koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Voor de liefhebber;
13_-1204758080.jpg

13_-954472457.jpg

Hier te koop:
Tamiya Toms Toyota NEU ! 1985, günstig kaufen und gratis inserieren auf willhaben.at!

Is een 1/12 als ik me niet vergis. Je had er ook een Porsche van toen der tijd waarvan één van de twee een verbeterd chassis had. Mooie kit trouwens...

Dat is nog eens nostalgie.
Heb met de Rothmans en Newman haas Porsche gereden en 3x het club kampionschap gewonnen tegen de echte 1:12 auto's.
Was lachen met die auto.
Geardiff achter in en banden met grip die amper sleten.
Dit in combinatie met een mabuschi 540 en mech regelaar.
Wohooooooo:cool:
PS dit is idd 1:12

mvg Roy

Ja, een gear diff...

Dat zouden ze eigenlijk weer eens moeten maken voor de huidige pancars... Denk dat het wel werkt...
Zonnewiel op de achteras en op de diffhub, spur met planeten wielen erin ipv. diffkogels en gaan...

Nooit meer gezeik dat je diff slipt of een rebuild nodig heeft... In de TC werkt het al weer een tijdje dus in theorie zou het in een pancar ook moeten werken...

Laatst bewerkt:
Ik zie weer een project opkomen voor Joost??:cool:;):bye::D

mvg Roy

Ja, een gear diff...

Dat zouden ze eigenlijk weer eens moeten maken voor de huidige pancars... Denk dat het wel werkt...
Zonnewiel op de achteras en op de diffhub, spur met planeten wielen erin ipv. diffkogels en gaan...

Nooit meer gezeik dat je diff slipt of een rebuild nodig heeft... In de TC werkt het al weer een tijdje dus in theorie zou het in een pancar ook moeten werken...

Neuh... Dat is zelf nagenoeg niet te doen. Dat zou door een bedrijf gemaakt moeten worden omdat de tandwielen moeilijk zelf te maken zijn. Moet wel in 48 en 64 pitch leverbaar zijn dan... Maar werken doet het, dat weet ik zeker...

In de TC werkt het al weer een tijdje dus in theorie zou het in een pancar ook moeten werken...

ik heb eigenlijk geen enkel probleem met een kogeldif. Slijt nauwelijks als je keramische kogels gebruikt en uit elkaar halen en schoonmaken stelt eigenlijk niet veel voor.

Hoe wil je een afgesloten tandwieldif maken waarbij de motor ook nog direct de spur aandrijft?

Laatst bewerkt:
Ja dat is wel een erg goede vraag, maar daar zal natuurlijk ook heus wel wat op te vinden zijn. Maar ik denk dat het kogeldiff gewoon het makkelijkste is. Gewoon ook zoals je al zei makkelijk te onderhouden etc.

Is ook zo, een gesloten geardiff is niet te doen en met een open geardiff komt er te veel vuil in wat de tandwielen sloopt. We hadden het er al over gehad vanavond Alexander en dat wordt niks...

Heb een CRC GenX10 200 mm gekocht en kan iemand mij vertellen:

- Welke banden ik binnen moet rijden
- Rond of vierkant
- welke voor
- welke achter
- hoeveel millimeter voor de bocht moet ik remmen
- welk smeer middel op de kap
- hoelang intrekken
- welke kap
- welke kleur
- welke voor al niet
- welke zender moet ik rijden.
- hoe snel moet ik sturen
- hoe hard kan ik de bocht door
- welke kleur kap is sneller wit of blauw

Graag serieuze reacties anders blijf ik TC rijden hoor. :-)

Heb een CRC GenX10 200 mm gekocht en kan iemand mij vertellen:

- Welke banden ik binnen moet rijden
- Rond of vierkant
- welke voor
- welke achter
- hoeveel millimeter voor de bocht moet ik remmen
- welk smeer middel op de kap
- hoelang intrekken
- welke kap
- welke kleur
- welke voor al niet
- welke zender moet ik rijden.
- hoe snel moet ik sturen
- hoe hard kan ik de bocht door
- welke kleur kap is sneller wit of blauw

Graag serieuze reacties anders blijf ik TC rijden hoor. :-)

:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Niet moeders mooiste maar om weer een beetje feeling met dit soort auto's te krijgen, goed genoeg.
Morgen maar eens kijken of we haar een beetje netjes rond kunnen krijgen.

mvg Roy

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Een tipje, die wielkassen gewoon recht naar beneden afknippen. Die punten zullen op snelheid naar binnen toe gaan en wellicht problemen veroorzaken in de bocht.

voor en achter. Ipv punten moet je het rond knippen.

Deze foto's zijn genomen tijdens de benelux toen de kap net nieuw was. Heb de voorste en achterste wielkassen daarna iets rechter naar beneden moeten afknippen omdat deze op snelheid naar binnen gaan en tegen de band aanlopen of zelfs het woorwiel blokeren in de bocht.

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back