Afgelopen week vakantie gehad en toch nog aardig wat gedaan.
De Skylark kreeg ik dus niet aan de praat en is de deur uit gegaan. Inmiddels is het nieuwe OSD Systeem, de Cyclops Storm binnen gekomen. Deze osd heeft ook Pilot Assist en Return To Home. De laatste geeft nog wel eens problemen met de huidige firmware versie dus die wordt nog veranderd.
De transformering naar 35mhz pakte eerst niet zo goed uit. Ik vergat namelijk de zender antenne uit te schuiven, met als resultaat: Twinstar vol de grond in geboord.
Na letterlijk uren en uren van lijmen, schuren koken en kneden is hij er toch weer goed uitgekomen:
Na het oplappen vloog hij weer als een tierelier
Verder had ik begin dit jaar mijn FPV koffer verkocht, en die stond per toeval nu weer op het net. Kon hem gelijk ophalen. Een grappige gewaarwording bij het ophalen. Met de koffer ben ik druk geweest om alle electronica op de kop te tikken. Er komt in:
- 5a 11.1 volt lipo
- Voltmeter
- Tempmeter
- Anometer (windsnelheid)
- 7 inch tft
- 1.3ghz ontvanger door de kofferdeksel heen
- actieve video splitter
- Headplay unit. Voor de headplay heb ik inmiddels van rob een ski-mask ontvangen waarvoor dank !
- futaba ff9 zender
De koffer is bijna af. Het is nog wachten op de bestelde lipo en ik moet nog enkele dingetjes insnijden in het schuim. Ook heb ik ruimte gelaten voor een tweede ontvanger zodat ik later nog met een diversity zou kunnen werken.
Als laatste komt er nog een DVR in de koffer. Ik heb deze besteld:
http://www.readymaderc.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=11_14&products_id=1204