Het Fluitschip uit de "gouden eeuw". Hans Groenenberg

Jammer dat je er vandaag niet kon zijn Piet. Door meerdere mensen ben je vandaag genoemd die jouw en je werk gemist hebben. En dit gezegt in de meest positieve zin!:thumbsup:
Ik vond het ook erg jammer Hans, maar wie weet als het weer eens wat dichterbij huis word georganiseerd... Hier in Hulst is uiteraard ook altijd een optie, boven mijn stamkroeg, kan daar alleen niet zoveel mensen ontvangen, met 10 mensen (max. 15) is het wel vol zoals je weet. Wel leuk om te lezen dat het weer een succes is geweest :thumbsup:

Speciaal voor Ton wordt de beting anders vast gezet.
20211002_212856.jpg

Speciaal voor *Hans* is het luik weer los.. die laat denk ik op zijn flutje iets mooiers zien.
20211002_220246.jpg

Speciaal voor Ab heb ik het rooster lager gemaakt.
20211002_220340.jpg

Speciaal voor Ton wordt de beting anders vast gezet.
Hoi Hans, 't ziet er allemaal mooi uit, vooral de reparatie ! De term "beting" kende ik nog niet, nagelbank en de Engelse term fife rail wel. Wikipedia vindt beting geen fife rail (wel nagelbank). De woordenlijst van vocsite.nl zegt juist dat nagelbanken langs de verschansingen zitten en zet beting algemener neer, meer zoals jij 't gebruikt. Grappig dat de beting pagina van Wikipedia geen Engelse vertaling heeft.

Rond het hennegat is een versiering aangebracht en het hakkebord is gemaakt uit noten.
Dit heb ik groen geschilderd voor het straks aan te brengen ornament. Kolderstok gaat een aantal verrassingen hier voor maken begreep ik. Ook de naam van het schip zelf komt er straks op te staan. Op het hakkebord komt nog iets moois en in combinatie straks met de hoekmannen wordt het vast mooi:)
20211003_141739.jpg
20211003_143258.jpg
20211003_151213.jpg

Back