KA-4 Rhönlerche in schaal 1:3,5

...Blijft mooi dat houtbouw!

Dank je!

Vandaag de aansluiting van de vleugels op de romp aangepast.
Dat sluit zo mooi aan:

rhonlecheanpassung.jpg

Altijd een belangrijk punt om goed uit te voeren.

Groeten, Maarten

Het ziet eruit als dat het perfect past. Mooi werk!

N.B.
Ik schrok eerst. Ik dacht: moet dat lullige pennetje die vier meter vleugels houden? Maar toen bedacht ik dat er nog struts moeten komen. Pfffieuw ... ;-)

Dirk.

moet dat lullige pennetje die vier meter vleugels houden

Hi Dirk, die vleugelverbinder is een 12mm Strongal Steckung van Ralf Petrausch Modelltechnik. Zo dun is die dus niet. Er komt nog een extra buis in en die is op zich sterk genoeg om mee te vliegen.

De struts zorgen dan inderdaad nog voor extra stevigheid en ik verwacht daarmee een sterke constructie te kunnen maken.

Groeten, Maarten

Inmiddels zijn de vleugels klaar om te bespannen: servos zijn ingebouwd, kabers gesoldeerd en bevestiging voor de vleugels aan de romp is klaar.
Er zitten 6mm inslagmoeren in de vleugels en de vleugels worden zo met 6mm stalen bouten tegen de romp aan gehouden.

Verder heb ik moed verzameld om de kap af te maken en dit is het resultaat:

rhonlerchekapaf1.jpg

Nu schiet het ineens op. Struts maken, wiel erin, sleepkoppeling servo en nog enkele kleinigheden en dan ga ik bespannen.

Groeten, Maarten

Oei dat is mooi,

Het lijkt me erg leuk om deze en Raymond's beauty gelijk te zien vliegen:)

Veel plezier met de laatste fase Maarten

groet

Terence

Op de hei kan ook hoor....toch?
Wat hebben we dan?
Ka-4
Ka-7
Ka-8
Racek

Kan nog wel meer bij.
In het voorjaar Vintage Glider Treffen (5e jaar alweer! Dat vraagt om iets speciaals....stay tuned :-) )

Leuke realisatie

Maarten,

Formidabele realisatie,zo te zien.
We verwachten je daarmee in Pottes :).

Proficiat,

Mgv,
Aurectar

Op de hei kan ook hoor....toch?
Wat hebben we dan?
Ka-4
Ka-7
Ka-8
Racek

Kan nog wel meer bij.
In het voorjaar Vintage Glider Treffen (5e jaar alweer! Dat vraagt om iets speciaals....stay tuned :-) )

Ja, maar allemaal tegelijk in de lucht wordt op de hei wat lastiger ...
En alle vijf op één foto helemaal.
Maar het idee is zonder meer goed!

N.B.
Ik dacht dat het veld zo slecht is dat er niet met motorkisten kan worden gestart, dus ook niet slepen .... :confused:

Ik heb het ook over het voorjaar van 2013. Dan zal het toch wel beter zijn hoop ik. En is Maarten klaar met bespannen

Back