koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ook niet lekker hoor, want je zet ze vast met tape denk ik en dat zit dan altijd in de weg.
Zitten er geen lipo "op zijn plek hou" plaatjes/beugeltjes bij dan ofzo? Dit in combinatie met dat bovendek zorgt voor een solide lipo bevestiging.
Anders eventjes afkijken bij een Serpent S100:
http://www.serpent.com/image.php?ImageID=1234572598

of CRC LE:
http://www.teamcrc.com/crc/images/stories/2010_IIC/GX-10LE_2s_batt.jpg
Nee, alleen 5 plastic busjes waartussen de LiPo rondzwemt. :? :( De mooie beugeltjes van Serpent en CRC zijn inderdaad beter. Ik zat er al aan te denken om van PTFE (Teflon) een paar steuntjes te zagen. In combinatie met een laagje rubber op het bovendek, schuiven ze niet meer en zitten mooi ingeklemd.

die plastieke busjes moet je draaien zodat een hoek van die 6 kant richting de lipo wijst. Als je wat krimpkous om die plastieke busjes doet zou die mooi de lipo vast moeten houden.

Wat 2wd zegt, of eventueel aan alle 4 de kanten van je lipo een plaatje op het chassis plakken, die hem tesamen met die opvulling onder het bovendek netjes opsluit.

Aanvullend, ik heb ff in de bouwbeschrijving gekeken, en die 5 plastic busjes, in samenwerking met wat opvulling onder het bovendek, moet voldoende zijn lijkt me.

Laatst bewerkt:
Waarom geen "shorty"lipo gebuiken?
Scheeld zo uit het hoofd 40MM in lengte en de capaciteit is ook voldoende voor de WGT.

mvg Roy

Aanvullend, ik heb ff in de bouwbeschrijving gekeken, en die 5 plastic busjes, in samenwerking met wat opvulling onder het bovendek, moet voldoende zijn lijkt me.
Zoals gebruikelijk geschikt voor de twee maten die je net niet hebt: Te ruim of te krap. ;) Maar ik heb nog een plaatje 2mm carbon. Daar maak ik twee strips mee die elk aan de zijkant de LiPo insluiten. Voor de voorkant maak ik een extra gaatje in het chassis. 8O :D Van het weekend toch nog wat te doen.

De plaatjes kun je ook met zapadapgoo op het chassis lijmen. Dan hoef je geen extra gaatjes in je nieuwe chassis te boren etc en kun je dat plaatje later altijd weer relatief makkelijk verwijderen zonder lijmresten op het chassis.

Laatst bewerkt:
Haha, vanavond toch weer wat bruikbare tips gekregen (schokdemper piston met ruimte en de shims op de voorwielophanging) dus nog meer knutselen. ;) Ondertussen met een maatje accu's geruild, die passen precies tussen de bodemplaat en bovendek en geruild voor de huidige LiPo's die ik nu heb. Is dat alvast opgelost. :lol:

En de schokbreker omdraaien zodat die niet tegen de bovenste podplaat aankomt ;):D.

Hier nog een uitleg over hoe de voorophanging te bouwen. Corally gebruikt de oude Team Associated voorophanging (zoals CRC dat ook deed). Is verder niets mis mee maar het moet hier en daar een klein beetje aan gewerkt worden zodat de diverse onderdelen van de ophanging overal vrij kan bewegen.

Mark Payne's 1/12th Scale RC Notes: Building the Associated L4 Type Front End

Laatst bewerkt:
Ik ben niet snel verliefd, maar euh.....

db_P10009401.jpg

db_P10009511.jpg

db_P10009361.jpg

db_P10009571.jpg

db_P10009591.jpg

Het is de PC10H3XW van RC DEVIL.

Waarschijnlijk bij sommige al bekend, maar dit is mijn eerste kennismaking en pfffff. Erg gaaf!

Hij is overigens te koop voor € 497 eurootjes...

High Performance Pan Car PC10H3X 235mm version

Halewijn

Die wielen zijn echt SUPER!!!

Technacraft had ze vroeger ook voor de pancars. Zo'n setje wielen wil ook nog wel een keer, gewoon voor de foto's en niet om mee te rijden...

Met of zonder auto Joost?
Stond laatst op rctech een RC10L te koop met dit type velg voor niet al te veel geld.
Was ook best wel snel weg helaas.

mvg Roy

ook even op Ebay wezen surfen.

Er is een ebay store met wat old skool decals

RC Tamiya Mini Gulf decals kit stickers M01 M03 M05 items in screenprintdigital store on eBay!

bv RC Martini Stickers Decals Mardave Kyosho Tamiya HPI | eBay

Heee, die komen me bekend voor;).

Altijd handy.

Halewijn

Met stickers lijkt een simpel kleurenpallet al heel indrukwekkend. De BMW stickervel die ik gebruikt heb lag ergens in een grabbeldoos bij een modelbouwwinkel. De peugeot van mij is wit met een zwarte vleugel. Stelt kwa spuitwerk helemaal niks voor maar met wat stickers erop lijkt het heel wat.

Hier een voorbeeld. Gewoon witte 1/12 kap met grashopper racing team stickers. Ziet er toch wel gaaf uit vind ik zelf. Je moet er maar opkomen!.:D

Back