Het Fluitschip uit de "gouden eeuw". Hans Groenenberg

Mooi wat je laat zien en maakt, vind het een mooi model worden, schilderijen van de walvisvaart met zulke schepen spreken mij altijd zeer tot de verbeelding.

Valt mij alleen een dingetje op, wat voor lak gebruik je voor het dek ?, zoals ik het kan zien lijkt het een zeer harde lak, die als je het doorboord iets los laat rond je werkvlak , lijken net schilfers.

Mooi wat je laat zien en maakt, vind het een mooi model worden, schilderijen van de walvisvaart met zulke schepen spreken mij altijd zeer tot de verbeelding.

Valt mij alleen een dingetje op, wat voor lak gebruik je voor het dek ?, zoals ik het kan zien lijkt het een zeer harde lak, die als je het doorboord iets los laat rond je werkvlak , lijken net schilfers.
Dat klopt Boris! Tot mijn grote schrik een aantal maanden geleden bleken de twee verschillende lakken los te komen van elkaar. Het waren verschillende soorten en ik dacht dat dit wel kon. Onderling komen de lakken nu los als ik er in boor bijvoorbeeld. Dus dat heb je scherp gezien. Gelukkig komt hier bijna overal wel iets op. Maar ...... weer mijn lesje geleerd hierin. En ik deed het trouwens ook tegen beter weten in want ik wist dat dit kon gaan gebeuren:rolleyes:

Inmiddels zijn de masten klaar en voorzien van de touwen.
20211216_222220.jpg

Ik heb deze gezien Piet. Ook daartoe ruggespraak gehouden met Hans. Die getoonde galg is iets wat veel voorkwam op een walvisvaarder met haar vele boten. Ik probeer de houthaler na te bootsen die dit waarschijnlijk niet had. Maar ik vindt dit wel een prachtig detail.

Laatst bewerkt:
Back