koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Veel mensen zijn ziek aan het worden... ik heb het ook al een beetje te pakken... maar het wil niet doorzetten .. dat is het ergste ook nog!

Ja Dr. Martijn... Is goed haha... Morgen even een overdosis aan vitamine C en paracetamol scoren en dan kijken we wel weer verder... :D

Even uit nieuwschierigheid. Bij de GM lipo's staat dat bij een last van 10A de capaciteit minder is dan de aangegeven capaciteit. Dus bijvoorbeeld een 5400mAh lipo is met een last van 10A ca. 5200mAh. Is dat bij alle lipo's zo? (geeft GM t.o.v. andere merken een eerlijkere weergave van de werkelijkheid?)

Wat heb je nodig dan? Misschien weet ik nog wel iets...

Trouwens, ik mis jouw naam nog in de NK lijst en de Benelux+ race... :mrgreen:

Wat heb je nodig dan? Misschien weet ik nog wel iets...

Trouwens, ik mis jouw naam nog in de NK lijst en de Benelux+ race... :mrgreen:

Hmmm zo ongeveer de hele motorpod 8-).
Man in heb nog geen met geen fatsoen een hele accu gereden, dus dat zit er nog voorlopig niet in.
Eerst maar eens de lampion dragen tijdens de zac

Laatst bewerkt door een moderator:
Maakt niet uit hoor! ik heb vorig jaar ook zonder een meter te hebben gereden aan NK's meegedaan! ;)
Kan je wel heel veel van leren trouwens :-) spreek uit ervaring

even terug komend op het bijplakken van gewicht. Het schoot me net te binnen. Ik had laatst een programma op tv gezien dat ging over 1:1 auto's en gewicht vs grip. Om het te demonstreren hadden ze een pickup stilgezet op een stuk asfalt wat ze met zeep of vet heel glibberig hadden gemaakt. De pickup kon natuurlijk bijna niet van z'n plaats komen doordat de achterwielen spinde. Daarna hadden ze in de achterbak boven de achterwielen een pallet stoeptegels (of iets dergelijks) gelegd en daarmee kon die wel genoeg grip genereren om op te trekken en weg te rijden. Vond ik opzich wel interessant :).

Ik heb zoiets ook gezien bij topgear, daar gingen ze met een vw touareg een boing voort slepen.
Hier hadden ze ook de hele achterbank/bak vol gegooid met zandzakken.

even terug komend op het bijplakken van gewicht. Het schoot me net te binnen. Ik had laatst een programma op tv gezien dat ging over 1:1 auto's en gewicht vs grip. Om het te demonstreren hadden ze een pickup stilgezet op een stuk asfalt wat ze met zeep of vet heel glibberig hadden gemaakt. De pickup kon natuurlijk bijna niet van z'n plaats komen doordat de achterwielen spinde. Daarna hadden ze in de achterbak boven de achterwielen een pallet stoeptegels (of iets dergelijks) gelegd en daarmee kon die wel genoeg grip genereren om op te trekken en weg te rijden. Vond ik opzich wel interessant :).

Ik heb de loodslabbe al op maat gemaakt om onder mijn lipo's te plakken. Bijelkaar ca. 150 gram lol. Eens kijken of het werkt :mrgreen:

Maar als je nu teveel gewicht achterop heb zitten, slaat de achterkant dan niet opeens door bij teweinig grip. in een bocht bv??

Wat ik me herinner van de theorie, als de auto bocht in weg slaat dan zal er waarschijnlijk teveel gewicht geplakt zijn achterop. Slaat de auto bocht uit weg dan zal wat meer gewicht achterop soelaas bieden. Alles zal natuurlijk wel in balans moeten zijn. Veel gewicht achterop zal onpower ook vrij veel onderstuur geven en offpower behoorlijk meer stuur maar goed, het is even testen hoe en wat en er een balans in zien te vinden. Het is nooit en + en, vaak is het afwegen van voordelen tegen de nadelen en er een balans in zien te vinden. Vorig jaar is mij dat tijdens het buitenseizoen helaas niet gelukt en was het vaak min en min ;).

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb dus mijn gedachten op Gp Speed tyres laten vallen. Maar waar kan ik deze bestellen. Alles wat ik vind van dit merk dateerd van 2006.

PS, enkele posts terug praten jullie over schaapsherder bandjes. WTF is dat??? Ben niet geïnteresseert, maar wel nieuwsgierig.

PSII. Ging dit weekend eens alle tips testen op de wagen, maar op dit ogenblik is het ferm aan het regenen. Der zal niet veel gereden worden morgen...

GP is bij BMtuning te krijgen in Deventer.

Schaapsherder bandjes is een grappige benaming voor Shepherd Tires, gaat via Pieter Sorber.

Back