koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Zeker een mooie kap.
Doet me weer een beetje denken aan de Group C wagens van Tamiya die ik in het verleden gereden heb:cool:

mvg Roy
 
Is dat de 205mm Porsche kap van Mix? Ziet er erg goed uit en wat een baan hè? Wat zou het gaaf zijn als we dat hier konden hebben zeg...
 
Ik weet het niet meer zeker maar was de baan in Swifterbant ook niet zo groot?
Heb daar in het verleden wel gereden maar kan de baan zelf niet meer voor de geest halen:(

mvg Roy

Is dat de 205mm Porsche kap van Mix? Ziet er erg goed uit en wat een baan hè? Wat zou het gaaf zijn als we dat hier konden hebben zeg...
 
Ik weet het niet meer zeker maar was de baan in Swifterbant ook niet zo groot?
Heb daar in het verleden wel gereden maar kan de baan zelf niet meer voor de geest halen:(

mvg Roy

Weet niet hoe groot deze baan is, maar de baan in Swifterbant (wat een lol hadden we daar) was 16 meter bij 33 meter, ik heb volgens mij de tekeningen nog ergens liggen.

Heb gehoord dat die hal weer leeg staat, jammer dat we niet de financieele middelen hebben om daar weer wat te beginnen. ;)

Hebben er, denk ik, ook de energie niet meer voor. :rolleyes:

Rene
 
Als dat weer zo een succes zou worden als het in het verleden was dan komen de middellen vanzelf.
De energie die er idd in gaat zitten is wat anders.
Het zou zeker een welkome afwisseling en aanvulling zijn op de andere indoorbanen.

mvg Roy

Weet niet hoe groot deze baan is, maar de baan in Swifterbant (wat een lol hadden we daar) was 16 meter bij 33 meter, ik heb volgens mij de tekeningen nog ergens liggen.

Heb gehoord dat die hal weer leeg staat, jammer dat we niet de financieele middelen hebben om daar weer wat te beginnen. ;)

Hebben er, denk ik, ook de energie niet meer voor. :rolleyes:

Rene
 
De X10 klaar voor het buitenseizoen (behalve electronica dan). De rode aluminium schokbreker bevestiging kon ik helaas nog niet gebruiken. Daarvoor zijn de beide carbon plaatjes aan weerzijde van het aluminium te laag. Komt later wel.

P1010607.jpg


P1010606.jpg


P1010609.jpg
 
Nice:D
Waar heb je het carbon vandaan gehaald?

mvg Roy

De X10 klaar voor het buitenseizoen (behalve electronica dan). De rode aluminium schokbreker bevestiging kon ik helaas nog niet gebruiken. Daarvoor zijn de beide carbon plaatjes aan weerzijde van het aluminium te laag. Komt later wel.

P1010607.jpg


P1010606.jpg


P1010609.jpg
 
weet ik niet, heb de auto 2de hands overgenomen en delen vervangen door crc onderdelen (had ik nog liggen). Mathijs weet waar het carbon vandaan komt. Hij heeft met 2 andere rijders het chassis ontworpen en 3 chassis laten maken. Dit is 1 van de 3.

@kees, bedankt voor de zoektocht naar de rode TRF schokbreker onderdelen! Ziet er goed uit zo. Neem 'em woensdag wel mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg job well done:cool:
Ziet er erg mooi uit.


nvg Roy

weet ik niet, heb de auto 2de hands overgenomen en delen vervangen door crc onderdelen (had ik nog liggen). Mathijs weet waar het carbon vandaan komt. Hij heeft met 2 andere rijders het chassis ontworpen en 3 chassis laten maken. Dit is 1 van de 3.

@kees, bedankt voor de zoektocht naar de rode TRF schokbreker onderdelen! Ziet er goed uit zo. Neem 'em woensdag wel mee.
 
Bij carbonwinkel.nl, snelle levering (3 werkdagen) vanuit Duitsland. Zal me niets verbazen als het dezelfde leverancier is. ;)


En bericht gekregen dan de Corally 10SL onderweg is. :banana:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand hoe je uitgeharde bisonkit kunt verwijderen? Het zit op een tirecone die is gemaakt van een witte kunststof.

Thinner? Of anders heb ik hier nog wel een pot lijmverwijderaar staan van Alebastine, daarmee komt het zeker los haha...

Ik heb het nu in een emmer met water liggen aangezien bisonkit gevoelig is voor water....tenminste dat had ik ergens vernomen hehe.

Mocht het niet werken dan zou ik graag een beetje lijmverwijderaar van je willen gebruiken. De tirecone is van delrin of zoiets wat zelf gedraaid is. Hopelijk gaat het niet smelten dan.

Nou, de uitgeharde bisonkit ging er na een paar dagen in het water te hebben gelegen er redelijk eenvoudig van de conus af. Met de duim was het na wat kracht te zetten vrij eenvoudig de bisonkit eraf te rollen. Werkt perfect maar wat de bisonkit doet als je de foambanden wilt uitwassen met wat water en dreft weet ik niet hehe. Hopelijk tast het water het met een beetje uitwassen de lijm niet te veel aan.
 
speed passion regelaar op wgt

Hallo,

is er soms iemand die een afstelling heeft waar ik mee 17.5T 2cell lipo kan rijden op een circuit van 30m lengte en 14m breedte? de baanvakken zijn ongeveer 2.5 tot 3m breed, ik heb wel al enkele afgedrukt van de site van sp, maar had graag wat meningen verzameld, zondag is de eerste keer dat ik bij ons een wedstrijd ga meerijden met wgt !

als er nog mensen zijn die wensen deel te nemen, iedereen welkom, en ik kan zeker de hulp gebruiken !

wij rijden in belgië, in Zarren, deelgemeente van Kortemark in zaal de albatros

indien meer info: Lovan RC-shop, de modelbouw specialist - lovan rc-shop -----> on-road

mvg lovan rc-team
 
Zo, we zijn er bijna. Het chassis van mijn Corally 10SL 200mm zit in elkaar. 8) Morgen op zoek naar bandjes en een body. Dan is het budget even op. Om te wennen maar even een 27T brushed erin. :oops: Onder de kerstboom maar een mooie 17.5T brushless. :xmas: ;)

build_10sl_07.jpg
 
Mooie foto reportage. Goed dat er nu aluminium paaltjes bij zitten ipv kunststof. Toppie.

Het staat niet in de bouwbeschrijving maar als je gaat rijden doe eerst wat van dat frictie silicone olie (hard) op de kogelkoppen van de links en de centrale kogel.
 
Het staat niet in de bouwbeschrijving maar als je gaat rijden doe eerst wat van dat frictie silicone olie (hard) op de kogelkoppen van de links en de centrale kogel.
Had ik al gedaan. ;) Jaren terug ook auto gereden (Xray T1M 1:12, TamTech GT-01, Scalpel, Carisma GT14) maar toen overgestapt op vliegen. Nu weer terug naar af met het echte werk. Dus de kogeltjes en pennen allemaal even lief geaaid met wat siliconenvet (kwam bij de dempers van de 10SL ;)).

Alleen een probleem dat één van de voorveertjes een stukje over de kogelkop spring en dan klem komt tussen het plastic en de kogelkop. Kogelkopje zit goed om en het veertje maakt niet uit of ik hem omdraai. Aandachtspuntje nog, evenals een klein "schokje" bij het inveren van de achterbrug... :? Moet ergens in het plastic om de kogelkop zitten. ;)
 
Back
Top