Hallo Herman,
Fijn dat je zo kritisch meekijkt. Voor mij is het nu duidelijk dat ik hier een paar fouten heb gemaakt. Ik denk dat ik de reden hiervoor wel weet. Ik ben uitgegaan van onderstaande tekeningen van Caldercraft.
Na jouw opmerkingen heb ik Longridge er ook nog even op nageslagen en zie dan het volgende:
Ik vond het al vreemd dat ik één onderdeel had overgehouden, maar dat gebeurt wel vaker heb ik gemerkt.
Nu mijn oplossingen:
- Katrolschijf, die ik heb ingebouwd slaat nergens op en kan worden afgedicht;
- Het ezelshoofd kan ik aan stuurboordzijde opdikken, zodat ik daar de bevestiging van de Flying Jipboom kan realiseren.
Vraagje, moet hier dan ook een gat in het ezelshoofd, zoals bij de Jibboom?
- De halfronde uitsparing voor de Jackstaff is nu ook duidelijk door de tekening van Longridge
- En dan de bijen. De twee schuine bijen moeten eraf gehaald worden. Bovenop de boegspriet, tegen het ezelshoofd komt het onderdeel dat ik over had gehouden. Die dikke blauwe lijn. Dit onderdeel is net zo breed als het rondhout van de boegspriet ter plaatse. De katrolschijven moet ik dus inlaten in het rondhout. Aan bak- en stuurboordzijde moeten de katrollen worden afgedekt met een latje, waar bovenop de twee schuine bijen weer komen, zoals detail A-A weergeeft.
- Kan ik meteen ook het zadel voor de Spritsail Yard Sling een beetje aanpassen, dit ziet er zo ook niet uit.
Ik denk dat ik het snap en gelukkig is de schade te overzien.
Dankjewel Herman.