koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Corally gebruikt de 1:12 kingpin ook op de 1:10.

Ik zou het gewoon uitshimmen. Ik shimm meestal zo dat de auto net een klein beetje in zakt op de veren als hij op de grond staat.

Gisteren waren we met een leuk groepje wgt.'s in mach haarlem om te rijden, sleutelen en ouwenelen:-)

Naast de gebruikelijke gezelligheid, werden er ook weer de nodige tips en tricks uit gewisseld.
Vooral ik heb hier dankbaar gebruik van gemaakt en mijn X10 rijdt nu, eindelijk, zoals het een beetje hoort. Graag wilt ik van deze gelegenheid gebruik maken om iedereen die er zich er mee bemoeit heeft en dit mogelijk heeft gemaakt bedanken. Kees, Alexander en iedereen ( jullie weten wie jullie zijn:-) ) die voor het materiaal gezorgt hebben. Ook natuurlijk mijn sponsor die mij altijd financieel steunde, mijn gezin omdat ik altijd zoveel van huis ben, Mach en in het bijzonder Hans V. Voor het beschikbaar stellen van de baan (en de lekkerste patatjes van de contreien), ........... Oh....Euh sorry, ik draaf nu een beetje door geloof ik.... Deze tekst had ik eigenlijk voor een ander moment bewaard..... Maar of dat moment ooit gaat komen....:-) :-) :-)

Jongens, het was weer leuk. Hopelijk snel een herhaling.

@Halewijn...Ik zeg plemp je bevindingen hier neer:D
Wie weet hebben meer mensen hier baat bij.
Ik zelf wil aankomende winter ook een gokje wagen en WGT gaan rijden en ben een totale :n00b: wbt deze klasse.
Auto,regelaar,motor en servo is er,kap zal wat ik heb begrepen de Sophia moeten zijn maar afstelling,bandenkeuze en een beetje een idee van rollout is bij mij nog abracadabra:cool:;)

mvg Roy

Brachten de 0.016 veertjes wat positieve eigenschappen of totaal niet?

Absoluut:-) Zacht voor en hard achter is de key woord. Ik moet ff zoeken waar ik deze veertjes kan vinden, maar je krijg ze zsm weer terug. En nog bedankt Alexander voor je hulp gisteravond. Je ben een topper;-) .

Ik zelf wil aankomende winter ook een gokje wagen en WGT gaan rijden en ben een totale :n00b: wbt deze klasse.
Auto,regelaar,motor en servo is er,kap zal wat ik heb begrepen de Sophia moeten zijn maar afstelling,bandenkeuze en een beetje een idee van rollout is bij mij nog abracadabra:cool:;)

mvg Roy

Is goed Roy, doe ik vanmiddag ff.

Hoe gingen de banden van Kees onder je auto Halewijn?

Was trouwens erg gezellig gisteren.
Ik ben ook erg onder de indruk van de snelheid van Kees! We hebben er voor buiten een concurrent bij :)

mvg Roy

Hier een setup die vorig jaar erg hard ging:
Corally 10SL
Mobgums Lilac rondom
Accu in de lengte, standaard veren, behalve zijveertjes: soft.
Sophia body.
Motor en regelaar is niet zo critisch. Een vertimende regelaar gaat wel sneller. Motor moet wel 17.5 turns zijn. 13.5 of 10.5 is gewoon veel te snel.
Rollout: afhankelijk van motor en regelaar en regelaar setup. Ergens tussen 20 en 50mm :). Gewoon ergens beginnen en de temperatuur en performance in de gaten houden.

Wat ook indoor scheelt is platte accu's. Hoe lager het zwaartepunt hoe stabieler en hoe meer stuur je in kunt bouwen.

Ach, dan sta je niet alleen. :D Gisteren ook lekker gereden. Eindelijk flink wat rondjes met mooie constante rondetijden van ruim 14 seconde per ronde :oops: gereden. Op dit moment is voor mij nog het mooie en constant rondkomen het belangrijkste. Bepalen van rempunten, gas geven, bochten aansnijden etc. vergt toch weer de nodige oefening. :yes: Ik had gehoopt dat mijn Xerun brushless setje deze week binnen zou zijn, maar moet het helaas nog steeds doen met een Corally Black Rebuidable 27T en een goedkope Traxxas XL-5 regelaar (had ik nog liggen van een Xray T1M straatracertje).

Gisteren weer veel nuttige info van Mathijs en Alexander gekregen. :thumbsup: Het enthousiasme stimuleert alleen maar meer om de komende zomer serieus wedstrijden te gaan rijden. Ook al word ik telkens eerste (van onderaf). :? Eerdere ervaringen jaren geleden met 1:10 en 1:14 (en recentelijk wedstrijdvliegen met modelvliegtuigen) hebben geleerd dat je in één wedstrijd 10x meer leert dan met weken trainen.

*straks toch maar weer op kantoor de brievenbus gaat controleren* 8O

Heb de Andy's TOJ kappen vanmorgen binnen gekregen. Beste gave kap. Cockpit is best goed gedetailleerd.

P1050346.jpg

Mannetje ziet er ook goed geportioneerd uit met best wat detail met zelfs een gordel met in het midden de gordelbevestiging en knoopjes op z'n jasje :o. Er zitten wijzers op het dashbord. De zijkant zitten ook nog wat zaken gemodelleerd zoals luchtinlaten etc maar is op de foto niet echt zichtbaar.

P1050339.jpg

De kap is geheel wat hoger, zoiets als de mercedes maar de cockpit steekt er bovenuit. Hij loopt aan de achterkant wat omhoog maar is meer golvend. De kap heeft aan de achterzijde geen steile spoiler. Zelfs iets mindere steil dan de mercedes. Daarentegen lopen de zijflappen wel wat door naar voren (zijflappen zijn wel minder hoog dan de mercedes)

P1050353.jpg

P1050355.jpg

Wat het verder doet kwa rijeigenschappen is nog even afwachten aangezien die kap 21 jaar geleden gebruikt werd.

Ja het was idd weer vanouds gezellig, ik denk dan het opnieuw opbouwen van de voorwielophanging toe het beter rijden van de auto gezorgd heeft.
De snelheid zat er idd goed in samen met stefan aardig aan het battlen geweest met als resultaat een nieuw pr 10.39. Bedankt stefan dat je het haasje wilde zijn. :-). Ook staan er steeds meer 10.... Tussen de
Rondetijdenlijst.
Kan niet wachten om weer buiten te rijden.

Neem aan dat de 17.5 met 2S gereden word? en een eventuele 10.5 met 1S?

mvg Roy

inderdaad 17.5t 2s of 10.5t met 1s. Als je de ene helft van een 2s saddlepack pakt heb je ook een 1s lipo.

1 helft van de 2s saddlepack weegt ook nog minder dan een "echte" 1s lipo die ze bij de 1/12 gebruiken en heeft een kleinere voetprint. (wel ietsje hoger)

Nee, CRC heeft nu ook een shorty 1S lipo voor de 1/12... ;)

Al zijn die Shorty 2S lipo's wel leuk voor buiten... 8400Mah met 65C!!! Hmmm... Runtime? PLENTY!!!! :D

En 430+ gram aan accu's op je chassis:schrik:. Dan zal ik naar de 1350+ gram gaan, hoeft niet perse slecht te zijn maar is wel een hoop extra gewicht zeg maar.:D

Back