koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Punch had ik nog op 2 staan.
10000 had ik al.
0.3 naar 0.5 is mss ook wel wat, zal voor kantinebocht in mss wat rust geven.
En volgens mijn kan turbo timing ook nog wat omhoog.

En nog een;)
2v8pgtk.png

Wat filmpjes door ben geschoten van de training op de mach vorige week vrijdag. Vooral van Tim zijn bolide maar je ziet die van kees en van mij ook af en toe ddoor het beeld heen flitsen.

vanaf 1:14 zie je de mijne voorbij flitsen

vanaf 0:08 zie je kees en mij ook een keer door het beeld heen flitsen

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een update. Heb mijn MH x10 special edition even klaargemaakt als rollend chassis.
Ik heb geen spacer gebruikt bij de motor kant en dit past gelukkig precies met de spur en onderplaat. De linkerkant heb ik alleen de originele asso spacer zitten en ik zit meteen bijna voor 99% goed kwa afstand aan beide zijde. Waarschijnlijk 1 shimmetje aan de linkerkant en hij is perfect symetrisch.

Even mij RC10L2 maten:
Achterkant 235mm met GRP velgen
Voorkant 212 breed met GRP velgen
wielbasis 265mm

als vergelijking de MH x10:
Achterkant 225mm breed met GRP velgen
voorkant 20,5mm breed met GRP velgen
wielbassis 260mm

Hij is dus iets minder breed en 5mm minder wielbassis. Kan nu helaas geen foto's maken maar hij ziet er met de alu kleurige hubs icm de zilver kleurige carbon wel goed uit. Moet alleen nog een brace van epoxy maken tussen de voorophanging. Zou nog wel eens een bommetje kunnen worden! Over een week of wat eens testen met de tekin en duo2 :D.

Klinkt goed Alexander, aan het chassis zal het niet liggen want die ging altijd erg goed dus... Zodra je plaatjes hebt... ;)

LOL ja leek me wel mooi maar ik moet iets hebben van 7,7 cm. Ik zat al een epoxy plaatje op maat te maken om onder de casterblokken te schroeven. Dat werkt ook goed maar ja, zo'n echte brace staat wel wat mooier natuurlijk ;). Heb jij nog iets om er 1.5mm aan beide kanten van de pod brace eraf te halen?

Ik heb trouwens mischien een RC10l2 chassis brace gevonden!:thumbsup:

Wellicht is het een goed idee om hem toch even in cad na te tekenen voor de zekerheid :p

Ik zal eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen. Zal best een klusje worden ben ik bang. Zijn die L2 braces op Ebay niet nog goed te krijgen?
Eentje tekenen op CAD is niet moeilijk van de L2, da's gewoon een recht staafje alu met twee gaatjes en schroefdraad.

ik bedoelde de chassis brace aan de achterzijde. Die ene die bij mij gebroken is. Ik kan hopelijk een nieuw bij een shop kopen.

Ik heb nog wel een 2de front brace nieuw in de verpakking maar die past niet tussen de CRC casterblokken van de x10. Die L2 front brace is ca, 8.4cm lang en ik moet iets hebben van 7.7cm

een brace is een versteviging. Een chassis brace zit aan de achterzijde om de achterkant te verstevigen en is normaal gesproken van hetzelfde materiaal als de bodemplaat. Op een chassis brace zitten normaal ook de body post op en de dampertubes of damper disc. Een front brace zit tussen de voorste casterblokken om de flex uit de voorkant te halen en de chassis verder te verstevigen. Dit kan uit een aluminium buisje zijn of een strip epoxy of carbon.

Wat rijders ook wel eens doen is om een front brace te gebruiken die uit twee delen bestaan met 1 of 2 rubbere O-ringen in het midden. Hierdoor krijg je nog steeds de stevigheid van een brace tussen de voorophanging maar door de O-ringen heeft de voorkant nog een heel klein beetje flex.

zoiets dus

Een brace is letterlijk een beugel of een brug. De zogenaamde cross-brace die op het chassis waar Alexander het al over had, evenals de achterpod brace en voorbrace zijn bruggen. Inderdaad om de boel te verstevigen en flex uit het chassis te halen als dat nodig is.

Alexander, je bedoelde dus de cross-brace? Okee, ook dat is geen probleem om die in CAD te zetten hoor. Heb ik hem alleen wel nodig als voorbeeld maar dat komt wel goed.

Nee ik bedoelde de chassis brace lol :D. De brace die achter op mijn L2 zit.

Op de L2 zitten drie braces:

1. cross brace tussen de casterblokken
2. T-bar brace, een brace om de twee kogels van de t-bar te verstevigen
3. de chassis brace die achterop zit waar de achterste bodyposten opzitten en de dampertubes. In mijn manual wordt het aangeduid als rear chassis brace.

Ik heb dus mischien een rear chassis brace kunnen bemachtigen en het zou een goed idee zijn om deze in cad te tekenen voor het geval deze breekt.

poeh, lang verhaal haha.

ten tweede heb ik voor mijn nieuwe x10 een cross brace nodig voor de voorzijde tussen de castor blokken en die is 7.7cm lang en dacht dat wellicht die 10r5x aluminium brace met een aanpassing zou passen.

Laatst bewerkt:
We bedoelde in ieder geval hetzelfde. :D Zo'n chassis brace wordt door sommige fabrikanten ook cross brace genoemd namelijk maar goed. Het verhaal blijft hetzelfde. Die jij voor de voorkant wil zal ik eens naar kijken of dat kan. De chassis brace is geen probleem om in CAD te zetten.

De 1/12 cross brace is niet lang genoeg maar wellicht met aan weerszijde een extra paaltje ertussen zou die passen gemaakt kunnen worden.

Heb jij trouwens nog 2 shimmetjes over voor de crc vooras die ik kan "lenen"? Het shimmetje om de wiellager niet aan te laten lopen bedoel ik dan.

Back