KA-4 Rhönlerche in schaal 1:3,5

rust

nog een paar plaatjes :D :Fade-color:
rhonlerchearf2.jpg

rhonlerchearf3.jpg

rhonlerchearf4.jpg

rhonlerchearf5.jpg

rhonlerchearf6.jpg
na gedane arbeid..

na gedane arbeid..

Klopt Joost, eigenlijk had er nog een pintje bij gemoeten :proost:

Ben trouwens meteen maar weer aan de slag gegaan en de vleugels bespannen:

rhonlerchebespannung4.jpg

rhonlerchebespannung3.jpg

rhonlerchebespannung6.jpg

Het moet immers ook een keer af :D. De vleugels zijn goed gelukt. De rolroeren zijn niet helemaal zo strak als ik ze gewild had maar het moet maar zo. op 2 meter zie je het niet en in de lucht al helemaal niet ;). De tipverdraaiing zit er wel heel mooi in dus daar ben ik zeker tevreden over en het zal verder prima vliegen zo.

Er gaat niks boven houtbouw maar daar weet jij alles van.

Groeten, Maarten

Erg, erg mooi Maarten!
Stukkie vakwerk!

En als jullie ruimte zoeken om met alle kisten tegelijk de lucht in te gaan hebben wij hier ruimte genoeg op ''onze'' bult.
Het Open VGG treffen is dit jaar weer hier en iedereen is van harte welkom :-).

Goed weekend,

Paul.

De romp bespan je ook zo?

Yep. Solartex is echt geweldig materiaal. Echt veel beter dan Oratex en veel makkelijker te verwerken. Het gaat ook heel mooi om rondingen.
Spant heel mooi op en ik heb mij laten vertellen dat het ook op de lange termijn mooi gespannen blijft.

Ben er nog niet over uit of ik de neus ook met Solartex ga doen of dat deze in de lak komt.

@Maarten: Ik had je vrijdagavond al enkele keren gezegd dat het heel mooi wordt, maar nog een keertje kan geen kwaad!

@alle andere lezers: Ik vind de kleur van de bespanning hier op de foto's een beetje tegenvallen. 'Live' is het hard geel. Je hebt er bijna een zonnebril bij nodig! Maar wel heel erg mooi.

Gr. Dirk.

Wat een prachtige kist is dit geworden Maarten! :thumbsup:
Strak bouwwerk ook, je bent het na al die jaren nog steeds niet verleerd ;)

P.s. voor het betere sleepwerk kun je toch beter een andere kist nemen dan je voorgestelde dubbeldekker, alhoewel het wel een waanzinnig mooi gezicht zou zijn :D

Heb genoten van je bouwverslag zover, heel veel succes met je 1e (en alle volgende) vluchten.
Nu nog op zoek naar een passend pilootje ;)
Top man!

Groeten, Ralf

Thanx Ralf;)
Ik hoop ooit nog eens jouw niveau te bereiken.:)
Voor de zweefpiloten: check eens wat strutter bouwt:yes:
Er zitten trouwens twee piloten klaar om plaats te nemen.
En toch lijkt een sleepjeachter een dubbeldekker mij ook wel wat :)

Ik had volgens mij nog niet vermeld wat mijn ervaringen nu zijn met het bespannen met Solartex. Wel die is zeer goed. Vele malen beter te verwerken dan Oratex, de struktuur is ook mooier en het krimpt gewerldig om rondingen en hoekjes. Het laat zich mooi spannen en geeft een mooi strak resultaat.
Ik had nog niet eerder met dit materiaal gewerkt maar kan het zeker aanraden. Groeten, Maarten

Back