koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik gebruik deze
Zap_08.jpg

Is erg dun dus loopt heel mooi langs de rand van het chassis.
Ik gebruik deze ook om mijn banden te lijmen.
En let op want je vingers zitten zo vast. :lol:

Heb net de voorgestelde onderdelen bij de lijst gezet. Heb ook de "CRC Front Hinge Pin Teflon Washers CLN1253" erbij gezet. Wat voor onderdelen zijn de onderdelen met een grijze achtergrond in de onderdelen lijst? Zitten hier nog interessante onderdelen tussen.

Kan alleen de carbon afstand plaatjes niet vinden.

carbon ride height spacer

IMG_3647.jpg

Heb nu deze:
ManuTech Racing Front Quik Shim Kit (10L, CRC) [MTR100-104] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

ManuTech Racing Pro-Strut Caster Block Shim Kit [MTR151-108] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

Ben ik verder niets vergeten?

Alvast bedankt.

Groeten,

Niels

je hebt volgens mij alleen de bovenste nodig. De 6 verschillende shims. De onderste kan ik me niet echt een beeld bij krijgen waar die voor dienen. Er zitten namelijk al drie verschillende hoogte blokken bij die je onder de voorophanging schroeft. Wellicht dat er iemand meer erover weet. De rijhoogte shims zijn niet al te hoog dus wellicht zou een extra pakje shims geen luxe zijn.

Een paar verschillende veertjes is ook handig om mee te hebben voor verschillende circuit condities en setup, dezelfde veertjes worden zowel voor de voorophanging als de zijveertjes gebruikt dus altijd handig. http://www.bmtuning.nl/216-CRC-Parts/1765-crc1280-Rear-Side-Spring-Set.html

Laatst bewerkt:
Hierbij de filmpjes van de WGT finales bij de European Pancar Series van vorige week.

Het was een super gezellig weekend!

A finales

B finales

Laatst bewerkt door een moderator:
Plaats het chassis op een plaatje 2mm epoxy plaat, polycarbonaat of wat je ook kunt vinden wat een beetje hard is. Teken de cell cutouts een paar keer op het materiaal over en zaag of knip het uit. Plak het materiaal onder de lipo's zodat deze precies in de cell cuouts vallen als je de lipo saddles op je chassis plaats en voila. Gaat geen kant op als je de lipo's vast taped :thumbsup:

Ik gebruik altijd zapadapgoo om de plaatjes onder de lipo te plakken. Dit kun je naderhand altijd weer verwijderden dan.

Laatst bewerkt:
ligt eraan wat voor materiaal je wilt gebruiken?

Je kunt ook in de afvalbak bij de gamma/praxis zagerij gaan staan en een plaatje triplex eruit halen. Zolang het ongeveer 2mm dik is maakt het niet uit eh.

Ik gebruikte 2mm dik lood. De loodslabbe die ze ook in de bouw gebruiken. Had ik meteen genoeg gewicht voor het regelement en het gewicht zat ook zo laag als maar mogelijk is.;)

Hallo heren,
Ik heb een vraag over de tamiya f103,
Ik ben recent lid geworden van een club met een formule 1 klasse samen met mijn vader.
Mijn vader heeft afgelopen week een corally new generation f1 aangeschaft.
Maar ik heb hier het geld nog niet voor.
Nu heb ik op de tamiya f103, een achterkant van een corally er op zitten.
Zodat de banden wat makkelijker te vervangen zijn,
Is er ook een mogelijkheid door middel van bijvoorbeeld wielmeenemers om de voorbanden van een corally soepel te laten lopen op mijn f103?

Je kunt volgens mij de corally (associated) stuur hevel verwisselen met de tamiya stuurhevel. Wat me bij staat zul je wellicht wat moeten schuren of zo maar dat zou moeten lukken. Haal die stuurhevel maar van de corally f1 af en probeer hem uit op je f103. ;)

Oke, oke.... Het is eindelijk definitief....:D

Ik was gisteren jarig en heb een
show.php
cadeau gekregen...

Whoeaaaaaa!!!!!:D:D:D.

Hij is besteld bij mijn nederlandse winkel, maar was helaas niet direct leverbaar bij RC-Connect. Misschien uitverkocht???;) Volgende week is hij binnen en kan het eerste feestje al beginnen; namelijk het bouwen ervan. Ik heb er nu al zin in.

Oja, mede mogelijk gemaakt door in eerste plaats mijn lieftallige vrouw, mijn kinderen (jawel, Pepijn is net geboren), mijn vrienden en last but not least mijn favoriete winkel, waar je altijd naar binnen kan stappen voor een kopje koffie en een praatje; Fox modelbouw... Aan iedereen; uit de grond van mijn hart; bedankt! ;)

Halewijn

gefeliciteerd met je verjaardag en nieuwe aanwinst! Ga je er ook mee rijden tijdens de ZAC op de MACH?

