koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Vandaag was de ALV van de Nomac.

Bij deze is de kalender definitief:

21/22 April HFCC Den Haag
19/20 Mei Mach Heemstede
16/17 Juni Hotwheels Deventer
04/05 Augustus MBC de Sluis Gouda
25/26 Augustus Baanbrekers Rucphen
29/30 September MRM Lelystad

21/28 Juli WK Heemstede

Ik ben van plan om met een gastlicentie 3 wedstrijden mee te doen. In ieder geval mach heemstede en mrm lelystad. Maarja, welke wordt de derde?

Ik hou van snelle banen. Rucphen?

Rucphen is een super baan. Hoge grip en vloeiende bochten. Persoonlijk zit ik nu wel te twijfelen of ik naar duitsland of rucphen ga.

Deventer is een leuke circuit. Heel klein vergeleken met andere banen maar wel vrij vloeiende bochten. Je krijgt er echt een 1/12 gevoel bij met de brede auto's.(positief bedoeld). Redelijke grip met de juiste smeermiddel maar grip verloopt wel gedurende de race. Je kunt er super snelle rondetijden halen :D

De sluis is ook een leuk 1/8 circuit maar moet je wel een redelijke fluwele gasvinger hebben omdat de grip laag is (of er moet een week te voren een 1/8 wedstrijd zijn geweest).

Den Haag technisch circuit maar er zitten wat dode bochten in waar de auto compleet stil valt of waar de bocht off-camber is. Door de lagere grip lastiger te rijden dan de sluis.

Gister de corally cct uitgeprobeerd na jaren stof happen.
Oude 18 dubbel motor er in, oud setje banden.. lipo er in en gaan!
Jezus wat ging dit hard.. ben helemaal verkocht aan deze klasse.
Dit jaar dus ook 2wd klasse mee rijden..
Absoluut een aanrader!

Rucphen is een super baan. Hoge grip en vloeiende bochten. Persoonlijk zit ik nu wel te twijfelen of ik naar duitsland of rucphen ga.

Deventer is een leuke circuit. Heel klein vergeleken met andere banen maar wel vrij vloeiende bochten. Je krijgt er echt een 1/12 gevoel bij met de brede auto's.(positief bedoeld). Redelijke grip met de juiste smeermiddel maar grip verloopt wel gedurende de race. Je kunt er super snelle rondetijden halen :D

De sluis is ook een leuk 1/8 circuit maar moet je wel een redelijke fluwele gasvinger hebben omdat de grip laag is (of er moet een week te voren een 1/8 wedstrijd zijn geweest).

Den Haag technisch circuit maar er zitten wat dode bochten in waar de auto compleet stil valt of waar de bocht off-camber is. Door de lagere grip lastiger te rijden dan de sluis.

Thanks voor de info Alex!

Hmmmm, niets ten nadeel voor de rest maar dan klinkt Rucphen toch wel het interessantst... En dan is rucphen toch wel wat dichterbij huis dan de DM...

Wordt Rucphen toch mijn derde keuze denk ik:-) .

@Jurre: Welkom tot de steeds groter wordende club.

Halewijn

Anders gaan we toch een jaar later het DM rijden? Pakken we met zijn allen Rucphen mee. 's Avonds lekker spare ribs eten bij skidome ;) en een beetje lol maken daar...

Ik zal ze eens mailen, kijken of we een aantal banden kunnen krijgen om te testen.

Als je de 35 shore achterbanden en de 37 en 40 shore voorbanden laat komen dan kunnen we daar wel mee vooruit hoor. Lijkt me geen probleem... Maar ja, dan moet er daarnaast ook de garantie zijn dat ze goed en redelijk vlot te leveren zijn door het seizoen want je kan het beste met één soort banden rijden zodat je de auto een beetje een knappe setup kan geven.
Ik zelf rij het liefst met één soort/merk band...

Rucphen is een vrij makkelijk circuit om te rijden en heeft genoeg grip. De andere zijn wat uitdagender.

Aan de andere kant, kom je op den haag en gouda goed rond dan is de rest van de circuits een makkie. :D

ps:
Behalve Eindhoven dan

Ja maar Eindhoven zit er (gelukkig) niet bij dit jaar ;)

Ik moet zeggen dat het een mooie lijst van banen is en ik weer zin heb ik het NK...

I second that Joost.
Van alle banen die ik dit jaar gereden heb is Eindhoven toch mijn minst favoriet.
Met rubber banden is het daar nog redelijk te doen maar met foam is het net of je op ijs rijd.
Helemaal als de baan vochtig is geweest die dag.
Wat dat betreft is de nieuwe toplaag geen verbetering geweest:confused:

mvg Roy

martin, stuur de nomac een mailtje. Is denk ik sneller en weet je exact waar je aan toe bent ook kwa kosten etc.

Welk circuit ben je eventueel van plan mee te doen? :D

Back