koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Gister eerste rondjes gereden met mijn Serpent S100... niet normaal zo uit de doos.. knallen... natuurlijk moet ik nog finetunen maar zo voor de eerste keer niet normaal..

Alleen nog banden wat meer afdraaien want grip rol kwam af en toe om de hoek kijken.. maar wat fijn.....

Peter Meurs heeft nu ook een WGT gekocht dus lekker samen knallen....

Wie volgt......

M7H dank voor je hulp...

Ik neem aan dat dit binnen was?
Welke banden heb je gebruikt?
Welke smeermiddel?
Dit ivm dat ik misschien van de winter als ik tijd heb ook een keertje langs wil komen.

mvg Roy

Gister eerste rondjes gereden met mijn Serpent S100... niet normaal zo uit de doos.. knallen... natuurlijk moet ik nog finetunen maar zo voor de eerste keer niet normaal..

Alleen nog banden wat meer afdraaien want grip rol kwam af en toe om de hoek kijken.. maar wat fijn.....

Peter Meurs heeft nu ook een WGT gekocht dus lekker samen knallen....

Wie volgt......

M7H dank voor je hulp...

hoe ging die eigenlijk, na de 2e aanpassing in je regelaar?
Goed, of maakte die wheelies?
Is me ontgaan, werd me vrij veel door een hoop mensen gevraagd gisteren....

hoe ging die eigenlijk, na de 2e aanpassing in je regelaar?
Goed, of maakte die wheelies?
Is me ontgaan, werd me vrij veel door een hoop mensen gevraagd gisteren....
Hij ging hard erg hard maar net geen wheelies, wel grip rol maar dat kwam door de te hoge banden.. Ga voor aan de voorkant hardere veeren proberen.. stuur zat..

Sry, maar jij weet ook zo veel ;-)
Maar jou ga ik niet teveel vertellen natuurlijk, je gaat mij nu snel genoeg, hoeft niets meer bij. :mrgreen:
Hij ging hard erg hard maar net geen wheelies, wel grip rol maar dat kwam door de te hoge banden.. Ga voor aan de voorkant hardere veeren proberen.. stuur zat..
Koop ook wat ringetjes, gewoon in de modelbouwzaak, om eventueel wat ruimte op de kingpin op te vullen. Dit is beter dan dat je de kingpin te ver indraait en je je stuurblok klemdraait op de kogelkop zeg maar.

Gaan hardere voor veren niet per saldo meer druk op de voorwielen leveren, wat weer eerder griproll betekend :roll: ?

Groet Robert

Koop ook wat ringetjes, gewoon in de modelbouwzaak, om eventueel wat ruimte op de kingpin op te vullen. Dit is beter dan dat je de kingpin te ver indraait en je je stuurblok klemdraait op de kogelkop zeg maar.
In de kingpin zit geen spelling maar misschien begrijp ik je verkeerd.

Wat M7H bedoeld is als je de kingpin te ver in het stuurblok/fusee draait je kans hebt dat hij tegen de kogelkop van je bovenste draagarm aan gaat lopen waardoor de hele stuurinrichting zwaar loopt.
Beter dus om een extra ring op de kingpin te doen om eventuele speling op te lossen of voorspanning te krijgen.

mvg Roy

Wat M7H bedoeld is als je de kingpin te ver in het stuurblok/fusee draait je kans hebt dat hij tegen de kogelkop van je bovenste draagarm aan gaat lopen waardoor de hele stuurinrichting zwaar loopt.
Beter dus om een extra ring op de kingpin te doen om eventuele speling op te lossen of voorspanning te krijgen.

mvg Roy

:worship:

:thumbsup:

@Stephan
De S100 wordt geleverd met iets langere kingpins en voorveertjes dan dat er op de S120 zitten. Ik heb laatst met mijn S100 met modified buiten met de kortere S120 kingpins en veertjes gereden en ben daar best tevreden over.
Ik denk dat als je deze kortere veertjes neemt, je het erg naar je zin gaat krijgen.
Wel moet je dan eigenlijk ook de kortere kingpin bestellen.

Serpent Model Racing Cars - Product - Kingpin S100 (2)
is de standaard meegeleverde langere kingpin

Serpent Model Racing Cars - Product - Kingpin (2)
Is de kortere kingpin, welke beter past met de kortere veertjes:
Serpent Model Racing Cars - Product - Front spring 22lbs S120L (2)
Serpent Model Racing Cars - Product - Front spring 18lbs S120L (2)
Serpent Model Racing Cars - Product - Front spring 26lbs S120L (2)

Mocht je alleen eerst de veertjes bestellen, doe dan zoals ik al aangaf de extra ruimte opvullen met ringetjes over de kingpin.
Maar het kan geen kwaad hoor om reserve kingpins in je bakkie te hebben liggen, want ze kunnen breken met een klapper op een balk.....

