Een motor zit met 4 boutjes/moertjes vast aan een motorsteun. Een van die vier kunnen beschadigd zijn. Dat is met geschikt gereedschap los te wurmen.
Kan ook zijn dat je propeller die met een moer vast zit, dat de moer dol is? Of verpest met een griptang? Waardoor een geen steek of ringsleutel op past?
Om de gloeiplug los te halen heb je ook een speciaal sleuteltje nodig... of een pijpsleuteltje.
Een gloeiplugje is een verslijtbaar ding. Hij kan nog goed zijn, soms dient ie vervangen te worden. Hij wordt opgegloeid met zo een 1,5 volt... of +1.26v als het om een oplaadbare accucel gaat. Ook daarvoor heb je een speciaal klemmetje nodig of een glowplugdriver om deze op te gloeien als de motor startklaar is gemaakt. De methanolbrandstof kan ontbranden bij een gloeiende plug. Een goede plug is een van de voorwaarden voor een goede motorloop.
Wat men al schreef. Haal er een ervaren club-rot bij. Dan zie je direct hoe het moet, en hoe veilig er mee om te gaan. Scheelt een bende elende en toch ook veel tijd
Kan ook zijn dat je propeller die met een moer vast zit, dat de moer dol is? Of verpest met een griptang? Waardoor een geen steek of ringsleutel op past?
Om de gloeiplug los te halen heb je ook een speciaal sleuteltje nodig... of een pijpsleuteltje.
Een gloeiplugje is een verslijtbaar ding. Hij kan nog goed zijn, soms dient ie vervangen te worden. Hij wordt opgegloeid met zo een 1,5 volt... of +1.26v als het om een oplaadbare accucel gaat. Ook daarvoor heb je een speciaal klemmetje nodig of een glowplugdriver om deze op te gloeien als de motor startklaar is gemaakt. De methanolbrandstof kan ontbranden bij een gloeiende plug. Een goede plug is een van de voorwaarden voor een goede motorloop.
Wat men al schreef. Haal er een ervaren club-rot bij. Dan zie je direct hoe het moet, en hoe veilig er mee om te gaan. Scheelt een bende elende en toch ook veel tijd
