Hulp gevraagd bij ontwerp Heavy Hauler (Dragon krijgt kleur)

Ruud.....................mooie truck.................(ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen)

M.vr.gr.

Jan

Hoi Jan,
bedankt voor je compliment. :D

Je zou het zinnetje kunnen gebruiken dat ik ook wel eens gebruik:
"Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks, want dan heb ik al veel te veel gezegd."
Grapje hahahaha.

Ruud,

Tja dan moet je er maar mee leren leven :-D . Mij jeukt het toch een beetje en ik zal er toch een keer induiken ergens mid volgend jaar zal ik eens beginnen (voor mezelf dan maar zal het zeker delen als ik er verder mee ben). Heb nu effe geen tijd, eerst wat andere dingen.

Maar ook zonder bestuurbare achterassen is het nog steeds een hele mooie vrachtwagen. :-D

Maar wat je toch wel eens kan proberen is de aandrijving van de twee achterste assen los gooien en kijken of de elektro motor lichter draait want dan weet je of je ook wrijving hebt op de aandrijving. Als je dan toch op zoek gaat naar een slip/viscose koppeling voor de vooras kan je gelijk dat voor de achteras meenemen.
tis maar een ideetje hoor, ik ben zo'n mierenneukertje ;-)

hee

ik had t nog niet gezien:oops:
maar je spuitwerk ziet er heel mooi uit.
erg goed gedaan.

groetjes erik:cool:

Hey Ruud,

De truck ziet er super uit. Echt heel mooi geairbrusht
Het maken van een visco koppeling lijkt me niet eenvoudig. Ik denk dat het nog steeds het eenvoudigste om gewoon een tussen diff. te gebruiken zoals ik heb gedaan. Om de werking van dit diff iets of wat te beperken (scout kwam stil te staan toen er één wieltje van de grond kwam) heb ik het hele diff gevuld met een dik vet. Zo onstaat er een "sper" werking, zo gaat er nog steeds een gedeelte van de aandrijfkracht naar de andere wielen inplaats van dat alle kracht naar het wiel gaat dat van de grond komt. Voor de scout werkt het perfect

Jan

Hallo Ruud,

Nou dat ziet er echt heeeeeeeeeeeeeel mooi uit zeg, Super spuitwerk, echt heel mooi !!

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat !!!

Allemaal weer heel erg bedankt voor de complimenten. :D

Heb een eerste poging gedaan om een Texasbumper voor de truck te maken.

De hoofdlijn van de bumper staat nu zo'n beetje.
Hier wat foto's van deze poging. :lol:
1zmo2l2.jpg

108e48w.jpg

ndwz0h.jpg

t98mlj.jpg

7bdt.jpg

2eoy7ae.jpg

Zo je ziet is die "iets" grotere dan de gangbare 18inch Texasbumpers. :lol:

Ben nog niet helemaal tevreden over de bovenkant na het terug zien nu van de foto's. :(

Ga daar nog even weer mee aan het stoeien.
De bovenkant heb ik even van een stukje hout gemaakt zodat dit eenvoudig is aan te passen en straks kan dienen als een mal voor de uiteindelijke aluminium bovenkant.

Zoals eerder geschreven, dit is dus een eerste poging. :lol:
Weet nog niet precies wat het eindresultaat gaat worden, maar het is wel de bedoeling dat er een geïntergreerde "zware jongens vanger", zoals Alwin dat zo mooi verwoorde :lol:, op de bumper komt.

Niet met al te veel bombarie, maar naar het idee van Frank, strak en clean. :)

Ziet er niet slecht uit voor een eerste poging :thumbsup:

Voor je de definitieve versie maakt even kijken naar de rechtse kant van de bumper, op de foto lijkt het alsof de kromming of de onderkant iets anders loopt dan de linkse kant.

Ga je de radius van de spatborden laten doorlopen in de zijkant van de bumper?
Mss kan je uit een rechthoekig stuk de hoeken uithalen en dan plooien? Heb je de volledige bumper uit een stuk.

Hoi Beemerke,
de kromming aan de onderkant van de bumper is aan beide zijde percies gelijk.
Heb namelijk eerst de kromming aan de onderkant van de bumper gemaakt,
daarna aan weerszijde van de bumper een klein driehoekig stukje uit de kromming gevijlt en toen de zijkanten pas omgebogen.

Het verschil dat je op de foto's ziet, komt doordat de beide zijde tijdens het fotographeren niet helemaal de zelfde foto hoek en hoogte hebben tijdens het nemen van de foto's. ;)

Weet nog niet zeker of ik de radius van de spatborden ook door laat lopen in de zijkanten van de bumper.
Moet dan eerst de juiste krommig kunnen uit dokteren, vind het namelijk geen gezicht als dat niet zou kloppen.
Laat dat dus nog even voor wat het is, maar ik zeg nooit geen nooit, omdat het bij mij pas zeker is zodra het onderdeel klaar is. :lol:

Kan dus best zijn dat bij het uiteindelijke resultaat toch de raduis van de spatborden in de zijkanten van de bumper is doorgevoerd.
Denk dat dat wel mooier staat dan de rechte zijkanten van nu. ;)

Hallo Ruud,

Nou, dat ziet er mooi uit, maar het is niet te hopen dat jij een drempel of een troittorband tegenkomt, want dan heb je volgens mij echt een probleem !!

zijn paar kleine dingetjes die ik zelf anders had gedaan persoonlijk, maar ik vind het steeds gaver worden. hoop dat die koeievanger er ook nog op komt. 'clean' look is ook wel mooi (zie hieronder) maar met al die feestverlichting die er al op zit en die vlammen en alles kan die koeievanger er ook wel bij, lijkt me wel gaaf staan.

heb nog wat plaatjes uit mijn 'archief' geplaats wat bumper (ideeen) betreft, misschien heb je er wat aan.

beetje slechte kwaliteit maar ... vond dit wel wat hebben qua koeievanger. niet zo lomp als de meeste.

bumpers die omhoog klappen ? nog nooit van gehoord, apart. sommige bumpers kunnen volgens mij ook niet eens klappen als je kijkt hoe laag ie is, ivm draaihoek zegmaar. volgens mij schraapt ie dan alsnog over de grond met 'klappen'. of klapt zoiets op een andere manier ?
denk ook wel dat de meeste airride hebben. als je sommige trucks ziet dan zijn het net sneeuwschuivers :)

ps. heb je ooit cursus gedaan met dat airbrushen of heb je gewoon zelf thuis lopen oefenen ?
en zoja (allebei) heb je misschien nog wat tips en / of links ?

