Iedereen bedankt voor de fijne reacties!
Na de lang wachten en uiteindelijk deceptie, dan toch maar de kant en klare versie gekocht.
Was zeer hoopvol begonnen met het bouwen van een zgn serving machine, dit naar hulp van een behulpzame modelbouw collega, maar nadat meerder delen hun weg hebben gevonden naar een andere dimensie in plaats van naar mijn huis, en Aliexpress uiterst behulpzaam (not) toch de kant kiest van de leverancier, toch maar besloten mijn verlies te nemen en het te laten voor wat het is, en vooruit te kijken.
Zo heb ik dan toch gekozen voor de Domanov versie SM4 F. (Gemotoriseerde versie/ handmatig)
Dit wel via EBay maar dan zit er gelukkig wel een zo genaamde “money back” garantie op. En een deugdelijke traceer nummer. Afgelopen nacht de bestelling geplaatst en vanochtend al een keurig mailtje met bevestiging en traceer nummer en een aantal vragen keurig netjes beantwoord.
Nu wederom maar weer een tijdje wachten.
onder een foto van de betreffende machine.
tevens heb ik naar een andere, lange zoek weg het juiste draad gevonden, om touw van te slagen, had in eerste instantie gezocht en ook gevonden touw van Amann Serafil, maar dit is makkelijk te vinden aan voor mij de andere kant van de “grote plas” maar niet hier, het merk word niet aan deze kant verkocht, en zo naar vele testen en proberen van merken en type, heb ik draad gevonden van het merk “Hilos Iris” zij leveren zgn industriële borduur garens ultra dun en sterk en 100% polyester en pluis vrij. En in de juiste kleuren.
Deze heb ik eveneens besteld in 5000m rol, welke lokaal niet te krijgen zijn, had een aantal rolletjes van 550m kunnen vinden, en naar een in mijn ogen mooi resultaat maar een aantal grote rollen gekocht op EBay, zodat we de komende tijd weer vooruit kunnen.
(dit was om te testen is niet de juiste kleur)
Nu dit alles onderweg is kan ik weer rustig verder met het maken van de resterende haken voor de inhaal talies van het geschut. En als alles uiteindelijk binnen is het geschut verder optuigen.