaneel begonnen.
heb jij wat meer info voor mij (ff mailen als het kan) ik heb 4 bruikbare meters gevonden op internet (Tsjechië, die gebruiken ook het metrische stelsel), jij hebt er zo te zien meer.

ziet er goed uit.

Hoi Edwin,

Bijna klaar zeker, ik kan nu goed zien dat je de de deuren dubbel scharnierend gemaakt hebt, netjes zo.

groeten john
 
Ik gebruik n.a.v. de publicatie in "De geschiedenis van Camouflage en Kentekens op vliegtuigen van de Nederlandse Strijdkrachten", J.H.N. Greuter e.a. Bonneville (1997), de volgende kleuren:
Sikkens H2.05.65 (grijs)
Sikkens Jo.05.35 (groen)
en
Sikkens C8.10.20 (bruin)

Groeten,

Ronald.
 
Edwin heb je voor mij meschien een goede foto van het logo op de rugvin
ik kan geen goede vinden op het net
of een goede tekening hiervan
 
Hoi Jeroen,

ik zie op jouw foto's dat je het Fokker logo hebt aangebracht.


Hoi Allemaal,

Het D.21 project is nog steeds aan de gang (wel heel erg langzaam....). Ondertussen mijn nieuwe zender binnen gekregen: Futaba 8FG 2.4 GHz. Dus kan eindelijk kan de ontvanger erin... Alles was afgesteld met de Futaba FF6 2.4 GHz tot nu toe, dus niet veel te doen.

De laatste dingen tedoen (gaat eigenlijk niet op in een schaalmodel):
De piloot (Bob van der Stok).
Balanceren.
Programeren van de Zender. Uitslagen controleren.
Motor inlopen
Dummy motor afmaken en plaatsen
Cockpit stoel vastlijmen
'Preflight' inspectie voor de testvlucht (zenuwen...)

Groetjes,
Edwin
 
Hoi Edwin,

Ik voel met je "bibbers"mee.
Ik heb dat zelfs al met een modelletje van 125 euro dus wat dat betreft heel terecht.

We wachten met spanning af.

groeten John
 
Wellicht een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik kreeg vandaag van een vriend het boekje van de D21 uit de luchtvaartencyclopedie van Hooftman.
Ik hoor het wel als je er nog wat aan hebt.
(hetzelfde geldt voor Jeroen.)
 
Hoi Wouter,

Ja zeker ben ik geintereseerd. Ben een lange tijd op zoek geweest naar dit boek, maar nooit kunnen vinden. Is het mogelijk een 'scan' van het boek te krijgen? Laat me weten wat de kosten zijn.

Bij voorbaat dank,
Edwin
 
Ik zal het boek onder de scanner stoppen. Ik weet niet precies wanneer, want het is momenteel erg druk op het werk.
 
En dat geld dus ook voor mij als je het niet al te erg vind

Wat ik wel grapig vind is dat er nu 3 fokker modellen in de kleur staan
bij alle gevallen zijn het bruin en groen nagenoeg gelijk
aleen het beige is bij alle modellen anders

Bij jou haast grijs
bij mij beige
en bij de G1 haast kanarie geel

interesand
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, als jullie alledrie even je emailadres PB-en, dan komt ie binnenkort jullie kant op.
 
Back
Top