@Moderatorteam: Misschien is het een idee om de berichten vanaf post 2 in een apart topic te plaatsen "FPV wetgeving discussies" of zoiets.
Dit topic was bedoelt voor FPV-beginners en als je als beginner direct met je neus in deze discussies valt heb je direct al geen zin meer...
En toevallig open ik net het forum om eens te kijken hoe het gesteld is met de nieuwste telg van het forum... Het FPV Subforum..
Nou, ik kan wel zeggen dat we bijna net zo bezig zijn als in de debatten rondom de kamer en gemeenteraadsverkiezingen.. polariserend allom en elkaar maar lopen uitsluiten.
Juist deze discussie heeft mij er lang van weerhouden om dit FPV subforum te openen, echter, de discussie word toch wel ergens gevoerd op dit forum.
Als ik even vlot deze hele discussie doorlees, waarbij overigens mijn complimenten voor de startpost, komt het eigenlijk neer dat er twee groepen mensen zijn die echter wel degelijk 1 belang hebben.
Groep 1: Mensen die enthousiast aan het FPV vliegen zijn en die graag willen dat het een en ander bij wet geaccepteerd gaat worden en geregeld.
Groep 2: Mensen die bang zijn dat de hele modelvlieghobby schade gaat ondervinden door het feit dat er FPV Cowboys nogal "onvoorzichtig" omgaan met bestaande wet- en regelgeving.
Beide groepen echter hebben wel gezamelijk het RC-Vliegen als hobby. 1 belang dus. Ik roep hierbij iedereen op om zijn verantwoordelijkheid te nemen, praat met elkaar op een normale manier, want mocht er ooit gekeken worden naar wet- en regelgeving omtrendt FPV, dan helpen de botte discussie's hier daar geen steek bij in mijn ogen.... Sterker nog, het zaait alleen maar tweespant en we zitten elkaar voor rotte vis uit te maken terwijl we toch echt samen 1 hobby delen...
Ik ga inderdaad, zoals gesuggereerd, een appart topic aanmaken omtrend de wet- en regelgeving omtrend FPV, dan hoeven de overige draadjes hier welke puur technisch bedoeld bedoeld zijn hiermee niet te worden 'vervuild' met deze wetttelijke discussie's..
Iedereen kan wijzen naar de wet en naar de Knvvl, maar de zender ligt uiteindelijk toch echt in JOUW hand...
(mooie laatste zin he ;-) )
Robert