koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik heb een brushless 9,5 turns reedy nieuw gekocht voor 35,- die precies op de x12 lijkt, die is ook iets korter. Maar 9,5 mag niet waarschijnlijk toch, want de winkel in putten had er nog wel liggen volgens mij.

Hoi jw,

Een 9.5t mag inderdaad niet. Het moet 10.5t of hoger zijn. Voor in de regen hoef ik geen nieuwe motor. Een redelijke 2de handse is dan meer dan genoeg.

ik heb vandaag kantinedienst aangezien ik geruild heb met Joost, als het goed is heeft hij de vorige zaterdag in de kantine gestaan.

Dus ja...of je daar blij van wordt? ;)

Onderstaand toch even de twee kappen, vind die Porsche toch mooier dan de andere. Net iets agressiever. Maar weet iemand inmiddels van welk merk deze kappen zijn...? En natuurlijk de vraag.....welke is beter?

Nissan
mx782211.jpg

Porsche
mx782212.jpg

Laatst bewerkt:
En welke beter is hangt af van het soort baan en de downforce die je nodig hebt. Beide zijn dus evengoed alleen zal de ene op een bepaalde baan betere eigenschappen hebben dan de andere en vice versa. Persoonlijk vind ik de Porsche qua looks ook mooier maar als het op racen aan komt is het functie over vorm...

Halewijn ging gister ook erg goed, stukken beter dan eerst...?
Hadden jullie de auto herbouwd ofzo? Vind alleen dat hij nog wel minimaal 20 of 30 % degressief op de zender moet instellen.
Daarnaast had hij gas op geloof ik 70% progressief staan.
Kan dus allemaal nog stukken sneller...Volgens mij gaat die 200mm net zo hard als 235. Wat je verliest op hoge snelheid maak je goed in het binnenveld, net als alle overige klasses.

Hier heb je ze beide naast elkaar.

Woow:D:D!!!!

Die zijn mooi!!!!! Waar kan ik die zo krijgen? Helemaal mijn design....

Ik heb beide kappen gekocht bij HK. Kunnen we testen welke kap op Mach beter is...

Halewijn ging gister ook erg goed, stukken beter dan eerst...?
Hadden jullie de auto herbouwd ofzo? Vind alleen dat hij nog wel minimaal 20 of 30 % degressief op de zender moet instellen.
Daarnaast had hij gas op geloof ik 70% progressief staan.
Kan dus allemaal nog stukken sneller...Volgens mij gaat die 200mm net zo hard als 235. Wat je verliest op hoge snelheid maak je goed in het binnenveld, net als alle overige klasses.

Thank you, thank you thank you, maar we zijn er nog niet. mijn snelste ronde ligt nog boven het gemiddelde van de rest;). Maar we maken progressie.

Gisteren wat aan mijn set up gewerkt, banden gedraaid etc etc (iedereen bedankt voor de ondersteuning:cool:). En met resultaat, hij rijdt veel lekkerder dan vorige week, maar het kan beter en met tips en trics van iedereen kom ik er wel. Dus ook jij bedankt Roy voor deze tip. Ga ik een volgende keer doen, samen met de nwe kapen. Maar dat wordt na mijn komende vakantie. Ik zorg dat ik er wel ben met de ZAC.

Dus stuur zeker op -20 of -30 en gas het beste op o, dus lineair.

Je voorbanden moeten zeker twee graden meer camber, gewoon alleen naar het slijtage beeld kijken met foam. Als je het plastic van de voorwielophanging wegsnijd dan moet je misschien ook die ijzeren stang met tweezijdig schroefdraad inkorten..?!

Als je setup goed is heb je geen -30 expo nodig. Zelf gebruik ik +10 expo op mijn stuur.

Idem met de stuuruitslag. Heb je bijna vol stuuruitslag nodig dan moet je meer grip aan de voorkant inbouwen en je stuuruitslag verminderen.

Met hoeveel camber rij je nu links en rechts?

Laatst bewerkt:
Als je setup goed is heb je geen -30 expo nodig. Zelf gebruik ik +10 expo op mijn stuur.

Idem met de stuuruitslag. Heb je bijna vol stuuruitslag nodig dan moet je meer grip aan de voorkant inbouwen.

Het gaat er bij Halewijn om dat de auto bij de minst of geringste stuurbeweging naar een kant vliegt, dat krijg je eruit met degressief. Zodat de auto een stuk rustiger wordt.

Wat zijn die banden trouwens aan de prijs, ze zijn veel duurder dan bv. een setje 200mm 32 shore banden..? Is er geen 1 merk dat gewoon een stuk goedkoper is?

Met hoeveel camber rij je nu links en rechts?
De rechter voorband was qua buitendiameter van de band zeker 1,5 tot 2mm kleiner in verhouding met de binnenkant. Links was dit 1mm. De conus zat dus verkeerd om.
Voor moet aan beide zijden de binnenkant van het rubber 1 mm kleiner zijn als de buitendiameter. Dit verschilt per setup, maar zeker ook per rijstijl. Om dit te bereiken zal de camber per baan links en rechts anders zijn.

Laatst bewerkt:
Back