Het grote FPV wet- en regelgevingsdraadje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
man, ik heb een deja vu. Volgens mij gaan we weer dit eindeloze gezeik tegemoet.
Ownej, eerst moet het hele forum even zijn standpunt duidelijk maken, daarna verlaten andere het forum, dan een jaar wachten, en dan weer overnieuw beginnen.
Ik snap niet dat lui hier nog in trappen, en nogmaals bereid zijn om deze discussie weer aan te gaan.
Mooiste is nog dat ASH, opnieuw deze discussie uitlokt om het e.a. warm te houden, en menig persoon hier weer in trapt.

ikke ni snappen ni :hammer:

Laatst bewerkt:
Jij geeft wel een héle fraaie draai aan het begrip "Veiligheid" zeg...
Vrij vertaald:
de wet is er voor iedereen, behalve voor mij, want ik weet wel wat ik doe.
'Ik? Ik weet best wanneer ik harder kan dan de geldende maximumsnelheid.'
Het resultaat daarvan vind je iedere dag op de terreinen van bergingsbedrijven, tonnen schroot....

Nee wacht, dat was natuurlijk de schuld van degenen die niet zagen aankomen dat ze op dat stuk bij die wegwerkzaamheden met 70 kmh max. van achteren zouden worden aangereden met 100+.
Of van degene die op een afrit een achteruit de snelweg weer oprijdende malloot niet meer kon ontwijken?

Zo werkt het toch?

Mij is nu duidelijk dat er mensen bestaan die denken dat het er in de wereld zo aan toe gaat: (niet voor mensen met zwakke maag)

[mod] verwijderd filmpje, beetje te voor evt jonge klikkers. wil je toch gruwelen, pb dan baggus voor de link.

gerard

[/mod]

Laten we trouwens autorijden maar verbieden, komen toch alleen maar ongelukken van.

Wetten zijn er voor iedereen, ook voor mij, daarom overtreed ik ze ook niet.

Er worden parallellen gemaakt met moord en doodslag, en dat is niet nodig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje, maar de rest van mijn leven binnen blijven in een schuilbunker om maar veilig te zijn heb ik dus geen zin in.
Jouw veiligheid zal me inmiddels een zorg zijn.
Het gaat erom, dat jij voor je eigen lol die van anderen klaarblijkelijk wilt opofferen. Dat wordt ook wel aso-gedrag genoemd.

Jouw veiligheid zal me inmiddels een zorg zijn.
Je neemt deze discussie wel erg serieus zo te zien.
Het gaat erom, dat jij voor je eigen lol die van anderen klaarblijkelijk wilt opofferen. Dat wordt ook wel aso-gedrag genoemd.

Ik vind dat ik helemaal niet de veiligheid van anderen in gevaar breng. Als ik met een grote model heli (of iets anders) door de stad zou vliegen dan uiteraard wel. Common sense.

Ik vind niet dat ik asociaal bezig ben geweest, jij wel.

Wij hebben dus een meningsverschil.

Spiegel mijn filmpje eens aan filmpjes als deze:

Trouwens, niet dat het ter zake doet, maar het bewuste filmpje is geeneens van mij, maar van iemand in Delft die ik ken.

Nee alleen de aso's van de weg (en uit de lucht), dan is het al opgelost.

Reden er maar eens wat meer aso's in het verkeer.

Beter haal je 65+ , -meer en deel- van de vrouwen en die twijfelaars van de weg, dan heb ik minder rede om mezelf aso te gaan gedragen in het verkeer.

Ik erger me kapot aan de hedendaagse bestuurders.

Samenvatting van deze hele discussie:

we-love-it-4-2008-caesar-hoe-maak-je-weer-van-een-olifant-een-mug.jpg

Een mug!

Kunnen we dan nu weer verder zonder allerlei verwijten naar elkaars hoofd te slingeren?

En deze mensen moeten zich volwassen noemen?:confused:
Ik ben net 17 geworden maar dit is echt ver onder mijn niveau.
Ga lekker met sneeuwballen naar elkaar gooien.

We hebben tegengestelde belangen:
Jij hebt er geen probleem mee als het modelvliegen, zoals we dat nu kennen kan verdwijnen door toedoen van onverantwoordelijke thrill-seekers. (ga lekker bungee jumpen boven een leeg ravijn, als het elastiek dan knapt, heb je alleen jezelf ermee).

Ik wel. Met ftp op zich is niks mis, zolang het in een gecontroleerde -modelvlieg-omgeving gebeurt.
Spullen van gasten die zich daar niet aan willen/kunnen houden mogen ze wat mij betreft in beslag nemen en verschroten.

Ik vind dat ik helemaal niet de veiligheid van anderen in gevaar breng. Als ik met een grote model heli (of iets anders) door de stad zou vliegen dan uiteraard wel. Common sense.
Of, zoals in geval van het vliegen met zo'n klein ding dwars door de stad, het totaal ontbreken daarvan.

