Het opknappen van een Avonds F-16

Hee sander,

gewoon doen joh kunnen wij van je meegenieten :yes:

En Jolmer die foto`s moeten er gewoon komen :D

Nou vooruit dan maar, hier eindelijk weer eens wat kiekjes!

Zoals iedereen heeft kunnen lezen, ben ik nog steeds met de scharnierpunten van de LEF's bezig. Ook deze worden geheel van hout vervaardigd. Deze scharnieren worden d.m.v. stukken Berkentriplex verankerd in de LEF's, zoals hier zichtbaar is:

IMG_4050.JPG

IMG_4051.JPG

Het draait gauw op serieproductie uit, hè?! ;)

IMG_4052.JPG

IMG_4054.JPG

De scharnieren worden geborgd door een deuvel van 3 mm koolstof. De dunste scharnieren (voor oplettenden onder jullie, beide nummers #5) borg ik met een 2 mm staaldraad. Daarvoor is de 3 tot 3,5 mm gat in het triplex te groot en schiet het z'n doel voorbij.

IMG_4055.JPG

Nu volgt het lijmen van alle losse delen, waarna ik alles kan gaan shapen. De min of meer kant-en-klare modules worden later in één keer in de LEF's gelijmd. Deze methode is eigenlijk veel handiger dan degene die ik voor de flaperons heb gebruikt. Deze nieuwe methode is sneller en netter. Zo zie je maar weer; "Learning By Doing"...

Graag tot de volgende update! :mrgreen:

~Jolmer

Verder volg ik je draadje met plezier.
En daar gaat het om. Vervelend dat er mensen zijn die dát uit het oog verliezen. Laat iedereen z'n ding doen en grijp pas in als er vervelende dingen worden "gezegd". Dat houdt het moderatorschap in, niets meer.

Zo, nu maar weer on topic.

~Jolmer

Hey jolmer je bent weer lekker op dreef!! Ziet er allemaal mooi en bombproof uit:yes:

Aan dat 'mooi geschuurde oppervlak' te zien heb je al veel plezier van je schuurmachine gehad!?

Gr. Leander

Aan dat 'mooi geschuurde oppervlak' te zien heb je al veel plezier van je schuurmachine gehad!?
Chips, is dat zo duidelijk? :rolleyes:

Uh ja, ik heb inmiddels een bandschuurmachine. Weliswaar van de LIDL, maar ach; je krijgt heel wat voor die EUR 30,-! ;)

~Jolmer

.
Wat heeft het nu voor zin om dubbele draadjes te maken.
Eingelijk maak je al een driedubbeldraadje. 1 hier en 2 daar.
ps die link naar dat draadtje werkt ook niet meer, heel het draadtje waarschijnlijk verwijderd ,

Ik zie het probleem niet, waarom niet op 2 of 3 fora, hoe meer mensen er van kunnen genieten hoe beter en hoe meer Hints and Tips je kunt krijgen.
Ik vind het kinderachtig.:sleeping: maar ja wie ben ik.

verder met dit opknap project ;).

Laatst bewerkt:
ps die link naar dat draadtje werkt ook niet meer, heel het draadtje waarschijnlijk verwijderd ,

Ik zie het probleem niet, waarom niet op 2 of 3 fora, hoe meer mensen er van kunnen genieten hoe beter en hoe meer Hints and Tips je kunt krijgen.
Ik vind het kinderachtig.:sleeping: maar ja wie ben ik.

verder met dit opknap project ;).

Dat is ook zo maar om op 1 forum tweed dezelfde draadjes te maken vind ik wat ver gaan.
Maar laten we dit draadje niet vervuilen.
Wat mij betreft mogen mijn antwoorden ook verwijderd worden.

Had eigenlijk gisteravond al willen doen.

Welkom terug Jolmer na het uitsrapje op JF.:worship:
Hier sluiten ze niet zo snel hoor.
Kom maar op met de foto's en je verslag.
Geniet iedere keer weer.
Hoop dat het niet zolang duurt als de vorige update.

Toppie wat je doet.
Lekker hier posten.

Groeten Han.

@Jetpropdlx: Tsja, ik weet het ook niet. Ik denk dat alles ook niets met logica te maken heeft, maar met commercie. Ook al beweren ze anders.

@Bertus: Inderdaad, we houden erover op. Dat heeft toch ook geen enkele zin.

@Han: Ik ben nooit weggeweest, hoor... ;) Ik zag het als een extra service, dit draadje op beide fora bijhouden. Ik had er aanvankelijk helemaal geen zin in, hehe. Wat een waardeloos gedoe. Als mensen op deze schaal al problemen veroorzaken, vind ik het niet vreemd dat er nooit eens wereldvrede zal zijn.

Over die update; ik heb er weer ééntje! :mrgreen: Al is het geen grote, maar toch. Ik heb zojuist de scharnierpunten gelijmd met de blokken en borgdeuvels, zodat ze begin komende week in de LEF's gelijmd kunnen worden.

Ze liggen nu te drogen:

IMG_4057.JPG

Binnenkort maar weer verder...

~Jolmer

hey

hey jolmer nou vooruit dan maar eerlijk is eerlijk.
jij de foto's geplaats nu heb ik een draadje gemaakt.
F 16 spiderjets in aanbouw.
ik spreek je snel gr sander:worship::worship::worship::worship:

Hee Jolmer,

pas maar op wat je zegt hoor, alles wat je zegt..........
Nou ja, je weet het wel ;-)

Je bent in ieder geval weer lekker op dreef en wij zien natuurlijk graag je vorderingen tegemoet met foto`s etc. :yes:

Grt en bouwse,
Berto.

ps. mhhh, valt me nu eigenlijk pas op dat het in vliegende schaalmodellen staat ipv in het turbine deel :roll:

ps. mhhh, valt me nu eigenlijk pas op dat het in vliegende schaalmodellen staat ipv in het turbine deel :roll:
Hehe, nu pas? ;)

Ik poog er ook zoveel mogelijk een schaalkist van te maken, voor zover dat met een Avonds F-16 kan, uiteraard. Ik kom een heel end, denk ik.

~Jolmer

Haha, kunnen we een discussie gana houden waar ze het beste thuishoren :-)
Voor vulling in het turbinedeel, voor echt schaal hier.

Daarom staat mijn F15 maar daar ;-)

Weet nu wel hoe ik mijn flaps ga hangen, denk dat ik jouw methode ook maar ga toepassen mat die scharnieren :yes:

wordt wel netjes die f-16 van je
Dank je!

Het kost alleen erg veel moeite om ermee door te gaan. Er komt steeds iets tussen, arrrgh! Je zou eigenlijk moeten emigreren naar Siberië en er een aantal maanden non-stop mee aan de slag kunnen gaan.

Ach, hij zal vast in het nieuwe decennium wel een keer klaar zijn, hehe... ;)

~Jolmer

Nieuwe wat?!?!?!?

Nee hoor in 2011 heb je hem af :teacher: :roll:

Gewoon rustig doorbouwen Jolmer komt vanzelf helemaal goed :yes:

Je zou eigenlijk moeten emigreren naar Siberië en er een aantal maanden non-stop mee aan de slag kunnen gaan.

Niet doen :nooo:, in Siberië is het nu veel te koud, en droogt de lijm niet goed, dus nog langer wachten.

Gewoon hier enkele maanden verlof zonder wedde, en alles komt goed :lol:

Back