Kyosho gx 46 motor starten

Ach.... ook een tweetakt kun je limiteren door het gas te begrenzen, en dan draait ie ook onder de 10000 toeren....

Maar goed.... als je per sé OF deze tweetakt wilt gebruiken (wat blijkbaar niet mag) OF een electro set-up wilt overnemen....

Geheel up to you uiteraard....
 
Tja... motortje in rubbers... trillingdempers... 11 x 7 op een inmiddels gereviseerde OS AX v1.0
Just Engines heeft deze 3-kamer dempers ook, maar mooiere bochten dan Hatori oorspronkelijk had (niet meer leverbaar in NL). En dat gaat zeer stil rond... kennen ze niet op die club natuurlijk... "kan niet, bestaat niet..." Onwetend noemen we dat...
Overigens de oude VOX-dempers, dat type met een gaatje voorin, voor 10cc, maken een .46 ook zeer aangenaam rustig...

DSC_1378-LR.jpg
 
Groot... maar even licht als de standaard demper van de OS en klonen.
De gewichtsverdeling is beter om het CG op orde te krijgen.
Het voorste deel van de pijp is het resonantie gedeelte wat zorgt voor een alleraardigste vermogenstoename en iets zuiniger loop. De 3 kamers vlakken de schelle knetteringen er af. En wat ik al schreef... de motor hangt in 4 silent-blocks, wat ook gerammel en geraas tegen gaat. Model is sowieso stiller dan een 4-takt... maargoed... meestal is dit informatie voor dovemansoren :D

Wat ik al schreef... elektrisch of brandstof... beiden zijn heel erg leuk, ik vlieg beiden met veel plezier. En vragen je om in te verdiepen, want er is best wat uit te zoeken. Voor de calmato zijn er leuke elektro-recepten op dit gebied, met serieuze vliegtijden.

Ron van Someren is onze aloude gecertificeerde elektrogoeroe, geeft reeds sinds de kiem van het MBF :) hier op het forum (en elders in de wereld) nuttige tips en waar te zoeken. En heeft kennis van zaken. 3x hoi!

Nu zwemmen we, antwoorden all over the place.

Volledig mee eens!

De vragen zijn niet geheel nieuw... soms listig te zoeken of te vinden... maar dit is een prima draadje vol met wijsheden niet nog lang niet achterhaald zijn...

http://www.modelbouwforum.nl/threads/buitenloper-keuze-voor-calmato.85593/
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor het even niet antwoorden, ik had andere dingen te doen.
Maar ik heb een nog een vliegclub gevonden waar 2 takt mag. Mijn glow plug is ook toegekomen. Toen ik de glow plug wou testen, lichtte hij niet op. Hoe kan ik dit oplossen en wat kan het probleem zijn?
 
Heb net de glowplug eens visueel bekeken en het draadje is gesmolten...
Dit kan onmogelijk door mij zijn. Hoe ga ik dat nu weer aan mijn ouders uitleggen
 
Je hebt hem toch getest? Hoe heb je dat gedaan dan? Rhelie vroeg dat ook al.
 
Ik testte de glow plug net mijn werkende igniter en hij gloeide niet op. Bij inspectie van de plug zag ik dat het draadje gesmolten was.
 
Dat zal dan de oude geweest zijn?

Een nieuwe gloeiplug mag niet zomaar doorbranden als je er 1,5 volt op zet.
Bij oude zie je dit wel eens gebeuren.

Daarnaast.
Zo'n plug is een verbruiksartikel.
Het kan makkelijk dat wanneer de motor een keer te arm staat, je de plug uitfikt.
Soms is zelf 1 run voldoende.

Aan de andere kant, ze kunnen ook heel lang mee gaan.
Een beetje ervaring helpt de levensduur nogal. En zelfs dan fikt ie soms toch spontaan uit.
1 of 2 extra is altijd prettig.

Voor het vervolg.
Gewoon ff op de club laten testen.
Zij hebben spullen die bewezen goed werken.
Zij weten wat er mee moet gebeuren. Het is redelijk bomproof.. als je ff weet wat je doet.
Weet je dat niet, kan heel de motor binnen een minuut kapot zijn..
 
Os 8 is een vrij standaard plug.
Een paar extra kan absoluut geen kwaad..

Een nieuwe mag absoluut niet doorbranden bij 1,5 volt.
Die was dus niet in orde..
 
Back
Top