Leeg topic - kan weg

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Bij 220 starts en 52 vlieguren kan het alleen maar een 1 worden.
Hij is goed gebouwt en dat is al 90% van de maiden.

Ik heb ook altijd de mijne zelf ingevlogen.
En dat is een goed gevoel als hij de lucht ingaat.

Mvg Johan

Het weer is ook hier perfect (km of 20 noordelijker van het modelvliegveld)

Dus Henri succes.

jep, ook goed weer hier :wink: ( heb alleen nog niet de windsnelheid gechecked)

misschien dat ik dadelijk ook weer eens ga vliegen met mijn harvard, ben al een maand niet meer op het veld geweest..

Wat betreft de 220 starts.. dat moest ik nog even bijwerken ;)

Voor de rest is het hier ook schitterend weer, een helderblauwe lucht, zon, niet teveel wind.. dus de hele rambam in de auto gepakt.. nog wel een prestatie op zich, 1xcessna, 1xtojeiro, 1xminimag, toebehoren (gereedschap, 2 soorten brandstof, etc) in een Smart ForFour, op zo'n manier dat er ook nog twee personen voorin kunnen :P

De accu's zijn allemaal vol, inclusief die van de camera, dus zoals de Engelsen zeggen.. 'here goes nothing'.. ik zal het resultaat posten als ik terug ben, ook als dat een berg balsa-afval is ;)

Nou ik ben net terug.. hij vloog niet :(

Heb wel (ondanks dat ik echt zwaar belabberd stond te vliegen tijdens 'de' vluchten) m'n KnVVL brevet gehaald, maar de Cessna kwam niet van de grond. Chaoot dat ik ben heb ik geen foto's gemaakt, maar Hans Meij wel dus er komen nog wel foto's van.

Het weer was op zich goed, maar waar ik geen rekening mee gehouden had, was dat ons veld in een half modderbad veranderd was. Zelfs m'n toch overpowerde Tojeiro had last met van de grond af komen. De Cessna heb ik twee pogingen mee gedaan, maar het was eigenlijk bij de eerste poging al duidelijk dat het niet zou gaan lukken. De meer ervaren mensen hadden dat direct al gezegd, ik wist niet dat ons veld zo nat zou zijn vandaag anders had ik 'm misschien uberhaupt wel niet meegenomen.

De Tojeiro ziet er nu uit als een terreinwagen die Paris-Dakar gereden heeft, zal daar zo een fototje van schieten, voor de beeldvorming.

@hans: weliswaar natte, maar warme voeten en handen hoor, de hele dag ;)

Er bleken dus toch nog meer opties.. wel leuk de 'vote of confidence' van de club, voordat ik er kwam had men een poll gehouden en op het bord gezet. Van de 9 aanwezigen dachten er 2 dat ik het brevet zou halen (de rest dus niet), slechts 1 dacht dat er een maiden zou komen en 9 stuks (van de 9) voorspelden een crash als er een maiden zou zijn :P.. (natuurlijk met een korrel zout zien)

h1.jpg

h2.jpg

h3.jpg

h4.jpg

http://home.hetnet.nl/~meijhmb2/henri/f1.MPG
http://home.hetnet.nl/~meijhmb2/henri/f2.MPG

Dank voor de foto's en het filmpje! :)

Let op de modder aan de voetjes.. die modder zit ook op de Tojeiro en zat ook op de Cessna.

Zijn die filmpjes iets versneld? Het lijkt namelijk sneller en harder te gaan dan dat ik de indruk had dat hij ging.. als ik 'm zo hard had zien gaan, had ik het nog wel even op 'de lange baan' geprobeerd, dan maar met crosswind.

hezik zei:
Zijn die filmpjes iets versneld?
Nee, zeker niet anders hadden de stemmen echt heel vreemd geklonken.
Misschien komt dit door het soort gebrekkige opname die zo'n compact foto-cameraatje maakt dat het versneld lijkt.
Bij die hele oude filmpjes uit de begintijd van de film lijkt alles ook wat versneld door de hakkelende bewegingen.
Zoals ik bij de 2e poging zei, daar zat al redelijk wat vaart in. Echter je weet niet wat deze kist doet bij geforceerd los trekken.
Verstandig dus om te wachten tot het veld wat drager is.

jammer dat het niet gelukt is :cry:

Ben toch blij dat ons veld op de hoge brabantse zandgronden ligt, we hebben afgelopen zondag gewoon tussen de buien in gevlogen :wink:

Gefeliciteerd met je maiden :!:

Stefan

Oh ik heb vandaag ook gevlogen hoor, zelfs afgevlogen.

Het probleem is de motorisering van de Cessna in combinatie met het gewicht. Met een 11,8cc motor is de Cessna niet overpowered en hij weegt nu toch vliegklaar zo'n 4,8kg.

Het water en de modder geeft zoveel weerstand, dat hij niet voldoende snelheid kan maken. Onder op de vleugel zaten twee modderbanen ter hoogte van de wielen, dat terwijl de vleugel toch zo'n 30cm boven de grond zweeft..

Nu ik die filmpjes zie, zit ik toch te twijfelen of ik het morgen niet nog eens zal proberen. Morgen staat er als het goed is meer wind en ook uit het zuiden ipv. het westen, wat zou betekenen dat ik 'de lange baan' kan gebruiken, die iets minder nat was en ook gladder..

Back