Hans Groenenberg
Forum veteraan
Je weet me te wonen Koos! Bij gelegenheid krijg je de maten nog even door van mijWat een lekker kontje….. mooi hoor
Ben al op zoek naar een nieuwe vitrine

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je weet me te wonen Koos! Bij gelegenheid krijg je de maten nog even door van mijWat een lekker kontje….. mooi hoor
Ben al op zoek naar een nieuwe vitrine
Zeker! Gaat je dit lukken. Maar ik voel mezelf niet een overdreven sterspeler hoor in het modelbouwen. Als ik zie wat het niveau is op dit forum dan mogen we met elkaar trots zijn . Het leuke is dat je bij iedereen steeds mooier werk ziet komen. Dit heeft natuurlijk met ervaring te maken en ietsie geduld. Maar Peter! Deze kan ik je ook aanbevelen.wordt allemaal prachtig Hans en Hans! Wel goed punt overigens; het is niet verwonderlijk dat het model ‘maakbaar’ is voor Hans G! Maar goed, nadat ik de 7P gedaan heb zal ik toch een 4+ aan moeten kunnen!
Ik snap wat je bedoeld Jan. Hoofdzakelijk is de railing op de stutten geplaatst. Alleen de noten railing heeft daar waar het naar beneden gaat er tegenaan gelijmde stukjes. Dit resulteerde in kopshout. Dit vind ik zelf niet storend. Hoe dan ook, ook als de railing zou doorlopen zou je ook het kopse hout zien. Of je moet zoiets in verstek maken. Aangezien dit een werkpaard is vond ik het wel oké zo. Ik probeer overigens ook voor een dek ietsie niet egaal te werken wat denk ik past in het sfeertje wat ik voor ogen hebt.Wordt mooi Hans. Toch even een opmerking, beetje laat misschien, maar ik zag dat je de relingen tegen de stutten hebt aangezet. Ik denk dat het mooier is wanneer de relingen doorlopen en op de stutten worden geplaatst. Dat stukje kops hout zie je dan niet aan de bovenkant als je begrijpt wat ik bedoel.
Daar heb je wel een puntSnap ik hoor Hans. Maar kopshout aan de bovenzijde watert makkelijker in dan wanneer het verticaal staat. Verstek is niet echt niet nodig vind ik. Maar het is en blijft jouw schip hoor! Leuk om het te volgen.
Prachtig gedaan Hans. Hoe heb je het wit verouderd?Alles onder de waterlijn is nu gezet in de harpuis. Kolderstok heeft hier een mooie verf voor en ook onder de naam Harpuis.
Voor het aanbrengen moest even de stootwillen er af omdat ze in de weg zaten en over de waterlijn zaten.Bekijk bijlage 459128
Na het aanbrengen heb ik het "wit" verouderd door het wat smoezelige te maken.Bekijk bijlage 459130Bekijk bijlage 459131
Jammer dat je er niet bij kan zijn. Ook ik had jouw schip graag willen zien. En ook alle andere bouwwerken van mensen die helaas niet aanwezig kunnen zijn. Jammer!Hoi Hans.
Ik was een poosje niet op bezoek geweest in je verslag. Wat een vooruitgang en een prachtige romp met zijn mooie vormen! Had het graag op 2 oktober willen zien, samen met het porto-type. Maar ben helaas andere verplichtingen.
Gr. Peter
Allereerst heb ik de romp dus in het harpuis gezet van Kolderstok.Prachtig gedaan Hans. Hoe heb je het wit verouderd?