koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Grotere spur?

Er zit nu een 102 op. Een 106 zou nog wel passen, maar die heb ik nog niet, daarnaast denk ik dat dat niet genoeg brengt. De roll-out moet echt onder de 30 komen denk ik. En ik zit nu op 35.

Dan ga je naar 48dp.
De lrp is een motor die vooral onderin erg hard gaat, je moet het dus niet hebben van het rechte eind.

Het kan ook zijn dat je accu minder wordt na een paar minuten en niet de motor, op het LRP forum rijden de topper 120 graden met die motoren.

Het probleem is dat als de instellingen en verhouding niet goed zijn afgesteld, dat de temperatuur hoog is en de performance waardeloos. Je moet dus net zo lang zoeken tot je ook performance hebt, dit kan alleen door logisch te denken en veel te proberen met tandwielen en instellingen. de zweetspot kan klein zijn.

Theoretisch zou de accu inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Maar andere accu's is geen optie, dus dan komen we toch weer terug bij het oude probleem.
Wat betreft 48dp, daarin kom ik dan ook in een soort uiterste terecht, en ik heb nog vrijwel niks van 48dp.

En tja, het is lastig zoeken naar de zweetplek als je de spullen niet hebt om die te benaderen.
 
Ik heb het nu in een emmer met water liggen aangezien bisonkit gevoelig is voor water....tenminste dat had ik ergens vernomen hehe.

Mocht het niet werken dan zou ik graag een beetje lijmverwijderaar van je willen gebruiken. De tirecone is van delrin of zoiets wat zelf gedraaid is. Hopelijk gaat het niet smelten dan.

Ik heb het van iemand overgenomen maar hij heeft er aan de bovenkant geen gat in zitten zoals die van mathijs wel heeft dus die moet ik nog een keer boren.
 
Bart
Elke accu wordt minder naarmate er enkele minuten voorbij gaan.

Het lijkt mij slim om eens even met Martin een avondje te gaan zoeken,
hij is bekend met de regelaar en motor, ook heeft hij alle software.
Het kost gewoon tijd voordat je alles goed hebt, ongeveer een half seizoen denk ik zo..
 
Wel vreemd dat jij na 7 min een hete moter hebt, terwijl ik er met een grote rollout weinig last heb.

Is de eps niet 5 min per race?
 
Bart
Elke accu wordt minder naarmate er enkele minuten voorbij gaan.

Het lijkt mij slim om eens even met Martin een avondje te gaan zoeken,
hij is bekend met de regelaar en motor, ook heeft hij alle software.
Het kost gewoon tijd voordat je alles goed hebt, ongeveer een half seizoen denk ik zo..

een half seizoen?! Lijkt me een beetje te veel van het goede. Ik heb de HW gekocht... gesoldeerd samen met de HW motor en gaan rijden. Na een paar instellingen ging die als een malle met lage temperaturen op de buitenbaan van de mach. Hooguit 1 dag met een extra dag om hem een beetje te fijntunen.;)

Bart, welke motor heb je? En welke accu's gebruik je?
 
met 4 dot insert?

Heb je de standaard instelling al geprobeerd? Is verbazend genoeg al best goed. Probeer die instelling eerst zonder turbo. En bekijk hoe die gaat in het binnengedeelte. Gaat die in het binnengedeelte goed kijk dan naar het rechte stuk.

De LRP heeft van zichzelf al veel timing, zelfs met de 4 dot insert. Wellicht overtime je de motor met de hoeveelheid die je nu gebruikt waardoor die zijn punch verliest.

De LRP x12 is helaas 1 van de lastigere motors om snel te krijgen zonder dat die heet wordt. Al moet ik zeggen dat Halewijn met de 0 insert en een zeer milde instelling ontiegelijk hard ging en ontzettend hoge acceleratie had onderin op het buitencircuit .:D
 
205mm hé;).

Halewijn

Ja, met zo'n roll out snap ik dat wel ja.... :razz:

Trouwens, de X12 heeft qua vertiming:
4 dots 27.5 graden
3 dots, 32.5
2 dots 37.5
1 dot 42.5

dus da's vrij veel zeg maar,vandaar dat met de tegenwoordige regelaars de 4 dots insert ten aller tijde aangeraden wordt....
 
Ja, met zo'n roll out snap ik dat wel ja.... :razz:

Trouwens, de X12 heeft qua vertiming:
4 dots 27.5 graden
3 dots, 32.5
2 dots 37.5
1 dot 42.5

dus da's vrij veel zeg maar,vandaar dat met de tegenwoordige regelaars de 4 dots insert ten aller tijde aangeraden wordt....

Ja inderdaad, ik had ook al zitten kijken of ik het niet nóg minder kon maken, maar dat lukte niet even snel.
 
Ja inderdaad, ik had ook al zitten kijken of ik het niet nóg minder kon maken, maar dat lukte niet even snel.

Hoeft ook niet Bart, denk ik.
De X12 heeft punch genoeg. Je mag hem overigens, net zoals Roy al aangaf, best wel zwaar vertanden.
Ik vond het verschil (maar wel op 1S lipo) tussen de 110211 firmware en de 101224 die ik heb, erg groot!
Op 2S lipo, in mijn Pro10 ben ik meteen voor de 101224 gegaan, de nieuwere firmwares heb ik nooit geprobeerd. Eigenlijk zou ik dat wel moeten doen, maar hij gaat hard zat...
Nu met de 1/12 ben ik nog wel een beetje aan het zoeken, want ik mis iets t.o.v. Krens (afgelopen Zat. hebben we ff samen gereden), en dat kunnen we niet hebben natuurlijk.... :cool:
 
Nieuwe servo positie en brace van crc, ook voor de gen-x xl -xi is er een nieuwe brace.

gen-x10 le
52495.jpg


1740x-480.jpg


gen-x lx xi
3276mounted-480.jpg
 
even copy/paste van de crc website

1776 - New 3-piece Multi-brace for the ProStrut Front end on the Gen-X10, 10LE.



Typically, a front end brace is used for high grip applications to stabilize and strengthen the front end. The brace reduces chassis flex. This new brace for the Gen-X10/LE car features adjustable width to handle the medium (standard) and wide width front end placement as well as provisions for long and short arm. It is actually 4 parts in one! Just remove the button head screws out of the center section and change the brace width to match your car's width and arm length. Complete with hardware. (part displayed above)
 
Ik vond dit filmpje op de corally website. Race in tjechie 200mm modified.

3x 1ste plaats voor de corally 10SL.


Ook een mooie kap trouwens waar die corally rijder mee rijd. De kap is van chevron.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top