Sleurhutje
Forum veteraan
Ach, bij ons op de club zijn er vijf met een Graupner Ultra Duo Plus 50 (meerdere varianten). Vier daarvan zijn één of meer keer retour Graupner gegaan vanwege problemen. Een helikopterpiloot heeft een 250 euro kostende Scorpion motor gehad die al zijn regelaars oprookte, ondanks beveiligingen van de Castle Creations ICE regelaars. Gebruikers van een Spektrum DX8 zender hebben heel veel problemen gehad met zowel software- als hardwarefouten in de zender (met als gevolg crashende vliegtuigen). Is een A-merk dus zoveel beter? Dat betwijfel ik echt wel, ik heb eigenlijk nooit één probleem gehad met spullen uit Hongkong. Misschien ben ik selectief en hou het gebruik binnen de opgegeven specs. Zal een hoop schelen.

Dus ja, vooral de gebruikte componenten zijn van mindere kwaliteit van van de A-merken. Dat zal resulteren in iets mindere prestaties en/of meer warmteontwikkeling in een regelaar. Maar voor het geld nog steeds prima spul.
Gezien de gelijkenis van zowel hardware als software is nagenoeg alles uit China voornamelijk OEM-spul (sticker hardware). In het verleden heb ik voor een andere werkgever veel uit Taiwan gehaald. Bestel er 1000 stuks en je eigen naam staat er op (zelfs gewoon met verf en niet met sticker, inclusief logo's op hardware en in eventuele software). :? 

Dus ja, vooral de gebruikte componenten zijn van mindere kwaliteit van van de A-merken. Dat zal resulteren in iets mindere prestaties en/of meer warmteontwikkeling in een regelaar. Maar voor het geld nog steeds prima spul.