2e hands moet je altijd even een beetje mee opletten.
Je hebt kans dat je een hoop gezeur van een ander overkoopt.
een P51 voor 120 euro is niet veel. Zeker als de motor erop blijft staan, EN de electronica blijft zitten.
het zal een houtbouw zijn (want brandstof..), met een .40 als fabrieksopgave zal hij 1,40 a 1,60 m vleugel zijn?
Misschien is het iemand die er echt vanaf wil ivm verhuizing of zoiets.
Misschien is de motor niet 100%, electronica wat rot, en verkoopt hij hem omdat hij geen zin heeft om het uit te zoeken...
En daar kom jij dan tijdens de vlucht achter.
In de tussentijd tot je het brevet hebt, ligt hij in de weg, doorgaans.
een motor voor 60 eur is ook niet verkeerd.
4 takt is zowieso leuk.
en je weet 100% zeker dat hij goed is (want nieuw)
dat inlopen zou ik niet al te moeilijk over denken.
Handleiding volgen, of het forum in de peiling houden.
meestal na 2 a 3 tankjes zijn ze los genoeg om te gaan vliegen.
En vanaf dat punt kun je de motor verder in laten lopen tijdens het vliegen.
Tachometer heb je eigenlijk wel een beetje nodig.
Als je af gaat stellen, moet je even toptoeren opzoeken door armer te draaien, op een gegeven moment gaan de toeren zakken.
Door het geluid van een 4takt hoor je dit zelf niet zo best.
iig, ik hoor het niet. Dus die motor stel ik af met mn tach meter, die verteld dan wanneer de toeren zakken.
tik vetter zetten, en het is goed.
Daarnaast is het ook een goede manier om te zien of je prop goed is.
een 2 takt hoort ergens rond de 10.000 a 12.000 toeren te draaien op de grond. Maakt hij (veel) minder toeren, kan het zijn dat je prop een stuk te zwaar is.
maakt hij op de grond al 16.000 toeren, is je prop misschien te licht.
beetje afhankelijk van het doel van het vliegtuig, en de motor

Punt is, dit kun je eigenlijk niet zeggen zonder tachometer.
Mijn keuze zou in dit stadium de motor zijn...
meer kans op slagen, meer kans dat je er vlot plezier van krijgt.
Jouw huidige motor op jouw toestel was toch goed?
of mag je geen 2 takt vliegen bij jou in de buurt?