Hoi 2wd,
Ziet er goed uit, valt we op tegen het groene gras.
Wat heb je met de voorkant gedaan, en waarom?
Dit is toch een mercedes of niet.
Nu we het toch over nieuwe kappen hebben, welke kap kunnen we het best mee gaan rijden?
Dit is inderdaad de andy sauber mercedes. De voorkant is origineel. De voorflap moet je uit de achterkant van de kap knippen en kun je aan de voorzijde monteren. Dit hoeft natuurlijk niet perse maar ik vind het wel gaaf. Op snelheid geeft het meer stuur. Ik ga aan de achterzijde nog een gurney strip monteren die ik hoger en lager kan zetten om het een en andere te balanceren. Of dit beter is weet ik niet. Ik gebruik de kap voor de looks. De rest probeer ik wel af te stellen met de setup van de auto. Het is een hobby heh.
Tijdens de zac wil je een zo licht/fel mogelijke kleur hebben vanwege het kunstlicht op het circuit 's avonds. Donkere kleuren is lastiger te zien dan. Welke kap je het best kan rijden is niet aan te geven. Elke kap is anders maar hoeft niet beter te zijn. Ligt ook aan de setup van de auto en of je 200 of 235mm wilt gaan rijden.
De 235mm kappen:
-De peugeot 905b HD geeft meer downforce aan de achterzijde en rijd vrij gemakkelijk.
-De peugeot 905b MD heeft wat minder downforce aan de achterzijde, iets meer stuur.
-De Mercedes heeft wat meer downforce aan de voorzijde zeker met de voorflap gemonteerd. de voorzijde loopt ook schuiner dan alle andere kappen.
-De nissan p35 heeft wat minder overall downforce maar wel gebalanceerd en kan dus wat meer snelheid op het rechte stuk hebben. (wat ik heb gehoord).
Dan kun je de downforce nog wat aanpassen door een gurney strip aan de achterzijde te monteren voor meer downforce op de achterwielen en is het plakken van zijvleugels ook een must. (niet echt nodig bij de mercedes want die heeft al zijvleugels, wel klein maar toch)
Met een 10.5t is er geen verschil tussen de 235mm en 200mm. De een heeft wat meer voordelen in bepaalde omstandigheden dan de ander en vice versa.
Bij de 200mm kun je de wgt kappen rijden of lmp of wat dan ook (buiten). Er zijn ook 200mm lemans kappen.