Nee hoor. Ik vind niet dat jij asociaal bezig ben geweest, ik stel het vast. Maar gezien je volgende opmerking dus weer niet, dat neem ik dan ook terug.

Trouwens, niet dat het ter zake doet, maar het bewuste filmpje is geeneens van mij, maar van iemand in Delft die ik ken.
En dat maakt het ineens minder gevaarlijk?
Begrijp me goed:
Ik vind het ongelooflijk goed gemaakt, heel erg goed gestuurd, maar wat voor een mongool moet je zijn om zo in de stad tussen de mensen te gaan vliegen?

@ hugy tsja volwassene :p

als iedereen nou gewoon met gezond verstand denkt, geen onverantwoorde risico's neemt. En een paar keer diep ademhaalt.

kom op jongens blijf redelijk met elkaar, je kan ook op normale wijze een discussie voeren met elkaar.

mvg.
Andreas

In dat filmpje worden er geen wetten overtreden, en ik vind de genomen risico's verwaarloosbaar.
De genoemde wet is een handvat voor als iemand bijvoorbeeld opzettelijk automobilisten laat schrikken/afleid.
Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje, maar de rest van mijn leven binnen blijven in een schuilbunker om maar veilig te zijn heb ik dus geen zin in.

"IK VIND"... Zie je nou wat je daar neerzet? Anderen vinden misschien heel iets anders.

Mij is nu duidelijk dat er mensen bestaan die denken dat het er in de wereld zo aan toe gaat: (niet voor mensen met zwakke maag)

Prima voorbeeld wat ik een paar posts hiervoor schetste! Dank daarvoor.
Een schalm van een ketting schiet los die een stel boomstammen op een trailer houdt. Dat verwacht toch niemand? Toch gebeurd het... En vervolgens vliegt de tomatensaus meters in het rond. Waarom? Omdat mensen schrikken, op de rem stampen, hun motor platgooien, enfin, noem maar op.
O ja... die dames met minirokjes waar jij op duidde:
Als zij de verkeersveiligheid in gevaar brengen gaan zij inderdaad op de bon.
In een hoerenbuurt kan je ze verwachten; als ze op een oprit van de A1 paraderen, zijn ze, op grond van art 5 WvW onherroepelijk de sigaar.

Spiegel mijn filmpje eens aan filmpjes als deze:

Wederom: "Ik vind..."
Waarschijnlijk het je het boek "Alleen op de wereld" gelezen?
Uitdaging: ga met je lieve tricopter maar eens vliegen pal voor een politiebureau op een druk punt in de stad. En kijk dan wat de politie "vind"...
En dat filmpje van je vriend: Tja, het kan altijd beter, natuurlijk. Zeker in Rio de Janeiro...

Reden er maar eens wat meer aso's in het verkeer.
Beter haal je 65+ , -meer en deel- van de vrouwen en die twijfelaars van de weg, dan heb ik minder rede om mezelf aso te gaan gedragen in het verkeer.
Ik erger me kapot aan de hedendaagse bestuurders.

Generaliseren is ook een kunst... 65-plussers, vrouwen, mensen die misschien de weg ergens niet weten...
Ramsus, over een aantal jaren ben je ook 65+... Ga jij je rijbewijs op die verjaardag inleveren? Denkutnie...

Samenvatting van deze hele discussie:
Een mug!
Ik denk 't niet, Sven. Dit gaat over attitude. En het niet willen inzien dat je stom bezig bent.

Trouwens, kleine aanvulling betreffende reclameborden... Deze staan er ook met een vergunning, zonder vergunning mag je geen recl.b. plaatsen.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ik gebruik "ik vind" om duidelijk aan te geven dat het een mening betreft, dat is alles.
Anders zou ik beweren dat het een feit is.

Het is duidelijk dat er heel wat meningsverschillen bestaan, laten we ons vanaf nu op de feiten richten.

Gezwam. Een ander woord heb ik er niet voor. Jij beweert dus dat de wetten er alleen maar zijn om lieden die geen IQ van 140 of hoger hebben in het gareel te houden? En de rest mag alles doen wat de wetgever verbiedt?

Als dat is hoe je mijn reactie interpreteert dan haak ik verder af, mijn reactie laat aan duidelijkheid niks te wensen over. Als ik in Jip en Janneke taal e.e.a. nog een keer moet uitleggen dan weet je me te vinden via PM, ik ga hier niet meer tijd in stoppen. Dit is echt gezever op de vierkante millimeter.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Roel, alle respect over IK VIND...

Maar denk zelf niet dat nederland de wereld is a.u.b.

Ga eens maand naar indonesie en ga de mensen eens uitleggen hoe belangrijk verkeersregels zijn. Daar hebben ze geen..nou ja, het is verstandig links te rijden. In de grote steden is er meer verkeer op de weg dan hier. Misschien wel 20 x meer verkeer. Toch is er geen file....

Misschien dat je denkt dat als je alles doet wat anderen voor je bepalen goed is maar je staat ondertussen wel stil in de file.

MVG. Robert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back