Ik heb eindelijk mijn altis ook uit kunnen lezen en ik schrik er wel een beetje van want ik heb niet 1 keer zo'n mooi strakke lijn omlaag gevlogen als jullie.
Dit was mijn 1 ste ronde, de eerste 70 seconden na 'motor-uit' geven een redelijke rechte lijn van 0,2m/s dalen maar daarna had ik kennelijk goede lucht, dus zegt die 0,2 eigenlijk niet veel omdat ik kennelijk in een goede richting ben gestart.
Ronde 2
Ik weet dat ik hier geregeld heb gedraaid omdat ik het gevoel had een beetje goed te zitten.
De grafiek geeft overduidelijk aan dat ik dat niet zat en heb daar 0,3m/s gedaald.
Ronde 3 is helemaal grillig en kan ik dus ook geen zinnige meting uit halen. Vanaf 400sec zat ik in de goede lucht die Vincent ook al had maar ik durfde niet zo dicht bij hem te vliegen dus haakte ik af.
Ronde 4 lijkt dan nog het meest op een beetje een rechte lijn en haal ik 0,27m/s. maar hier was ook al wat activiteit in de lucht dus heb ik rondjes gevlogen en met thermiekstanden gespeeld.
Omdat ik zo lekker bezig ben zet ik meteen mijn hele wedstrijd er maar in
Ronde 5
Ronde 6
Ronde 7
Ik heb naar aanleiding van dit onderwerp afgelopen week Prof. Wurz benaderd. (hij heeft de Plus verzonnen) en gehoord dat Cruise niet de stand is voor laagste daalsnelheid en daar heb ik wel bijna alles in gevlogen. De 1ste thermiekstand (van de 2 die ik volgens de instellingen van Vladimir heb geprogrammeerd) zou beter moeten zijn.
Wat voor conclusies kan ik hier uit trekken?
Dat ik nog wel het een en ander heb af te stellen aan de Plus, dus dat het de moeite loont om een keertje een rustig dagje vroeg op een veldje te gaan staan om eens heel bewust in verschillende thermiekstanden dit soort grafiekjes te maken.
En dat ik beter op moet leren letten want ik heb best wel veel in goede lucht gehangen terwijl ik dat niet heel goed door had.
Én ik heb gedraaid omdat ik dacht in goed lucht te zitten terwijl dat niet zo was.
Ik was redelijk trots op mijzelf voor die 95% maar ik vind mijn grafiekjes niet 95% waardig