koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Oh dat komt helemaal goed hier haha... Ligt genoeg klaar of is in de maak ;)

Hier ook:D.

Ik heb namelijk de nwe XRAY X12 gekocht om mijn X10 te kunnen modernificeren...

De X12
show.php

En de dingen waar ik mijn X10 wil mee gaan upgraden.

show.php

New lateral damping side tubes provide ultra-smooth side damping, making the car easier to drive and easier to work on.
The outer aluminum tube and inner Delrin® tube operate ultra-smoothly.

show.php

Side Springs
Side springs are placed directly to chassis for smoother and better movements.

show.php

new battery position placement for better car balance and weight transfer.
Much easier for the electronics!

Het zal wel nog passen en meten worden, maar een leuk projectje lijkt me;). Meteen maar verbreden naar 235 mm met het setje wat ik onlangs bij Nitrosisters heb gekocht.

nitrosisters010.jpg

Halewijn

Allemaal de beste wensen. Hopelijk dit jaar de auto compleet....

@halewijn, je gaat een nieuwe 1:12 strippen om op de 1:10 te zetten en die tegelijk te verbreden???

Ga je dan met 235mm indoor rijden?

@halewijn, je gaat een nieuwe 1:12 strippen om op de 1:10 te zetten en die tegelijk te verbreden???

Ga je dan met 235mm indoor rijden?

Ik ga idd de X12 "strippen" (hoeft niet, hij zit nog nieuw in doos) en de achter kant op de X10 zetten. En die achter kant ga ik iid verbreden naar 235mm. Maar ik ga er zeker niet mee binnen rijden, hij is voor buiten bestemd:D. Ik zal tzt wel wat fotootjes plaatsen van het ombouwen:squarewink:.

Binnen blijf ik gewoon 200mm WGT rijden. Mans zat;).

Halewijn

Hallo experts

Ben bezig een RC10R5 op te bouwen voor indoor (vooralsnog)
weet nog niet of ik met 17.5T/2S ga rijden of met 13.5T/1S

Wat voor tandwiel verhoudingen is een goed begin punt voor beide setups?

En later voor eventueel buiten?
13.5T op 2S
10.5T op 1S

Dank en wellicht tot ziens op mach indoor

GrWinfried

-Voor binnen is het 1s 10.5t of 2s met 17.5t
-Voor buiten maximaal 10.5t of hoger en 2s lipo
Hogere turns mag natuurlijk wel.

Aan jou de keuze of je buiten 1s lipo en 10.5t wilt rijden natuurlijk maar ik weet niet of je daar echt gelukkig mee wordt op de MACH buitenbaan.
13.5t 2s lipo zal op de buitenbaan rond de 42 tot 50mm zijn afhankelijk motor en regelaar.

Heb je al een regelaar en motor?

HOi Alex

Bedankt voor de info, motor en regelaar staat nog open. Advies is welkom.

Ben een redelijke nitwit op dit gebeuren, dus ben rustig info aan het verzamelen.

Maar hoe kom ik aan een start waarde voor tandwielen?
bij de R5 zit een 96tands diff tandwiel, wat gaat er dan op de motor (17,5T) als startwaarde.
Ik weet dat die 'roll-out' een belangrijke waarde is, maar die kan ik nog ff niet berekenen/herleiden. Mist een stukkie begrip !

Als er woensdag avond iemand bij de MACH is die me ff een crash-course wil geven (theory dan wel, auto crashen doe ik zelf wel)

@Halewijn,

Zit er al een stalen achteras in de kit van die X12, misschien kan je die wel gebruiken met die verbreders.

@Halewijn,

Zit er al een stalen achteras in de kit van die X12, misschien kan je die wel gebruiken met die verbreders.

Bij de kit van de X12 zit nog een carbon versie, maar de stalen heb ik wel al in gebruik. Zal die stalen er beter voor geschikt zijn?

Halewijn

HOi Alex

Bedankt voor de info, motor en regelaar staat nog open. Advies is welkom.

Ben een redelijke nitwit op dit gebeuren, dus ben rustig info aan het verzamelen.

Maar hoe kom ik aan een start waarde voor tandwielen?
bij de R5 zit een 96tands diff tandwiel, wat gaat er dan op de motor (17,5T) als startwaarde.
Ik weet dat die 'roll-out' een belangrijke waarde is, maar die kan ik nog ff niet berekenen/herleiden. Mist een stukkie begrip !

Rollout of verplaatsing:
Diameter wiel (in milimeter) x 3,1416 (pi) = A
A / aantal tanden spur = B
B x aantal tanden pinion = rollout of verplaatsing in milimeters.

Makkelijke website Welcome to GearChart.com
Selecteer bovenaan pancar 10th / 12th. Vul je gegevens in bij spur, pinion en tirediameter en druk op het rode knopje rollout. Kun je zien wat je rollout is en welke pinion spur je moet hebben voor een andere rollout. De spur die erbij zit is trouwens 64dp. 64dp heeft kleine tanden. Bij het kopen van de pinion even op letten dat het 64dp is. Volgens mij reed kees binnen 25-28mm rollout met een 17.5t 2s. Dus je zult een 14 of 15 tands pinion kunnen pakken.

Buiten wordt er eigenlijk alleen 48dp gereden. Dat zijn grotere tanden en beter geschikt voor buiten vanwege vuil, zand etc dat dan minder kans heeft de tanden kapot te maken.

Heb een S100
Dus CRC is te koop, inclusief 2 bodies, 235 en 200mm verbredingssetje, en nuttige onderdelen.....

Ik ook!
We hebben de verbredingsset uitgewerkt, alleen testen is wat lastig (understatement :mrgreen:) met dit weer.... een tijdje terug heb ik met een zelf verbrede S100 gereden, en dat ging niet verkeerd! te veel stuur zelfs!.....
Wanneer er weer gereden kan worden, kan ik verder testen ermee.

Top Martin, ik weet dat Richard Arts ook erg goed rond gaat met een S100 verbreed dus... Zal vast wel goed komen...

Back