Om het pro10 buitenseizoen goed van start te gaan heb ik een nieuwe kap gespoten voor mijn RC10L2. Alleen nog even een stickertje maken en plakken voor de koplampen , die ben ik helaas vergeten af te plakken, haastige spoed is zelden goed :onweer:

Laatst bewerkt:
Hoi 2wd,

Ziet er goed uit, valt we op tegen het groene gras.
Wat heb je met de voorkant gedaan, en waarom?
Dit is toch een mercedes of niet.
Nu we het toch over nieuwe kappen hebben, welke kap kunnen we het best mee gaan rijden?

Hoi 2wd,

Ziet er goed uit, valt we op tegen het groene gras.
Wat heb je met de voorkant gedaan, en waarom?
Dit is toch een mercedes of niet.
Nu we het toch over nieuwe kappen hebben, welke kap kunnen we het best mee gaan rijden?

Dit is inderdaad de andy sauber mercedes. De voorkant is origineel. De voorflap moet je uit de achterkant van de kap knippen en kun je aan de voorzijde monteren. Dit hoeft natuurlijk niet perse maar ik vind het wel gaaf. Op snelheid geeft het meer stuur. Ik ga aan de achterzijde nog een gurney strip monteren die ik hoger en lager kan zetten om het een en andere te balanceren. Of dit beter is weet ik niet. Ik gebruik de kap voor de looks. De rest probeer ik wel af te stellen met de setup van de auto. Het is een hobby heh.

Tijdens de zac wil je een zo licht/fel mogelijke kleur hebben vanwege het kunstlicht op het circuit 's avonds. Donkere kleuren is lastiger te zien dan. Welke kap je het best kan rijden is niet aan te geven. Elke kap is anders maar hoeft niet beter te zijn. Ligt ook aan de setup van de auto en of je 200 of 235mm wilt gaan rijden.

De 235mm kappen:
-De peugeot 905b HD geeft meer downforce aan de achterzijde en rijd vrij gemakkelijk.
-De peugeot 905b MD heeft wat minder downforce aan de achterzijde, iets meer stuur.
-De Mercedes heeft wat meer downforce aan de voorzijde zeker met de voorflap gemonteerd. de voorzijde loopt ook schuiner dan alle andere kappen.
-De nissan p35 heeft wat minder overall downforce maar wel gebalanceerd en kan dus wat meer snelheid op het rechte stuk hebben. (wat ik heb gehoord).

Dan kun je de downforce nog wat aanpassen door een gurney strip aan de achterzijde te monteren voor meer downforce op de achterwielen en is het plakken van zijvleugels ook een must. (niet echt nodig bij de mercedes want die heeft al zijvleugels, wel klein maar toch)

Met een 10.5t is er geen verschil tussen de 235mm en 200mm. De een heeft wat meer voordelen in bepaalde omstandigheden dan de ander en vice versa.

Bij de 200mm kun je de wgt kappen rijden of lmp of wat dan ook (buiten). Er zijn ook 200mm lemans kappen.

Laatst bewerkt:
Orgineel 8-) cool wel gaaf zo'n voor spooiler.
Persoonlijk vind ik onder de 200mm kappen wel mooiere modellen zitten.
Mss dat ik mijn oude kap maar ff moet opknappen, en de ledjes weer aansluiten.
Dat is een toyota ts010

Laatst bewerkt:
gefeliciteerd met je verjaardag en nieuwe aanwinst! Ga je er ook mee rijden tijdens de ZAC op de MACH?

Thanks!:D Ik heb er zin in.

Ik ga ermee buiten rijden op de Mach en als hij goed rijd wil ik idd ook met de ZAC meedoen, naast de 13.5T stock klasse. Als dit teminste te combineren is.

Over body's gesproken. In een eerder stadium had ik al in een opleving de Protoform Mulsanne gekocht.

rcdd

(Dit is wel de body, maar niet te mijne- moet hem namelijk nog spuiten. Ook oranje maar met een gunmetal motorkap en dak met witte vlakken er op:D). Kan deze body of is een "taartschep" veel beter en raad je me die sterk aan?

Halewijn

Orgineel 8-) cool wel gaaf zo'n voor spooiler.
Persoonlijk vind ik onder de 200mm kappen wel mooiere modellen zitten.
Mss dat ik mijn oude kap maar ff moet opknappen, en de ledjes weer aansluiten.
Dat is een toyota ts010

klopt, de pro10 kappen zijn ook meer ontworpen met het oog op performance dan de schaal looks maar er is wel wat van te maken met een leuk ontwerp en wat stickers. Op een meter afstand lijkt het dan heel wat.

Back