koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Hij ging vorig jaar idd erg goed, hoe het dit jaar gaat moeten we eerst maar eens zien. En hoe de rest gaat ook. Hopelijk een leuk veld met aan elkaar gewaagde snelheden en rijders. Dat zou het mooiste zijn, voor iedereen. Ik hoef niet persé te winnen, als het maar een mooie race met zich mee brengt.

mijn 2de hands gekochte pro10 is binnen .

Moet het geheel uitelkaar halen en opnieuw opbouwen want er zijn metrische en imperial schroeven door elkaar gebruikt dus dat gaat 'em zo niet worden ;). Het geheel ziet er met die oude onderdelen wat minder uit dus een complete revisie is wel nodig met nieuwe aluminium podplaten etc. De onderkant heeft de normale gebruiksporen. Gelukkig heb ik al 90% van de onderdelen hier liggen in mijn bitsbox van andere projecten. Alleen wat nieuwe stalen imperial schroeven halen en opnieuw opbouwen.:thumbsup:.

Moeilijk maar het kan wel. Je zou dan met 1200grid aan de gang moeten gaan maar of dat het waard is weet ik niet. Wat heb je nu staan dan? Foto's???

Wat voor schroeven heb je nog nodig? Misschien heb ik nog wat liggen voor je...

Heb hem even snel opgebouwd maar dan zie je ongeveer hoe die gaat worden. Er komen nog rode servo steunen en dampertubes op. De oude t-bar wordt ook nog vervangen door een speciale t-bar en ja er moet nog een voorste pivot op ;)

nou hier komt die dan heh

Laatst bewerkt:
Krijg net een pm op moosi over de motorpod
The motorpod will cost 124,99 Euros in set including the rear pod, the rear topdeck, the second big bulkhead and the axle with hubs. Normally it costs about 140 euros if you would buy it separate.

Hee zie ik daar rode crc deeltjes :lol:

Ziet er netjes uit, waar ga je dit chassis voor gebruiken??

yup alle aluminium delen zijn van crc. Wellicht dat ik er ook een crc ophanging opzet want die heb ik ook nog liggen.

Ik ga ermee rijden :thumbsup:

ps:
Ik vind de pod wel veel geld als ik eerlijk ben. Voor iets over de honderd euro meer heb je een volwaardige pro10 zoals de nieuwe corally 10sl. Kost wel wat meer maar dan heb je ook meer zeg maar. Je zou dit jaar ook met je 200mm crc kunnen rijden en in de tussentijd wat sparen voor volgend jaar mocht je voor de 235mm willen gaan.

ps 2:

Joost ik heb 4/40 schroeven nodig, van die bolkoppen, verzonken en wat 2/56 schroefjes om de plastieke pivot ball houder aan de t-bar vast te maken.

Laatst bewerkt:
ja precies.. je kan dan altijd later nog overgaan naar een 235mm. Nu eerst lekker rijden met de 200mm en lekker meters maken! (moet ik ook doen hoor meters maken :yes:)

Alexander, dat lijkt verdacht veel op een Mathijs Hermens Special 1st edition ;) Stond die niet laatst op MP?

Kun je me even ook wat lengte maten geven van die 4-40 schroefjes? Die schroefjes van de voorste pivot heb ik wel voor je, evenals de kogel en de kunsstof behuizing in wit en zwart.

Over die rear pod...

Even wat onderdelen op een rijtje...

IRS2135 rear axle complete incl. verz. kosten € 59,75
Plaatje carbon 350 x 150 x 2.5mm € 55,99
CAD tekeningen € kopje koffie en een vlam-tosti ;)
Freeskosten +/- € 40,--

Totaal: € 155,74

Valt dus best nog wel mee met de kosten, ik ben het ermee eens. Het is even een hoop geld om eraan uit te geven maar dan is de CRC wel een dijk van een auto.

Het is inderdaad de MH X10 die op MP stond. Voorzover ik het mij herinner zijn er 3 gemaakt. De aluminium motor plaat is een halve centimeter naar het midden verschoven om de motor meer in het midden te zetten. De linker plaat zit op exact dezelfde plaats als de rc10L2. Ik wil as spacers gebruiken die de helft smaller zijn dan de originele as spacers van de rc10l2 om zo het linkerwiel iets naar binnen te zetten en dus de rechter diff ook iets meer naar het middente krijgen. Hierdoor hoeft de pinion niet helemaal op het uiteinde van de motor-as bevestigd te worden (of ik zal corally lange pinions moeten gebruiken). Het chassis is geheel uit 3mm zilver carbon. Voor en achter zitten gaatjes voor balance pins.

De crc voorophanging heb ik al in elkaar gezet en wordt vanavond op het chassis geplaatst. Ik gebruik dan de langere boven armen. Ziet er wel gaaf uit. Door de crc standoffs te gebruiken is de chassis brace meer dan 1cm gezakt wat hem een meer gestroomlijnd uiterlijk geeft. De COG is hierdoor ook wat minder ;)

Het enigste nadeel is wel dat de schroeven nog onder het chassis uitsteken net zoals dit het geval was met mijn L2 pod. Komt nu waarschijnlijk omdat het voor metrisch is verzonken en niet voor de oude imperial maten. De kop van de imperial schroeven zijn volgens mij iets van 83 graden schuin en die van de metrische schroeven zijn anders. Moet dus wederom wat meer verzonken worden

Ik zal de benodigde schroefmaten vanavond even opzoeken. Ik heb op zich niet veel schroeven nodig.

Laatst bewerkt:
Metrisch = 90°
Imperial = 60°

Wat ik laatst voor je had verzonken was ook met een 90° bit maar kan ze wel iets verder verzinken zodat ze er toch in vallen.
Ik heb van Associated nog wat imperial schroefjes liggen en van BMI ook dus ik denk dat ik je wel kan helpen. Zie de maten wel verschijnen Alexander.

Ik zou als ik jou was ook de tube bevestiging van de upper-podplate onderlangs monteren aangezien je de crossbrace verlaagd hebt. Dan zullen de tubes mooier en beter uitkomen.

Laatst bewerkt:
Klopt, de dampertube bevestigingen op de bovenplaat had ik nog niet eraf gehaald en zitten nog zoals ik het binnen kreeg. Was inderdaad van plan om de dampertubes onder de bovenplaat te bevestigen.

ps:
De schroefkoppen van de nieuwere asso schroeven zijn wat dikker/hoger waardoor die er wat bovenuit steken. Moeten we even kijken hoe we dit gaan doen. In principe moet 3mm carbon dik genoeg zijn om die koppen compleet te laten verzinken :cool:

Laatst bewerkt:
Iemand interesse in een decal voor de pancar series?

2v3gh0n.png

Back