De originele plaats van de tank:
En de tank op het CG, mocht het nodig zijn dan kan ik met de tank nog wat schuiven om het CG echt goed te krijgen:
Beide pompen en mini trap zitten zo goed als:
Dagje naar Volkel met m`n maat Ray geeft altijd weer leuke gesprekken en ideeën.
De kogel is nog niet door de kerk maar mogelijkheden zijn er genoeg voor een eventuele V2.
Bijvoorbeeld een vleugel compleet nieuw opgebouwd en dan op de traditionele manier met ribben en beplanking. Daar is mogelijk al heel wat gewicht mee te winnen.
Stabilo idem, huidige stabilo weegt zonder servo`s en aansturing 500gram en is gebouwd in de mal.
Stel dat ik die ga opbouwen uit ribben en beplanking en dan glassen.
Al kom ik maar 100 gram lichter uit, dat scheelt in de neus al 200 gram, totaal dus al weer 300 gram.
Ben dan nu ook al zaken aan het wegen en noteren zodat ik later weet hoeveel ik hier en daar zou kunnen besparen.
Maar eerst gaan we deze weer vliegend maken en dan zien we wel.

En de tank op het CG, mocht het nodig zijn dan kan ik met de tank nog wat schuiven om het CG echt goed te krijgen:

Beide pompen en mini trap zitten zo goed als:

Dagje naar Volkel met m`n maat Ray geeft altijd weer leuke gesprekken en ideeën.
De kogel is nog niet door de kerk maar mogelijkheden zijn er genoeg voor een eventuele V2.
Bijvoorbeeld een vleugel compleet nieuw opgebouwd en dan op de traditionele manier met ribben en beplanking. Daar is mogelijk al heel wat gewicht mee te winnen.
Stabilo idem, huidige stabilo weegt zonder servo`s en aansturing 500gram en is gebouwd in de mal.
Stel dat ik die ga opbouwen uit ribben en beplanking en dan glassen.
Al kom ik maar 100 gram lichter uit, dat scheelt in de neus al 200 gram, totaal dus al weer 300 gram.
Ben dan nu ook al zaken aan het wegen en noteren zodat ik later weet hoeveel ik hier en daar zou kunnen besparen.
Maar eerst gaan we deze weer vliegend maken en dan zien we wel.