Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Dan heb ik ook nog een vraagje,
de X20S kan verschillende protocollen aan ee, daarvan is Access, maar ik snap het verschil niet tussen een Archer ( Access ) en een Access ontvanger
wat is het verschil ?
Ik heb namelijk een RX6R ( access) EU LBT ontvanger besteld welke geen Acher blijkt te zijn...... wat is dat het verschil tussen deze ontvanger wat wel Access is en een Archer ontvanger
welke ook Access is .....??

Dan heb ik ook nog een vraagje,
de X20S kan verschillende protocollen aan ee, daarvan is Access, maar ik snap het verschil niet tussen een Archer ( Access ) en een Access ontvanger
wat is het verschil ?
Ik heb namelijk een RX6R ( access) EU LBT ontvanger besteld welke geen Acher blijkt te zijn...... wat is dat het verschil tussen deze ontvanger wat wel Access is en een Archer ontvanger
welke ook Access is .....??

ARCHER is de naam voor een reeks ontvangers, wat het ACCESS protocol gebruikt en welke ook geschikt zijn voor firmware flashen Over The Air (OTA).

Zo lang de ontvanger maar Access of D16(origineel frsky) compatible is.

Die RX6R werkt prima met ACCESS

Dat is ook precies wat ik ervaar, wat Martin aangeeft.

Zender hangt de hele avond aan de lader, maar de led blijft maar aan. Spanning gemeten en vergeleken met de zender, het gaat om hondersten verschil. Maar de zender stopt niet met laden (volgens de led).

Ik moet bekennen, dat ik niet op de voltage gelet heb bij loskoppelen als deze al enige tijd aan de lader hangt. Zal hier eens op letten als ik hem weer oplaad

Mijn lader is een qualcomm 3.0 quick charge.
Die kan als uitgangs-spanning 5vdc, 9vdc en 12vdc geven. Het js een telefoonlader, zouden de hogere spanningen de zender van slag laten raken?

Daar zal je zender geen last van hebben, bij een QC 3.0 stuurt het laadgedeelte van het te laden apparaat een "signaaltje" dat de lader meer spanning mag afgeven.
Je zender heeft dit niet, en zal dan altijd op 5v laden.

Er zijn gelukkig veel adapters die het goed doen.
Maar bij allen heb ik gezien dat deze ladertjes 5.2v afgeven tijdens belastig. is dit lager. dan slaat je zender niet af.

ARCHER FW v2.19 Gereleased
  • Optimize the gyroscope algorithm to improve the adaptability with models under strong vibration.
  • Add SBUS 24-channel mode (ETHOS to be updated to work with).
  • Add Acc-X /Y/Z sensor and Angle output for SRx receivers.

FW-Archer-2.1.9.zip
Als je een SR6,SR8,SR10 hebt, heb je nu 3 telemetrie sensoren erbij.
ACCX, ACCY en ACCZ
R-Angle (Roll), P-Angle(Pitch)
Deze geven de hoek aan waar in het toestel zich bevind.
Erg leuk om straks met lua scripts voor te schrijven :)

Laatst bewerkt:
ARCHER is de naam voor een reeks ontvangers, wat het ACCESS protocol gebruikt en welke ook geschikt zijn voor firmware flashen Over The Air (OTA).

Zo lang de ontvanger maar Access of D16(origineel frsky) compatible is.

Die RX6R werkt prima met ACCESS

dus het enigste verschil is dat je de firmaware OTA kan flashen ? verder niets ?

Ik vind ze wel mooi minimalistisch, maar heb ook een praktisch nadeel ondervonden laatst:
de balance stekker van je lipo (2S in dit geval) past precies op de (-) pinnen van de ontvanger!
Kortsluiting en een gloeiend hete accu tot gevolg. Gelukkig geen brand ...

sindsdien geef ik ook de voorkeur aan een ontvanger met behuizing of tape de boel even af.

Heeft er iemand nog software voor de XJT lite module ? en dan ouder dan versie 190730 en als het kan de LBT versie

Ik heb zojuist een meeting gehad met de R&D afdeling van Frsky,

Ik heb van hun een LBT firmware gekregen voor de XJT Lite.
Even was ik blij jullie te kunnen vermelden dat ik een v1 LBT versie had.
Alleen bleek dit toch een v2 versie te zijn.

Ik vroeg waarom er wel een FCC versie was en geen LBT, had met 2 dingen te maken.
D8 is verboden in EU, en op het moment dat er een D8 loze LBT versie in de planning stond.
Kwam het v2 verhaal aan de orde. En daarom is er nooit een v1 LBT versie gemaakt maar direct een v2.

Helaas

Laatst bewerkt:
Als ik op de site kijk van Frsky zie ik dat ie ( https://www.frsky-rc.com/product/xjt-lite/ ) voor D8,D16 en LR12 werkt.
Of ze moeten de ISRM module erin hebben zitten dan snap ik het het.
Want die werkt niet meer met het D8 protocol.
Groet Hans

D8 is verboden in EU, en zal daarom ook niet te selecteren zijn op een EU LBT zender met v2 TX firmware.

Een stukje uit de readme.txt van de XJT Lite firmware v2.1.0 zip file.
Version and Files:
XJT_Lite_ACCST_2.1.0.frsk Firmware under NonLbt mode which is certificated for FCC rules.

No firmware for LBT mode because of that D8 is not adapted to LBT rules.
readme.txt

Kortom het houd gewoon op, als je niet kunt binden met de XJT Lite.

Back