koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

I have a spare piece of carbon fibre for you , BUT i dont know where it is at the moment (we are moving house)

do you need it really quickly ??

Bedankt, ik heb maar een klein stukje nodig van ca. 2cm breed x 8cm lang. Ik moet mijn idee nog even op papier zetten en buitenseizoen duurt ook nog even dus heb het niet echt snel nodig.

Lijkt me eerder stickervel met carbon look. :? Voor al die lui in van die Tupperware auto's met teveel plastic rondom. ;)

Klopt, dat is ook de bedoeling van de carbon folie. Het is goed genoeg voor op de zijvleugels of kleine accenten op de kap etc. De zijvleugels zijn van kunststof dus een tupperware carbon stickertje erop en het staat best ok :). Daar wil je denk ik geen echt carbon voor gebruiken. Over smaak valt te twisten in dit geval haha.

Heb het zelf nog nooit gebruikt maar bij joost z'n kap staat het best goed op de zijvleugels.

Klopt inderdaad, bij de Gamma ligt het ook. Ik zelf haal het bij 2Brothers in Bussum per meter. Heb je voorlopig wel genoeg...

En het staat inderdaad wel mooi op de sideflaps vind ik zelf... :D

Zal niet precies op schaal 1/10 zijn nee...

Het folie wat ik heb heeft dezelfde "plain-weave" als de meeste RC chassis...

Er zijn ook carbon stickers op basis van folie die je in water doet. Ik kan het niet zo 1-2-3 vinden maar wel een link naar hoe en wat. Het is een flinterdunne folie die op lauw water drijft en zacht wordt. Je drukt je object of de folie waardoor deze om het hele object vormt terwijl je het onder water drukt. Het wordt ook gebruikt om kastjes en andere voorwerpen te voorzien van carbon look. Weegt uiteindelijk helemaal niets. :D

Dat laatste word ook gebruikt voor dashboard delen van de auto.
Dit ivm alle kleine hoekjes en vouwen.
Is een erg secuur werkje en gaat meestal de eerste keer fout en kost ook behoorlijk wat.
Tenminste bij de automaterialen zaak.

mvg Roy

3M were giving away an A4 page for free last year BUT you need to post it too a company address

3M Nederland - Grafische Oplossingen - Overige Informatie - Nieuws:*Laat uw auto opvallen met 3M

De carbon folie van 3M is echt super, het heeft echt de textuur van carbon en de aparte lichtinval. Het is wel wat duurder dan het grijze blokjes folie, maar zelf vind ik het prijsverschil wel waard.
Ik heb de achterkant van mijn Ipad beplakt met de 3M folie:
100_5056.jpg

Heb trouwens gelijk maar even gebruik gemaakt van je linkje Phil. ;)

De vraag is alleen of het het waard is om op een paar zijflapjes te plakken van een body die na verloop van tijd er niet meer uitziet door het gebruik tijdens de races. Dat 3M folie is mooi voor iets wat langdurig gebruikt wordt. Ik blijf mijn bodies lekker met dat goedkope spul beplakken... Scheelt enorm denk ik... :D

Geloof het wel ja... Kwam van de F102 LeMans chassis af van Tamiya en die waren om en nabij 200mm.

Is wel echt een hele gave body, zelfs in de originele diagonale Mazda kleurstelling...

Back