Leeg topic - kan weg

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Hij is ook nog niet klaar hoor.. er komt nog een registratie op inderdaad, maar ook nog een paar stripings op de romp zelf, evenals deurtjes.

Ook het interieur is niet af, de zijpanelen zitten er wel in (moet nu eenmaal voordat de voor- en achterruit erop komen) maar voor de rest nog niets, geen vloerplaat, geen stoelen enz.

Hij kan wel vliegen zoals hij nu is en dat is wel waar ik 'm voor gebouwd heb, dus ik kon niet langer wachten om te zien of hij het deed.

Hezik ik zag op een foto je zender in het natte gras liggen.
Dar zou ik erg mee uitkijken.
Dat heeft al kisten gekost.

Verder wacht ik in spanning, op kort en droog gras voor je.

Verstandige keuze Henri,

het lijkt alsof hij voldoende snelheid heeft maar die gok moet je niet nemen als je het niet vertrouw.
Zeker niet voor een maiden dan moet de kist vanzelf van de grond vliegen en moet je hem niet van de baan trekken.

Volgende keer beter.

Gefeliciteerd met het behalen van je brevet.

Grt,
Berto.

Wat je schetst is precies de reden dat ik de re-maiden van mijn Corsair uitstel. Het wachten op goed weer betekend niet alleen goed weer op de vliegdag zelf, maar ook een paar dagen er voor zodat het sompige veld wat kan opdrogen.

Gefeliciteerd met je examen op naar de maiden van de Cessna.

Zeer verstandige en brevetwaardige beslising om die starts af te breken. Dit laat zien dat je weet waar je mee bezig bent.

idd verstandig.
wat ik nou zie op foto 1 van een paar posts terug maakt me wat nieuwsgierig, zit op het raamstijl van de achterruit nou plakband of wat moet ik me bij dat gekke glimmerfrommeltje voorstellen?

oh, en je had het een boel posts terug over dat je zelf het raam vernaggeld had, waarschijnlijk heb ik wat gemist...hoe precies?

nja, 't is goed weer nu, oogt droog....

[edit] nu ik de foto's nog eens bekijk, had iedereen zo te zien lekker droge, warme, en schone voeten :twisted:

Het achterraam wat bij de Cessna zat (af fabriek) had ik vernaggeld. Daar heb ik dus een nieuwe voor besteld en die zit gemonteerd. Er zit geen plakband aan het raam.

Wat je ziet glimmen is de lak, die glimt harder dan de folie. Daar is weinig aan te doen. Deze achterruit zit er best netjes in (al zeg ik het zelf :P) maar ik moet er nog wel wat aan polijsten om het helemaal 100% mooi glad te krijgen.

proficiat, met je brevet, jamer dat ie niet gevolgen heeft.. aan het filmpje zag ik wel dat het gras echt hoog is he . ofniet soms?
ben ik even blij dat ik geen moeite heb met loskomen op sompige,hoge grasvelden ;)

Grt.

Het veld in utrecht is op het moment gewoon een drama. Het gras is relatief hoog (gemiddeld 6~7 cm ofzo), mollen hebben gangen en bergen gemaakt op/onder alle landingsbanen en er staan plaatselijk plassen van een paar cm diep.

Daar kan de club verder niets aan doen, het is een laaggelegen gebied en de sloten etc staan ook vol.

Maaien kan op dit moment domweg niet omdat onze grasmaaier vast komt te zitten in de prut. Het zal het laatst gemaaid zijn een week of twee geleden ofzo.

Wat betreft het vernaggelen van het ruitje.. op twee manieren, de eerste was dat er een scheut aceton overheen gegaan was per ongeluk, en dat gaat niet goed samen. Inmiddels heb ik ontdekt dat je dat ook met schuren en polijsten weer weg kunt krijgen. Tweede was dat ik er achteraf teveel afgeknipt had, hij was te klein geworden.

Dat is ook wat de bouw van dit toestel danig vertraagd heeft, ik heb uiteindelijk zo'n 3 maanden zitten wachten op een nieuw achterruitje. De winkelier gaf al aan 'joh zeg gewoon dat het ruitje wat erbij zat niet goed was, dan stuurt topflite je een nieuwe en ben je binnen een week klaar', maar dat is niet mijn manier van doen. Ik had het zelf gemoerd dus moet je ervoor betalen, anders zou ik toch altijd het gevoel hebben gehad dat er een 'gestolen' achterruit op zou zitten.

Heb nu wel nog de zijruiten en een voorruit over. Mocht iemand dus bij het bouwen daar iets van beschadigen, ik heb ze nog nieuw in verpakking liggen :P

tsja, ik wou ook een cessna kopen, maar sanka zij tegen mij dat hij me daar geen plezier mee ziet beleven.....
dat het een te langszaam toestel voor me zou zijn...

hezik zei:
Heb nu wel nog de zijruiten en een voorruit over. Mocht iemand dus bij het bouwen daar iets van beschadigen, ik heb ze nog nieuw in verpakking liggen :P

Heb het genoteerd.
Je weet maar nooit (het verknippen is snel gebeurt)
Ga de mijne na de kerst beginnen.(afbouwen)

Mvg Johan

ps. Danny,de mijne word wel sneller als een charter.

hmm hezik

geveliciteerd met je brevet

je kan als je het niet te veel moeite vind hier komen vliegen

alle modelen komen hier zonder moeite los

groeten

ja hezik, ben je vandaag trouwens wezen vliegen? vandaag heb ik geen problemen gehad met een nat veld, was alleen een beetje koud dus mijn motor sloeg pas na een kwartier rammen aan...... was goed maiden weer hoor....

Nou het veld was gisteren al verzopen en het heeft vannacht weer geregend.. daarnaast heb ik ook nog zo'n unit rondlopen met een [s:b84067eda8]xy[/s:b84067eda8] xx chromosoom (lees: een vrouw) en die begon een beetje te vrezen dat de vliegtuigen het gewonnen hadden.. met andere woorden, vandaag helaas niet wezen vliegen :)

Nog een fotoke van hoe m'n Tojeiro eruit zag.. de rest had ik al schoongemaakt, maar dit wilde ik jullie niet onthouden.. dit is de onderkant van de neus. Voordat iemand het zegt; de carb zit bij deze motor andersom, dus met de inlaat naar boven, die is keurig schoongebleven. Hij was schoon en ik heb er 4 vluchten mee gemaakt.

IMG_1956.JPG

M'n oude biologieleraar draait zich om in het graf.. xx chromosoom natuurlijk :X.. xy zijn de mannetjes.. scherp, hans :)

(ja ok, het zijn chromosomen.. het is een paartje.. ok, ok :P)

zo, die motor lijkt wel verroest!!!!

zo slecht is het veld bij ons nog NOOIT geweest ( *klopt af*)..

en wees blij dat je zo'n xx geval rond hebt lopen, zonder zoiets had je nu nooit deze leuke hobby gehad, toch?

alleen wel jammer dat je er geen gebruiksaanwijzing bij krijgt en het dus ook helemaal fout gaat als je zo'n geval een keer niet begrijpt :lol:

Hoi Hezik.

Bij ons gooien ze de kist gewoon op hoor als het veld te drassig is, no problem, gaat goed tot formaatje 2,5meter. :worship:

Gefeliciteerd met je brevet, de basis van het vliegen heb je onder de knie, en nu jaáááááren bijleren. :thumbsup:

Zie je. :bye:

Grtz Ger.

Back