koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Haha, nee hoor, dat was het probleem niet, small-end lager was kapot gegaan, is een bekend Picco probleem geweest, sommige drijfstangen hadden dat, alleen welke is een gok....

de RC goden zijn je niet welgestemd. Ik zou er een hobbywing 1/8 regelaar ingooien met brushless ;)

Combo M6A is Dinsdag thuis afgeleverd, 2x 3S lipo gisteren, motor conversiekit komt volgende week.
Ik had het er gisterenavond nog over met Niels, hij is zeer benieuwd.... Volgende week ga ik beginnen met de auto te verbouwen, als de bestelde pinions dan binnen zijn, neem ik hem mee naar de baan... ook ik ben benieuwd.
Voor de nieuwsgierigen, de gehele ombouw bevat:
- Motor (2000kv)/regelaar (150A) combinatie inclusief 2 in 1 program box
- 2x 3S Lipo 4500mAh (30-40C, weet niet of dat genoeg is)
- Speedpassion conversiekit (moet ik nog wel een beetje pasmaken met de dremel als het goed is)
- Fiber carbonplaat, om accu ophanging te maken
- wat snoertjes en stekkertjes.

Dit bij elkaar kost minder dan 1 snelle 1/8 brandstofmotor!

Laatst bewerkt:
Als er meer rijders hun oude 1/8 ombouwen kun je toch een hele leuke klasse hebben op de Mach. Zou niet eens zo'n gek idee zijn aangezien de wetgeving enig roet in het eten gooit kwa geluid. Ik ben benieuwd.

ps:
ga je de 3s schakelen om zo 6s te krijgen?

Laatst bewerkt:
Er zijn al wat rijders die een auto hebben omgebouwd, maar het blijft hangen op de keuze regelaar/motor/accu's, want daar weten ze te weinig van. Nu hoop ik er iets meer van te snappen, en na aardig wat gelezen te hebben heb ik deze keuze van spullen gemaakt, zou de oplossing moeten zijn.
Ik ben er redelijk van overtuigd, dat als het goed werkt en een redelijke rijtijd haalbaar is, er meer zullen volgen.
1 ding is wel tricky, de bescherming van de accu's.
Want een crash als dat mij Zaterdag gebeurde, gebeurd in de 1/8 wel vaker, en als daar dan een volle lipo zit, gaat wellicht (grote kans) je hele auto de fik in....

aanvullend, ja, 2x 3S in serie.

ik heb een keer wat foto's gezien van een pro10 met een carbon badkuip chassis. Had hij van buigbaar carbonplaat gemaakt ofzoiets. Moet je geloof ik verhitten en dan kun je het vervormen waarna het zijn vorm behoud na afkoelen. Wellicht kun je zo een badkuip om de lipo's maken dat aan het chassis vastzit? Soort undertray zeg maar. Ik weet niet of het stevig genoeg is maar het is het proberen/onderzoeken waard wellicht.

Je moet denk proberen een inkomende klap naar beneden af te weren, dus een schuin geplaatste bescherming voor de lipo.
Maar, eerst maar eens rijden en kijken of het wat is, maar als je het draadje op rctech helemaal leest, moet dat wel goed komen.

Martin, euhhh nieuw topicje starten dan:rolleyes: Kunnen we het allemaal volgen inclusief fotooooosss of niet;)

Ik kan dingen best netjes in elkaar zetten, als het kant en klaar te koop is, knutselen kan ik ook, maar dan wordt het functioneel, en niet voor het mooie...
Dus foto's... dat weet ik nog niet, ik kijk wel.

Wie heeft er nog de gele GRP velgen liggen waar hij/zij niets meer mee doet? Ik zou ze graag van je overnemen. Het gaat om de velgen, een beetje foam erop is niet erg dat haal ik er zelf wel vanaf.

Klopt die heb ik ook gebruikt. Het foam op de eerste batch velgen is goed voor binnen kwa rijhoogte en ik wil ze daarom niet helemaal op rijden en opnieuw plakken. De tweede batch gaat nu ook goed dus een derde batch 40hf komt hopelijk snel binnen. Tevens wil ik de 38shore ook plakken en daar heb ik nog wat velgen voor nodig. Ik heb nog ca. 3 paar velgen nodig. Maar mocht iemand er meer hebben dan is dat natuurlijk ook goed. :D

Ik heb nog een set Corally velgen liggen voor en achter in het zwart. Is het foam al af. Verder komen er een paar Shepherd velgen vrij waar niet meer mee te rijden is binnenkort. Die mag je van mij wel hebben om te plakken...

die sheperd velgen zien er wel heel mooi uit... reserveer ze maar voor mij :D...Hoe breed zijn eigelijk die achtervelgen van sheperd?

Laatst bewerkt:
Okidoki! ;)

De velgen zijn 51,2mm breed.

Ik heb binnenkort sowiso wel een paar voorvelgen en ik denk dat ik ook nog wel wat achtervelgen over heb. Daarnaast ook nog wat JACO velgen als je wil... De kans dat ik ga plakken is klein dus...

laat maar even weten wat je hebt.... Wanneer ben je weer op de mach?

De bedoeling is woensdag...
Maar als ik de weersverwachtingen zie....

p.s., rondetijden op de Baanbrekers, in welke richting moet ik dan zitten?

Laatst bewerkt:
Even gekeken naar de tijden van vorig jaar tijdens het NK op Rucphen, toen was het wel bloedje mooi weer (hopelijk dit keer weer)...

Als je tussen de 15.0 en 15.5 sec. rijd dan zit je op een leuke race-pace daar. De tijden zaten vorig jaar tussen de 15 en 16 sec. waarbij de snellere in de lage 15's zaten...

Wellicht gaat het nu sneller en kunnen we alleen maar lage 15's rijden, we gaan het zien. De tent is gekocht dus ik heb iig onderdak dat weekend haha...

Martin, even uit nieuwschierigheid. Hoeveel milimeter foam zit er nog op een 1/8 band als je ze weggooit omdat ze te klein zijn om mee te rijden?

Even gekeken naar de tijden van vorig jaar tijdens het NK op Rucphen,
Ik heb ze inmiddels ook gevonden op mylaps, gisteren was ik een beetje suf denk....

De Mod reed als snelste 13.2 zag ik, gisteren reden de 1/8 als snelst 12.9.....
Mijn snelste ronde gisteren was 13.9. (vorig jaar reed ik 13.7, maar toen was het iets kouder, dan kunnen de motoren anders (sneller) worden afgesteld)

Ehh, ik heb Zaterdagavond 2 accu's gereden met de Pro10, om een indruk te krijgen, nou als ik de tijden vergelijk, dan zit het wel weer goed. hahaha....

Robin d'Hondt vroeg me, wat voor een motortje is dat?
ik zeg: "10.5 Turns"

"is dat 10.5 Turns?!"...

Hahahaha... ze waren goed onder de indruk van de snelheid.

Martin, even uit nieuwschierigheid. Hoeveel milimeter foam zit er nog op een 1/8 band als je ze weggooit omdat ze te klein zijn om mee te rijden?

Achter een mm of 5, voor 3 ofzo....
Op een baan als Gouda, kunnen we wel bijna tot het velg.

Back