Met de S120 ben je dan ook meestal toe aan een nieuw stuurblokje, maar dat ligt eraan hoe de kingpin breekt, maar murphy's law zegt dat als je het niet op reserve hebt in je bakkie, dan breekt het, heb je het wel, dan rij je het hele jaar zonder schade.....

@Stephan
De S100 wordt geleverd met iets langere kingpins en voorveertjes dan dat er op de S120 zitten. Ik heb laatst met mijn S100 met modified buiten met de kortere S120 kingpins en veertjes gereden en ben daar best tevreden over.
Ik denk dat als je deze kortere veertjes neemt, je het erg naar je zin gaat krijgen.

Serpent Model Racing Cars - Product - Kingpin S100 (2)
is de standaard meegeleverde langere kingpin

Serpent Model Racing Cars - Product - Kingpin (2)
Is de kortere kingpin, welke beter past met de kortere veertjes:
Serpent Model Racing Cars - Product - Front spring 22lbs S120L (2)
Serpent Model Racing Cars - Product - Front spring 18lbs S120L (2)
Serpent Model Racing Cars - Product - Front spring 26lbs S120L (2)

Mocht je alleen eerst de veertjes bestellen, doe dan zoals ik al aangaf de extra ruimte opvullen met ringetjes over de kingpin.
Maar het kan geen kwaad hoor om reserve kingpins in je bakkie te hebben liggen, want ze kunnen breken met een klapper op een balk.....

Met de S120 ben je dan ook meestal toe aan een nieuw stuurblokje, maar dat ligt eraan hoe de kingpin breekt, maar murphy's law zegt dat als je het niet op reserve hebt in je bakkie, dan breekt het, heb je het wel, dan rij je het hele jaar zonder schade.....

Heb ik net de standaard kingpins besteld grrrrrr....

Zal ff kijken of ik ze nog kan ruilen..

Thanx voor de tip..

@Stephan

Daarmee begrens je ook je chassisrol, wat ook prima is tegen griprollen :-)

Groet Robert

Ik heb wat onderdelen die ik wil laten frezen in carbon / epoxy maar het originele onderdeel heb ik. Is het mogelijk om doormiddel van een bovenfrees het originele onderdeel als mal te gebruiken en zo een kopie uit een plaat te laten frezen? Leek mij een stuk makkelijker dan eerst in cad tekenen?

Dat noemen ze een kopieerfrees, weet niet of die ook modern bestaan?
In de houtbouw gebruiken ze dat, voor het maken van klompen etc.

Ik heb wat onderdelen die ik wil laten frezen in carbon / epoxy maar het originele onderdeel heb ik. Is het mogelijk om doormiddel van een bovenfrees het originele onderdeel als mal te gebruiken en zo een kopie uit een plaat te laten frezen? Leek mij een stuk makkelijker dan eerst in cad tekenen?

Alles is mogelijk,
maar een kopieerfrees heb ik nooit kleiner gezien dan 6mm.
De werken met een lagertje aan het begin of einde.

Verder vraagt Glas-epoxy en carbon echt om heel speciale freebits.

Tip: leg je onderdeel op een vlakbeeld scanner en scan het in op 600 DPI
die scan kun je in een cad programma als basis gebruiken.

succes!

Serpent S100 Pro10 235mm Modified

Is deze auto iets voor deze klasse?

In Duitsland zijn tests een drama geworden (in combo met de daar ontwikkelde verbredingsset).

Serpent zegt dat die van hun beter is............ Voor 10.5t..... Maar voor Corally 7t Delta?!

Carbide diffballs/ceramic diffballs? Ik zie ze niet in de spare list!

Welke tandwielen spurs voor deze auto?

Nog iets bijzonders v.w.b. de pinions? (long boss of niet of zo)

Problemen met strippen spurs zoals met de plastic hoogteverstellers bij 10SL?

Verschillende hoogteverstellers? Ik zie ze niet in de sparelist. Hoe zit het?

Laatst bewerkt:
Is deze auto iets voor deze klasse?

In Duitsland zijn tests een drama geworden (in combo met de daar ontwikkelde verbredingsset).

Serpent zegt dat die van hun beter is............ Voor 10.5t..... Maar voor Corally 7t Delta?!

Carbide diffballs/ceramic diffballs? Ik zie ze niet in de spare list!

Welke tandwielen spurs voor deze auto?

Nog iets bijzonders v.w.b. de pinions? (long boss of niet of zo)

Problemen met strippen spurs zoals met de plastic hoogteverstellers bij 10SL?

Verschillende hoogteverstellers? Ik zie ze niet in de sparelist. Hoe zit het?
Beste Jack, op dit forum zit M7H hij rijd met een serpent S100 op de mach met een 4.5 motor en hij gaar serieus... wacht even op zijn reactie want die snijd echt hout..

Ke kan zeker met een S100 modified rijden.. ik rij binnen met de 200mm versie en die gaat ook erg goed..

succes..

Back