Ik denk dat je met glassen én verven ongeveer moet rekenen op een toename van het gewicht met ongeveer 75 gram/m2. Van Orac weet ik het gewicht niet, maar zal ongeveer in de buurt van de 20 gram liggen. Repareren is lastiger dan bij folie. Het herstellen van fouten tijdens het bekleden is een hele opgaaf, want het hardingsproces is niet meer te stoppen.
Bij het bespannen met folie voldoende overslag over de voorlijst houden en met een behoorlijk warme bout aanstrijken. Het losraken van de voorrand heeft mij een keer een kist gekost. Volgens de handleiding van Oracover kun je die bij 150 graden sealen. Zou ik doen ook. Wat betreft de bout heb ik goede ervaringen met de "profi" strijkbout van Graupner.
Veel succes
Groeten Huib
Bij het bespannen met folie voldoende overslag over de voorlijst houden en met een behoorlijk warme bout aanstrijken. Het losraken van de voorrand heeft mij een keer een kist gekost. Volgens de handleiding van Oracover kun je die bij 150 graden sealen. Zou ik doen ook. Wat betreft de bout heb ik goede ervaringen met de "profi" strijkbout van Graupner.
Veel succes
Groeten Huib