Laatst bewerkt:
zijn paar kleine dingetjes die ik zelf anders had gedaan persoonlijk, maar ik vind het steeds gaver worden. hoop dat die koeievanger er ook nog op komt. 'clean' look is ook wel mooi (zie hieronder) maar met al die feestverlichting die er al op zit en die vlammen en alles kan die koeievanger er ook wel bij, lijkt me wel gaaf staan.

heb nog wat plaatjes uit mijn 'archief' geplaats wat bumper (ideeen) betreft, misschien heb je er wat aan.

beetje slechte kwaliteit maar ... vond dit wel wat hebben qua koeievanger. niet zo lomp als de meeste.

ps. heb je ooit cursus gedaan met dat airbrushen of heb je gewoon zelf thuis lopen oefenen ?
en zoja (allebei) heb je misschien nog wat tips en / of links ?

Hoi Neonic,
bedankt voor de foto's en compliment.:D

De laatste foto van je serie is heel dicht bij waar ik met het eindresultaat van de bumper naar toe wil.

Het airbrushen heb ik me helemaal zelf aangeleerd. :D
Een kwestie van oefenen, uitproberen en fouten maken waar je dan weer van leert.

Een website waar ik heel veel info en kennis heb op gedaan is de volgende:
How To Airbrush free lessons, articles, tutorials and videos.

Is wel geheel Engelstalig, maar denk dat dat voor jou geen probleem is.;)

@ruud
mochten de drempels te hoog worden dan zou ik je adviseren om eens te kijken naar de liftas constructie ;) en die gespiegeld te monteren.

over lift assen gesproken ...
misschien stom idee maar kan je dat systeem wat jullie voor liftassen gebruiken ook gebruiken maar gestuurde assen ? dan zou je misschien gewoon dat op alle assen kunnen maken.
heb je een american showtruck met 'airride' :)
lijkt me wel cool als je dan op zo'n baan kom. kom je aanrijden, neon eronder en alles en dan psssssss, hele truck naar beneden.

catweazle bedankt voor de link :)
heb al effe zitten kijken en heb al heel wat intressante dingen gelezen en vooral 'gezien'. engels is niet echt een probleem nee, en anders lees ik het gewoon nog een keer. staan ook veel plaatjes bij wat ook makkelijk is natuurlijk.

In mn vorige post (net boven die van neonic met de foto's) staat nog een ideetje mocht je het gemist hebben.
Mss interessant als je eens ergens aan 't rijden bent en er is een brug/tankstation/weetikveel waar je niet direct op raakt, of op een buitenterrein met een oneffen baan..

@ruud
mochten de drempels te hoog worden dan zou ik je adviseren om eens te kijken naar de liftas constructie ;) en die gespiegeld te monteren.

Hoi Beemerke,
had je idee niet gemist hoor, ben die mogelijkheid aan het bekijken. ;)
Het moet dan wel een speciaal scharnier worden.
Een pianoscharnier kan ik niets mee omdat er een "zware jongens vanger" :lol: boven op de bumper gebouwd wordt.
Kan dus de bumper niet zonder meer om laten klappen.

Hoi Alwin,
dat is ook een idee, maar moet dan de hele vooras ophanging wijzigen. Heb daar op zich geen moeite mee, maar moet er dan wel even mee wachten tot na de meeting van 18-10 in t'Zand.
Wil er even niet op gokken dat ik de truck weer optijd rijklaar moet hebben.

Op dit moment ligt de basisbumper bij een temperatuurtje van 180 graden in de oven te bakken.
De bovenkant en verstevigingen worden nu met UHU endfest 300 tot één geheel gevormd. :lol:

Wel heb ik voor het bakken nog even wat kleine wijzigingen aangebracht.
De hoogte van de bumper is met 5 mm ingekort, en de bovenkant is nu in de bumper verzonken.

Zal straks nog weer even een paar foto's maken en daarna weer even plaatsen. ;)

over lift assen gesproken ...
misschien stom idee maar kan je dat systeem wat jullie voor liftassen gebruiken ook gebruiken maar gestuurde assen ? dan zou je misschien gewoon dat op alle assen kunnen maken.
heb je een american showtruck met 'airride' :)
lijkt me wel cool als je dan op zo'n baan kom. kom je aanrijden, neon eronder en alles en dan psssssss, hele truck naar beneden.

catweazle bedankt voor de link :)
heb al effe zitten kijken en heb al heel wat intressante dingen gelezen en vooral 'gezien'. engels is niet echt een probleem nee, en anders lees ik het gewoon nog een keer. staan ook veel plaatjes bij wat ook makkelijk is natuurlijk.

Hoi Neonic,
maak me niet gek, hahahaha, je weet, ik ben er toe instaat. :lol:

Geen dank voor de link trouwens, graag gedaan. :)
Heb zelf ook heel veel aan die site gehad en ga er nog vrij regelmatig weer even kijken om mijn kennis weer wat bij te spijkeren.

Back