koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik denk dat ik voor het volgende buitenseizoen een GULF ga maken.

leMans2009_04.jpg

Gulf decals:
RC CAR DECAL STICKER LEMANS GT TAMIYA TT01 Mi4 M03 M05 | eBay

Weet alleen nog niet welke body ik daar voor ga gebruiken.

Halewijn

Deze body;)...Heb ik nog ongespoten liggen.....
tamiya_gr_c_34.jpg

Ik heb wat zitten Googlen en lezen voor wat betreft mijn aandrijving. Al zoekende best leuke aanbiedingen gevonden voor de LRP SXX Competition v2 en een HobbyWing Xerun 17.5T (zilveren versie). Incl. verzending <$200. Lijkt mij een nette combi, of zijn daar andere meningen over?

Ik zou voor complete hw set gaan!

Als je wat brushed spullen hebt (27t bijv) zou ik adviseren die te gebruiken voor binnen.

Zoals westy ook aangeeft. Voor het buitenseizoen zou ik ook een Hobbywing XERUN regelaar adviseren. Een 60A V2.1 of 120A V2.1 incl motor en afstelkastje is voor weinig op diverse sites te vinden.

Of iets langer wachten voor een nieuwe Hobbywing regelaar V3 die binnenkort uitkomt.

De nieuwe V3 zou wat kleiner zijn kwa maatvoering en wellicht weer wat nieuwere fets erin, prijstechnisch zal die wel wat duurder zijn. Persoonlijk hou ik meer van iets grotere regelaars met overcapaciteit. Blijven de fets ook koeler. Ze kunnen allemaal met dezelfde software overweg dus kies budget technisch zou ik zeggen.

De XERUN is met sensor en dat is iets wat je wilt hebben aangezien die beter de motor aanstuurt. De hobbywing EZRUN is een sensorloze regelaar. Wat je bijvoorbeeld gebruikt als je een wedstrijd in de regen rijd. (bij het NK bijvoorbeeld)

Ik heb wat zitten Googlen en lezen voor wat betreft mijn aandrijving. Al zoekende best leuke aanbiedingen gevonden voor de LRP SXX Competition v2 en een HobbyWing Xerun 17.5T (zilveren versie). Incl. verzending <$200. Lijkt mij een nette combi, of zijn daar andere meningen over?

Okay, dan wacht ik het onderdrukken af en blijf 27T brushed rijden. Mocht dat niet aan de wensen voldoen, wordt het alsnog zoeken. En overcapaciteit is wel aangenaam om te hebben op een regelaar. Ik hou altijd 20% tot 25% aan bij vliegtuigen. Voor auto's wet ik nog niet wat de nominale stroom is (voor 17.5T en 10.5T).

Ik heb nog een foto gevonden van de oude Hotbodies Toyota kap op een RC10L2. :cool:

De Kap is helaas uit productie. Hoe veel zou het kosten om kappen na te maken? :D

Laatst bewerkt:
De Kap is helaas uit productie. Hoe veel zou het kosten om kappen na te maken? :D
Kamtec maakt kappen na en levert ook enkele nagemaakte Vintage Tamiya kapjes. Ik heb ooit gevraagd of zij een Triumph Spitfire 1500 konden maken (heb een 1:1 versie 8)). Helaas was de vraag kleiner dan de vraag naar een remake van de Kyosho MGB B was groter. :? ;) Het zijn goede bodies maar wel redelijk zwaar/dik. Ik heb ze gebruikt op mijn XRay T1M en Tamiya TamTech GT-01 (beiden 1:12) en op mijn HPI Savage (1:8).

Dat is een goeie...zal ze eens mailen. Hoe dikker hoe beter, op de een of andere manier overleven die kappen bij mij nooit zo lang :D

ps:
Heb ze gemailed...afwachten maar.

Laatst bewerkt:
alexander,heb je dat topic in de bigscale sectie al eens gelezen?(over het zelf maken van een kap).
Nu heb ik nog een nagel nieuwe md peugeot hier liggen,en die bv gebruiken om een mal temaken met keraplus(ff googlen).
Zat zelf al een beetje rond tekijken voor verwarmings elementen.

alexander,heb je dat topic in de bigscale sectie al eens gelezen?(over het zelf maken van een kap).
Nu heb ik nog een nagel nieuwe md peugeot hier liggen,en die bv gebruiken om een mal temaken met keraplus(ff googlen).
Zat zelf al een beetje rond tekijken voor verwarmings elementen.

Volgens mij heeft Oscar (hier actief op het forum) thuis zo'n bak gemaakt waar hij lexaan kappen in kan maken. Misschien eens met hem overleggen wat hij gebruikt heeft?

Even een post van Oscar gepakt... Zo moet het ongeveer in zijn werk gaan...

even beter zoeken:

Ben bezig met een Mercedes C9 kap voor de M18

full

full

full

full

Is wel een tijdrovende klus.

vivak-kap-trekken-2

full

Onderdelen voor de vacuum bak, links gat voor stofzuiger
andere gaten voor luchtverdeling in de bak.

full

Bij leenbakker vond ik voor 10 euro een electrische barbeque,
verwarming element er uit gehaald rest in de conainer gedumpt.
Daaromheen een alu behuizing gemaakt

full

frame voor folie ( Poly carbonaat )

full

en in een keer gelukt !

full

full

Het voorbereiden en het maken van de vacuum bak en de oven is veel werk.
Als je dat echter klaar hebt is het erg gemakkelijk.

Ik had echter niet verwacht dat er zo veel details van de mal zichbaar zouden blijven.

Moet ik dus nog bedenken hoe ik de gips mal gladder kan afwerken.
Ik weet niet of dat kan met lakken,
of het dan nog goed lost?

Begin eerst eens met doorzichtige PVC platen.
Die zijn veeeeeel gemakkelijker te vacu vormen.

Op dit moment werk ik als volgt:

Ik maak van gips een afgietsel van een kap die er al een beetje op lijkt,
daarna bewerk ik dat gipsblok door bij te gipsen en af te schaven
tot het gewenste resultaat.

Van dit model maak ik met vacu vormen een mal van wit polystyreen.
Deze mal ga ik helemaal fijn schuren en polijsten (binnenkant) met watervast schuurpapier.
Daarna met autowax in de was zetten.
Deze giet ik vol met Modelgips van Knauf.
Tegen de mal tikken om de luchtbellen weg te halen.

Dit gipsen afgietsen is de plug die je gaat gebruiken om je kappen mee te maken.
Als je hem echt vaak gaat gebruiken kun je hem nog een keer met epoxyhars insmeren,
dat trekt er helemaal in en maakt hem steviger.

PS: een kap kopen is wel voordeliger, maar soms bestaat de kap die wilt hebben niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja en wellicht wat aanpassen zodat dat zwakke gedeelte aan de achterzijde wat sterker/beter wordt...

Of een combinatie maken van de Peugeot en de Nissan LOL...

Back