koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ringetje ertussen?
Had ik al geprobeerd. Maar dan komt het ringetje tegen de onderrand van de het plastic waar de kogelkop in zit. En bij een kleiner ringetje schiet het veertje er weer over. Vanmiddag even het laatste stukje van de veer met een punttang wat meer naar binnen te draaien zodat de opening wat kleiner wordt. Komt wel goed. :yes:

Ondertussen zijn de body (HPI TVR Tuscan), banden (Corally purple voor, pink achter) en wat pinions onderweg.
 
Duidelijk.
Je moet wachten tot de kerst op je 17.5T?
Ik heb er wel een te leen voor je hoor, tot de kerst, kun je i.i.g. rijden.
Regelaar heb je al wel?
 
Bedankt voor het aanbod. :thumbsup: Ik rij eerst wel even met mijn 27T Brushed. Na 3 jaar zal het erg wennen worden, laatste keer met de T1M viel ook vies tegen. En zodra ik het gevoel heb dat het goed gaat, zal er een paar dagen later een nette brushless set zijn hoor. :yes: Ruggegraat van rubber hè. ;)
 
Succes met je 10SL, misschien een kleine tip,
vervang de moer om je diff. te stellen voor de moer van de SP12X.(#75924)

deze kan je dan met een sleutel 9mm (bijvoorbeeld van Corally #16091)
aandraaien, scheeldt je weer zere vingers ;)

ik heb dit bij mijn eigen Pro-10 ook gedaan, werkt perfect :cool:

tis maar een idee

Rene
 
Alleen een probleem dat één van de voorveertjes een stukje over de kogelkop spring en dan klem komt tussen het plastic en de kogelkop.

Ik bedenk me ook net, kan het niet zijn dat die balkopjes andersom in de draagarm moeten?
Stap 1 van de front suspension assembly...

KLIK

http://www.corally.com/anubizz/corally.nsf/unids/7BBF38F5DD2293C78025775E0082E549/$FILE/10SL%20Manual-100623.pdf
 
Laatst bewerkt:
Wacht even met het veertje verbouwen :) Als je er ook bent kom ik vanavond wel even langs de mach om naar die ophanging te kijken. Heb al heel wat ophangingen uit- en in elkaar geschroefd maar nooit dat probleem gehad. (wil niet zeggen dat het niet zo is maar wellicht is er iets anders aan de hand)
 
Zoals het op de tekening staat horen ze te zitten. Bij de R5 ophanging en eigenlijk alle oudere Asso dynamic front ends (wat de Corally is) komen de "shoulders" oftewel de opstaande randjes richting het stuurblok.
 
Precies, en als die andersom zit, kan ik me voorstellen dat het veertje eroverheen schiet....
 
Ja dan kan dat gebeuren ja maar dan loopt ook het stuurblokje niet vrij op de onderste draagarm én heb je hoogte verschil tussen links en rechts als hij aan de ene kant wel goed zit en aan de andere kant niet...
 
Precies, en als die andersom zit, kan ik me voorstellen dat het veertje eroverheen schiet....
Nope, alles zat goed. Als het verlengde stukje aan de kant van de veer zou zitten, schiet het veertje direct daar overheen en past inderdaad de stuurarm niet meer.

Net alles uit elkaar gehaald. Er zat een klein braampje op de rand van de kogel waar het veertje op vast liep (niet vrij kon bewegen). Dus bij flink inveren haakte het veertje, werd uit elkaar gedrukt en schoot op de kogel. Ik heb een ander kogeltje er in gedaan, probleem opgelost. :D

En ik werd gebeld dat de overige spulletjes dinsdag in huis zijn. Woensdag of donderdag dan druk schroeven en volgende week vrijdag een kijken of het rijdbaar is. ;) Dan mogen jullie als ervaringsdeskundigen je oordeel geven. :mrgreen:
 
Alleen de cross brace voor de 200mm is nergens te krijgen, wel de 235mm uitvoering. Dus zelf maar uit een plaatje carbon een maken. :D

En de constructie voor de accu is geen wereldwonder. Een normale 2S LiPo in "stickpack" afmeting is niet te wisselen want die loopt vast tussen de plaat erboven en tegen de stuurservo. :( Om te wisselen moet dan de plaat losgeschroefd worden. Misschien twee saddle packs want dat zal waarschijnlijk wel lukken. En met het oog daarop, wat is het balanspunt in de lengte? Is het een kwestie van zoveel mogelijk gewicht achterop voor meer druk op de achterwielen of niet?

build_10sl_battery1.jpg


build_10sl_battery2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat je de bovenplaat los moet schroeven is vrij gebruikelijk, je kunt de accu dan naar voren over het stuurservo schuiven om hem eruit te halen.
Als je straks de electronica erin hebt zitten, met waarschijnlijk de regelaar aan een kant en de ontvanger aan de andere, dan kun je de accu toch ook niet "zijdelings" makkelijk eruit krijgen...
 
Hmmmm, met de regelaar en ontvanger naast de side links is er nog wel ruimte om twee saddle packs achter elkaar te fröbelen. Eentje komt dan tussen de regelaar en de ontvanger, de ander komt ervoor te liggen. Wisseln kan dan op de manier zoals op de onderste foto.

Maar als wisselen door loshalen gebruikelijk is, so be it. ;) :yes:
 
Als je saddle-packs gaat rijden komen die strak tegen elkaar achterin de auto met de regelaar en ontvanger ervoor. Daar heb je als het goed is ook een ander topdeckje voor of een oplossing vanuit Corally. Bij gebruik van stick-packs is het normaal dat je het top-deck los moet halen.

De mensen die nu (buiten) met de 10SL rijden rijden allemaal saddle-packs achterin de auto. Geeft toch iets meer druk op de achteras en betere rij eigenschappen...
 
Back
Top