Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het zwaartepunt zit op 97 maar ik ga het nog wat meer naar voor brengen en proberen. Nu herstelt hij nog niets bij duikvlucht en dat wil ik op grotere hoogte niet hebben. Dan reageer ik wellicht te laat.@v-willy op hoeveel mm heb jij het zwaartepunt? Mijn motor met vertraging weeg 104 gram dus ik heb al extra gewicht in de neus. Alex had volgens mij ook nog extra lood in de neus nodig. Kun je iets zeggen over uitslagen van de kleppen?
Normaal stel ik mijn modellen zo af dat er in speedstand niets gebeurt en het model kaarsrecht voor uit vliegt zonder op te trekken of te duiken . In Cruise (kleppen +2mm) trekt hij dan wel op. De El Niño heeft vleugelprofielen met vrij weinig welving en weinig profiel moment. Hierdoor zal het model bij verstoring niet snel uit zich zelf in een duik overgaan of gaan pompen. Het overgrote deel van het terug vliegen doe ik in speedstand en daarbij hoef ik normaal gesproken weinig tot niet het hoogte roer aan te raken. Het vliegt daardoor veel strakker terug dan in cruise stand.Het zwaartepunt zit op 97 maar ik ga het nog wat meer naar voor brengen en proberen. Nu herstelt hij nog niets bij duikvlucht en dat wil ik op grotere hoogte niet hebben. Dan reageer ik wellicht te laat.
Wat betreft de kleppen gaan die naar +/-70° bij butterfly. daarbij valt hij ter plaatse bijna stil.
Ik heb ervaren dat naarmate ik meer lood bijplaatste het toestel nog niet op trekt.Normaal stel ik mijn modellen zo af dat er in speedstand niets gebeurt en het model kaarsrecht voor uit vliegt zonder op te trekken of te duiken . In Cruise (kleppen +2mm) trekt hij dan wel op. De El Niño heeft vleugelprofielen met vrij weinig welving en weinig profiel moment. Hierdoor zal het model bij verstoring niet snel uit zich zelf in een duik overgaan of gaan pompen. Het overgrote deel van het terug vliegen doe ik in speedstand en daarbij hoef ik normaal gesproken weinig tot niet het hoogte roer aan te raken. Het vliegt daardoor veel strakker terug dan in cruise stand.
Bij de start vlieg ik ook in de speed stand zodat het model netjes stijgt zonder down bij te mixen.
Juun, wat bedoel je met de meelmethode?Voor het afdekken van de roerspleten heb ik niet het meegeleverde materiaal gebruikt maar teruggegrepen op de „meelmethode“ met echt Tesa Crystal Clear tape.
plak de tesa met de strook die straks op de vleugel wordt geplakt op iets glads (zodat het er straks ook weer goed, en nog steeds plakkend, er af te halen is. Keer de boel om, zodat de lijmlaag van het vrije stuk tape naar boven ligt. Strooi daar meel o.i.d. op. Goed in wrijven! overtollige meel verwijderen (wegblazen, bij voorkeur in de woonkamer met vrouwlief erbij). Dan trek je de tape weer los, en plak je het met het schone kleef deel op de vleugel.Juun, wat bedoel je met de meelmethode?